Gå til innhold

Flytte med familien til en bolig uten naboer....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, addict skrev:

Jeg hadde nok ikke gjort det, på samme måte som at jeg ikke hadde flyttet til sentrum. Det er rett og slett fordi 9-åringen flyr inn og ut dørene med vennene hele tiden. De er en liten gjeng i gata som hele tiden finner på ting selv om det er 3 års aldersforskjell mellom dem, og han er aldri ensom. I kveld gikk de i skogen med lommelykter. Jeg synes det er utrolig fint at han har de mulighetene. 

Det er jo kjempe fint 😊 

Vi har flere i klassen til barna her, men de leker ikke med de. Ingen av barna leker med hverandre her av en eller annen grunn. Vennene de leker mest med må de enten sykle til på sommeren eller kjøre bil til på vinteren. Barna er positive til flytti gen, men jeg merker det stikker litt i mamnahjerte. 

Ts

Anonymkode: a3bb1...67d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så godt å høre. Huset ligger veldig idyllisk til. Vi har både skog og et tjern helt inntil tomten. Bor 10 min med bil unna en by. 

Ts

Anonymkode: a3bb1...67d

Høres jo helt supert ut det da, 10 minutter er jo ikke langt. Det er jo bedre å fortsette på samme skole enn å begynne helt på nytt. 

Anonymkode: 3c83c...c26

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres jo helt supert ut det da, 10 minutter er jo ikke langt. Det er jo bedre å fortsette på samme skole enn å begynne helt på nytt. 

Anonymkode: 3c83c...c26

Ja, det tenker jeg også. Da ser de jo vennene på skolen, fritidsaktiviteter og når vi kjører. 

Ts

Anonymkode: a3bb1...67d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går fint å vokse opp uten venner i umiddelbar nærhet.

En kan sykle og bli hentet, avtale å bli/ha med noen hjem fra skolen. Mye av det sosiale foregår jo på nett blandt ungdommen nå til dags, da kan de jo bo laaaaangt fra hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo kjempe fint 😊 

Vi har flere i klassen til barna her, men de leker ikke med de. Ingen av barna leker med hverandre her av en eller annen grunn. Vennene de leker mest med må de enten sykle til på sommeren eller kjøre bil til på vinteren. Barna er positive til flytti gen, men jeg merker det stikker litt i mamnahjerte. 

Ts

Anonymkode: a3bb1...67d

Hvis de uansett ikke har den uformelle lekekontakten i gata som gjerne er fordelen ved å bo tett, tenker jeg dere har lite å tape. Dere/de må kanskje være litt mer offensive med å planlegge å treffe venner, men med så store barn vet de jo litt hva de går til. Når barna er positive og dere innstilt på å være på tilbudssiden med eventuell nødvendig transport, tenker jeg det er gode sjanser for at dette går veldig fint. Det kommer jo også barna til gode om dere får litt større økonomisk handlingsrom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vokst opp på bygda, langt mellom venner osv. Vi ble med hverandre hjem fra skolen, tok bussen eller sykla sammen. 10-30 min på sykkel er faktisk ikke så ille som mange tror, men vi er vel gjerne blitt bortskjemte med at alt skal finnes like rundt hjørnet. Om de ikke har veldig nære bånd med barna i gata og de selv er positive til å flytte, det gir dere mer romslig økonomi så hadde jeg sterkt vurdert å flytte. Om de fortsatt kan gå på samme skole, delta på samme aktiviteter er det i hvert fall ikke noe problem slik jeg ser det.
 

Anonymkode: 4c206...99b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, 

Noen barnefamilier her som ikke bor i nærheten av andre barn som vil dele sin erfaring? Går det greit? 

Vi vurderer å flytte fra et tettbebygd boligfelt til et sted uten naboer. Vi må kjøre bil til og fra vennene til barna. Merker jeg er litt bekymret når det kommer til barna og venner. 

Anonymkode: a3bb1...67d

Jeg ville aldri ha gjort det.. Utrolig hvor viktig man ser at det sosiale er. 

Anonymkode: fa135...d53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dere skal gjøre det. Men dere bør huske å være på tilbudssiden når det gjelder kjøring, ikke bare for egne barn men kanskje også for venner som vil komme på besøk. Det er også bare et par år til eldste kan få moped, og kan da komme seg mer rundt selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor sånn selv og det er deilig å ikke ha folk innpå seg på alle kanter. 

MEN det er et valg man som foreldre tar på vegne av seg selv og ikke minst barna. Så da MÅ man være innstilt på mindre fritid selv, fordi man må bruke ettermiddager og helger til en del kjøring og henting til og fra venner og fritidsaktiviter.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor på landet og langt mellom husene her vi bor. Var veldig skeptisk når vi flyttet hit med tanke på barna. Men det har løst seg veldig bra. Våre tar skolebuss til skolen og det gjør mange av de andre barna også. De fleste her ute bor slik vi gjør. Om sommeren sykler de til skolen om vinteren er det buss. Etter skolen blir enten de med venner hjem eller venner kommer til oss. Så henter foreldrene på kvelden. Null stress, de er alltid med venner etter skolen. Nå ville jeg aldri bodd noe annet sted

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Hjelper på å se at det fint kan fungere. Flytte må vi uansett gjøre, orker ikke å leve på så lite penger i måneden og redd vi havner i en økonomisk krise. Tror vi foreldre også blir litt gladere i hverdagen også. 

Ts 

Anonymkode: a3bb1...67d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vokste opp slik, fungerte helt fint - mamma og pappa kjørte mye fram og tilbake, men som de sa; så hadde de valgt det siden vi bodde der vi bodde. Om sommeren syklet jeg og endel fram og tilbake.

Anonymkode: a8588...53a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vokste opp slik, fungerte helt fint - mamma og pappa kjørte mye fram og tilbake, men som de sa; så hadde de valgt det siden vi bodde der vi bodde. Om sommeren syklet jeg og endel fram og tilbake.

Anonymkode: a8588...53a

Så godt å høre 😊

I tillegg så får vi muligheten til å være med på mere og ta med andre barn på mer pga økonomien. Vi er også glad i å være ute sammen og får nå litt mer frihet. 

Ts 

Anonymkode: a3bb1...67d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...