Gå til innhold

Flytte med familien til en bolig uten naboer....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, 

Noen barnefamilier her som ikke bor i nærheten av andre barn som vil dele sin erfaring? Går det greit? 

Vi vurderer å flytte fra et tettbebygd boligfelt til et sted uten naboer. Vi må kjøre bil til og fra vennene til barna. Merker jeg er litt bekymret når det kommer til barna og venner. 

Anonymkode: a3bb1...67d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville ikke ha gjort det. Barna mister den daglige uformelle lekekontakten man får ved å bo rett i nærhet av hverandre. 

Har prøvd det, og nå er det mye mindre god lek og mer henging på foreldre. Ville tenkt meg om grundig 

Anonymkode: 3a284...288

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei, 

Noen barnefamilier her som ikke bor i nærheten av andre barn som vil dele sin erfaring? Går det greit? 

Vi vurderer å flytte fra et tettbebygd boligfelt til et sted uten naboer. Vi må kjøre bil til og fra vennene til barna. Merker jeg er litt bekymret når det kommer til barna og venner. 

Anonymkode: a3bb1...67d

Hvor langt unna barnas venner er det snakk om? Kort biltur unna burde ikke være noe stort problem. Stusser dog over at det legges frem som i ingenmannsland hvor det er flere kilometer til nærmeste nabo? 

Anonymkode: fb8f0...20a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor langt unna barnas venner er det snakk om? Kort biltur unna burde ikke være noe stort problem. Stusser dog over at det legges frem som i ingenmannsland hvor det er flere kilometer til nærmeste nabo? 

Anonymkode: fb8f0...20a

Det er 10 min med bil til vennene deres. Både jeg og samboer  kjører forbi der fra jobb, så hvis de vil være med noen hjem går det bra. De er jo ikke ofte med venner etter skolen, men noe mer på sommeren. Ja, det er noen kilometer til nærmeste nabo. 

Vi må flytte og dette er den eneste mulighet for at de får fortsette på samme skole. 

Anonymkode: a3bb1...67d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville ikke ha gjort det. Barna mister den daglige uformelle lekekontakten man får ved å bo rett i nærhet av hverandre. 

Har prøvd det, og nå er det mye mindre god lek og mer henging på foreldre. Ville tenkt meg om grundig 

Anonymkode: 3a284...288

De er 10 og 13 år. De er mest hjemme, men noe mer ute med venner på sommeren. 

Ts 

Anonymkode: a3bb1...67d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er 10 min med bil til vennene deres. Både jeg og samboer  kjører forbi der fra jobb, så hvis de vil være med noen hjem går det bra. De er jo ikke ofte med venner etter skolen, men noe mer på sommeren. Ja, det er noen kilometer til nærmeste nabo. 

Vi må flytte og dette er den eneste mulighet for at de får fortsette på samme skole. 

Anonymkode: a3bb1...67d

Høres ut som en vanskelig situasjon dere er i. Jeg ville ikke flyttet vekk fra barnas venner men vet ikke hva grunnen deres er. Spiller en stor rolle hvor gammelt barnet er og om det er en kortsiktig eller langsiktig plan med flyttingen. Jo eldre barnet blir jo større blir behovet for å være mer med venner på fritiden. Det virker jo å bli vanskelig hvis det tar 10 minutter med bil hjem til dere. 

Anonymkode: fb8f0...20a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Høres ut som en vanskelig situasjon dere er i. Jeg ville ikke flyttet vekk fra barnas venner men vet ikke hva grunnen deres er. Spiller en stor rolle hvor gammelt barnet er og om det er en kortsiktig eller langsiktig plan med flyttingen. Jo eldre barnet blir jo større blir behovet for å være mer med venner på fritiden. Det virker jo å bli vanskelig hvis det tar 10 minutter med bil hjem til dere. 

Anonymkode: fb8f0...20a

Vi kan ikke bo her vi bor. Det er rett og slett for dyrt for oss. Vi er aldri på ferier, får aldri gjort noe annet enn å være hjemme etter jobb og i helgene, det svir i lommeboken hvis det kommer uforutsette utgifter og de har det vært en del av. 

Vi kan flytte til et annet boligfelt, men da må de bytte skole og vi får da en halvtime ekstra reisevei og har allerede 45 og 50 min reisevei fra før av. 

De er 10 og 13 år. Det blir en langsiktig plan. 

Ts 

Anonymkode: a3bb1...67d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor midt i ingenmannsland og det går helt fint. Men for all del - her vi bor, så er det mange som bor uten naboer.

Anonymkode: 0240d...c6e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de kan fortsette på samme skole, går det vel fint? Bare la dem be med venner hjem. Det gjør våre.. 😊

Anonymkode: f9144...adc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bor midt i ingenmannsland og det går helt fint. Men for all del - her vi bor, så er det mange som bor uten naboer.

Anonymkode: 0240d...c6e

Hvordan er det med barna og venner hos dere? 

Ts 

Anonymkode: a3bb1...67d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vokst opp slik. Venner var velkommen med hjem, eller jeg ble med venner hjem, var ikke noe problem 

Anonymkode: c10e3...628

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er det med barna og venner hos dere? 

Ts 

Anonymkode: a3bb1...67d

De har av og til noen med seg, da henter deres foreldre. Av og til drar de bort, og da henter vi dem. Men de er to, nært i alder, så det er ikke mye pes eller mas. De har det fint her på bygda :)

Anonymkode: 0240d...c6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar ca. 10 min å sykle til nærmeste boligfelt/fotballbaner og annet, og ca. 30 min å sykle til venner. 

Ts 

Anonymkode: a3bb1...67d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De har av og til noen med seg, da henter deres foreldre. Av og til drar de bort, og da henter vi dem. Men de er to, nært i alder, så det er ikke mye pes eller mas. De har det fint her på bygda :)

Anonymkode: 0240d...c6e

Så godt å høre. Huset ligger veldig idyllisk til. Vi har både skog og et tjern helt inntil tomten. Bor 10 min med bil unna en by. 

Ts

Anonymkode: a3bb1...67d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har vokst opp slik. Venner var velkommen med hjem, eller jeg ble med venner hjem, var ikke noe problem 

Anonymkode: c10e3...628

Så godt å høre. 😊

Ts 

Anonymkode: a3bb1...67d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så godt å høre. Huset ligger veldig idyllisk til. Vi har både skog og et tjern helt inntil tomten. Bor 10 min med bil unna en by. 

Ts

Anonymkode: a3bb1...67d

Det høres helt fint ut :)
Barn/unge har ikke vondt av å sykle eller å ikke alltid kunne gjøre som de vil.

Anonymkode: 0240d...c6e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vokste opp uten naboer. Som barn var det supert, men som voksen vil jeg bo mer sentralt. Vi ble kjørt, syklet og gikk på ski til vennene våre. Var aldri noe problem. Så dem uansett hver dag på skolen, og kunne bli med dem hjem etterpå dersom vi ville. 

Anonymkode: 26401...9b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok ikke gjort det, på samme måte som at jeg ikke hadde flyttet til sentrum. Det er rett og slett fordi 9-åringen flyr inn og ut dørene med vennene hele tiden. De er en liten gjeng i gata som hele tiden finner på ting selv om det er 3 års aldersforskjell mellom dem, og han er aldri ensom. I kveld gikk de i skogen med lommelykter. Jeg synes det er utrolig fint at han har de mulighetene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vokste opp uten naboer. Som barn var det supert, men som voksen vil jeg bo mer sentralt. Vi ble kjørt, syklet og gikk på ski til vennene våre. Var aldri noe problem. Så dem uansett hver dag på skolen, og kunne bli med dem hjem etterpå dersom vi ville. 

Anonymkode: 26401...9b6

Så fint ❤️

Jeg liker ikke stedet vi bor på fra før av og liker best å kunne legge meg i hagen i bikini uten at ørten naboer går forbi 😂. Jeg liker best naturen og stillheten. I tillegg er stedet vi bor nå fult av nyrike innflyttere og det er stivt her. Men det er jo ikke grunnen til at vi flytter, det er pga økonomien. 

Ts

Anonymkode: a3bb1...67d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...