Gå til innhold

Gynekologen mente det ikke var lurt å ha sex hver dag i prøvetiden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

kun annenhver dag. Dette da kvaliteten på svømmerne visstnok ble lavere når man hadde det ofte. noen andre som har hørt det samme?

Anonymkode: b5e31...366

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke anbefalt å ha sex hver dag dersom mannen har nedsatt sædkvalitet. Har ikke hørt at man får dårligere sædkvalitet av sex hver dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er en myte dette med sædkvalitet dersom alt er fint med mannen. Tipper rådet går på at det kan føles stressende/plikt å ha sex 6 dager på rad for enkelte og at det er nok med annenhver dag for å sikre at spermen er i egglederen når egget slippes. De lever jo en stund de der svømmerene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sæden trenger tid på seg til å bli optimal, og derfor anbefales annenhver dag om en er aktiv prøver. Sæden vil inneholde flere spermier om en ejakulerer annenhver dag fremfor hver dag. En vil altså ha «flere sjanser» om en gjør det annenhver dag da svømmerene er flere. Et enkelt googlesøk vil gi deg mange gode kilder på dette. 
lykke til med prøvingen😊

Anonymkode: d2ca5...58b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De trenger tid på å modnes, men hele produksjonen fra start til slutt er jo tre mnd, så det er vel hver 2. Dag De har forsket seg frem til at Gir best overall kvalitet PR mengde.

når de tester kvaliteten er det jo samme retningslinje. 

Er vel ingen grunn til at leger og fertilitetsklinikker skulle sagt det om det ikke var hold i det.

hørt dette I mange år fra flere hold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gynekolog mente at vi burde ha sex annenhver dag, men når jeg fikk positiv eggløsningstest så burde vi ha sex hver dag, til og med den dagen testen blir negativ. Så dette er ikke lurt da? Mannen har normal sædkvalitet om det har noe å si?

Anonymkode: 744ff...082

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette kan være tilfeldig, men vi hadde sex annenhver dag i 6 pp (og jeg har stålkontroll på syklusen min, har aldri brukt hormonprevensjon og vet når jeg har eggløsning, så jeg vet at vi traff), uten resultat. Da vi hadde sommerferie og hadde sex hver dag i uka før eggløsning fordi vi ville ble jeg gravid.

Anonymkode: 73a09...9f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har hørt er at det er tilstrekkelig med sex annen hver dag, da er liten forskjell i statistikken hos de som ble gravide etter å ha sex annen hver dag kontra hver dag, men at svømmerne blir dårligere har jeg ikke hørt ført. Kun, som noen andre har nevnt, at har man litt dårlige svømmere bør man ikke ha sex hver dag i den perioden, men de blir ikke dårlige fordi man har sex ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...