Gå til innhold

Ekstrastipend fra Lånekassen.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Håper alle som har rett på dette søker om det. Jeg utsatte min søknadsprosess bare fordi noen idioter av noen medstudenter var sjalu og mente det bare var dumt med ekstra stipend fordi grunnstipendet var ment til å holde uten jobb ved siden av studiene (det er det jo ikke, det er ment at man skal kunne jobbe ved siden av!) Og de sa at det så bedre ut på cv-en at man hadde jobbet i studietiden. Vel, jeg har ikke hatt noen problemer med å få jobb for å si det sånn. Sjalu drittfolk. 

Anonymkode: ae085...d5b

Ekstrastipend og «du har ikke hatt problemer med å få jobb»? Disse to skal ikke kombineres. 

Anonymkode: 351ba...8cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ekstrastipend og «du har ikke hatt problemer med å få jobb»? Disse to skal ikke kombineres. 

Anonymkode: 351ba...8cf

Så de med dysleksi skal slite med å få jobb? Interessant 🙄

Anonymkode: 1096a...a8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så de med dysleksi skal slite med å få jobb? Interessant 🙄

Anonymkode: 1096a...a8a

Hæ? Man skal ikke motta ekstrastipend fra Lånekassen om man har jobb ved siden av studiene. Det er saken. Hva rabler du om? 

Anonymkode: 351ba...8cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hæ? Man skal ikke motta ekstrastipend fra Lånekassen om man har jobb ved siden av studiene. Det er saken. Hva rabler du om? 

Anonymkode: 351ba...8cf

Den du siterer er ferdig med å studere og søkte jobb etter studier. Hva rabler du om??

Anonymkode: 1096a...a8a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.12.2019 den 7.01, AnonymBruker skrev:

Ekstrastipend og «du har ikke hatt problemer med å få jobb»? Disse to skal ikke kombineres. 

Anonymkode: 351ba...8cf

Jeg snakker jo om jobb etter studiene.

Anonymkode: ae085...d5b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.12.2019 den 6.46, AnonymBruker skrev:

Og så er det jo noe med å være voksen og selvstendig og kunne greie å ta egne avgjørelser som voksen.. høres ut som du går på ungdomsskolen?

Anonymkode: 1096a...a8a

Det er sånne kommentarer som den du kommer med her som minner om ungdomsskolen. Fordomsfull og frekk. Jeg var usikker og på en dårlig plass i livet, dette er 6,5 år siden! Og jeg ble mobbet av mine medstudenter. Jepp, mobbing skjer på høyskoler og universiteter også. 

Anonymkode: ae085...d5b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er sånne kommentarer som den du kommer med her som minner om ungdomsskolen. Fordomsfull og frekk. Jeg var usikker og på en dårlig plass i livet, dette er 6,5 år siden! Og jeg ble mobbet av mine medstudenter. Jepp, mobbing skjer på høyskoler og universiteter også. 

Anonymkode: ae085...d5b

Jeg er bare realist ;) 

Anonymkode: 1096a...a8a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er bare realist ;) 

Anonymkode: 1096a...a8a

Bullshit.

Anonymkode: ae085...d5b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bullshit.

Anonymkode: ae085...d5b

Jaha? Dette underbygger bare ungdomsskole-mentaliteten. Flott at du fikk jobb da. 

Anonymkode: 1096a...a8a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jaha? Dette underbygger bare ungdomsskole-mentaliteten. Flott at du fikk jobb da. 

Anonymkode: 1096a...a8a

Så det er ungdomsskolementalitet bare fordi jeg sier det er bullshit at du mener du har rett fordi du er "realist"? 

Anonymkode: ae085...d5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Har dere fått svar enda? :) Syns ventetiden er lang. Får man ekstrastipendet alle månedene, også i januar når det er storstipend?

Anonymkode: 992ee...e27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har dere fått svar enda? :) Syns ventetiden er lang. Får man ekstrastipendet alle månedene, også i januar når det er storstipend?

Anonymkode: 992ee...e27

Ja, det gjør man :)

Anonymkode: ae085...d5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ekstra stipend pga angst og spiseforstyrrelser, legen skrev bare under. Skrev ikke diagnoser. 

Har en venninne som fikk ekstra stipend pga dysleksi. 

Man kan også søke y skjema. Da får man stipend 12 mnd i året. Ikke 10.

Anonymkode: 1ba6f...0ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 3.12.2019 den 6.46, AnonymBruker skrev:

Og så er det jo noe med å være voksen og selvstendig og kunne greie å ta egne avgjørelser som voksen.. høres ut som du går på ungdomsskolen?

Anonymkode: 1096a...a8a

Når man er syk, eller svekket, så kan det være som å ligge med influensa, feber og spysyken, kanskje verre, og tenke klart nok til å oversikt over alle ting. Handler lite om å være voksen og ta selvstendige avgjørelser, men om å være syk. Ekstrastripend er for studenter med nedsatt funksjonsevne. Man er ikke på ungdomsskolen selv om man er syk eller skadet. 

Anonymkode: 17a8c...667

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.12.2019 den 7.01, AnonymBruker skrev:

Ekstrastipend og «du har ikke hatt problemer med å få jobb»? Disse to skal ikke kombineres. 

Anonymkode: 351ba...8cf

Jeg har heller ikke problem med å "få en jobb", jeg har problemer med å kunne fungere som student, og jobbe ved siden av. To forskjellige ting. Jeg har for øvrig kreft, hvis du skulle lure på flere ting du kan lite om.

Anonymkode: 17a8c...667

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har dere fått svar enda? :) Syns ventetiden er lang. Får man ekstrastipendet alle månedene, også i januar når det er storstipend?

Anonymkode: 992ee...e27

Når søkte du? 

Jeg søkte 28. Oktober og fikk svar i midten av Desember. Fikk utbetalt for Aug-Des. Så nå i Januar sitter jeg med over 45 000 kr 😅

Anonymkode: 5ef9c...dc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når søkte du? 

Jeg søkte 28. Oktober og fikk svar i midten av Desember. Fikk utbetalt for Aug-Des. Så nå i Januar sitter jeg med over 45 000 kr 😅

Anonymkode: 5ef9c...dc5

Søkte ikke for høstsemesteret fordi da fikk jeg sykepenger :) sendte brevet i slutten av november 

Anonymkode: 992ee...e27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...