Gå til innhold

Svigermødre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har dere hatt en vanskelig svigermor? Ble det slutt i forholdet pga det? Gjerne del deres erfaringer rundt det. Jeg er i en vanskelig situajson... 

Anonymkode: 6e7ff...42a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg tror ho "svigremor" har fått ett veldig ufortjent dårlig rykte.  Personlig er jeg i alle fall av det inntrykk at "svigermor" er langt kulere og mer medgjørlig enn det alle skrømtene og kågæ-historiene skulle tilsi!:opplyser:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvor er så sønnen til denne svigermoren da? Har han "meldt" seg ut? Han er voksen mann, det er hans mor og han bør ta ansvar for familien sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Den tredje

Hmm... min tidligere svigermor ønsket aldri å komme på min dårlige side. Dog hun var redd for å endre forholdene rundt oss til å sette det opp til suksess. Men igjen, jeg var ingen lett person å ha kontakt med, siden jeg hadde lite innøvde sosiale evner i ungdomsalderen min pga min introverte holdninger. 

haha, jaja, var nå bedre en stefaren min som gav meg dødstrusler... pga morra mi brøt ekteskapet med han, og jeg leide av han når jeg var yngre... 

Endret av Den tredje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, min tidligere svigermor var sjalu på meg. Jeg tok «fra henne» sønnen hennes. Så hun var delvis grunnen til at det ble slutt mellom oss, jeg orket ikke mer. Det var flere som reagerte på hvordan hun var mot meg, i starten var hun veldig åpenlys. Men jo fler som reagerte, jo mer opererte hun i skjul mot meg. Så den oppførselen orker jeg ikke mer, og sønnen hennes var ganske tafatt selv. Veldig avhengig av foreldrene sine, og viste seg bare mer og mer uselvstendig. Han ble aldri voksen. Så det var vel hovedgrunnen til at det ble slutt. 

Anonymkode: 43d26...de7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min svigermor er en koselig dame. Vi elsker begge den samme, og gir hverandre lov til det.

Anonymkode: ca263...80b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Den tredje said:

Hmm... min tidligere svigermor ønsket aldri å komme på min dårlige side. Dog hun var redd for å endre forholdene rundt oss til å sette det opp til suksess. Men igjen, jeg var ingen lett person å ha kontakt med, siden jeg hadde lite innøvde sosiale evner i ungdomsalderen min pga min introverte holdninger. 

haha, jaja, var nå bedre en svigerfaren min som gav meg dødstrusler... pga morra mi brøt ekteskapet med han, og jeg leide av han når jeg var ung... 

Regner med du mener stefar?

Anonymkode: f8a66...5ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hatt en svigermor som ikke var ei trivelig dame. Mulig jeg har lave standarder, siden mannen min sin svigermor dessverre er ei bitch av dimensjoner. 

Anonymkode: a2e4d...b96

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en ok relasjon til svigermor, men ikke noe mer enn det. Hun har gjort mye stygt mot sønnen sin, så grunnen til at relasjonen ikke er bedre handler ikke om henne og meg, men om henne og min mann. 

Anonymkode: 39dc6...3e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et bedre og nærere forhold til svigermor enn min egen mor. 

Anonymkode: 08d49...f21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom svigermoren din er en slem person er det ikke fordi hun er svigermor, men fordi hun er slem! Dersom det går på ting som at hun er FOR glad i sin sønn eller noe sånt så vær the bigger person, du blir kanskje svigermor selv en dag!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min exsvigermor likte ikke meg. Hun har en tendens til å «skrike ut» om de minste ting, ikke bare til meg, til alle. Sånn person som snakker før hun tenker. Mulig hun ikke tenker så mye. Alle mine valg var feil. Utdannelse, jobb, prioritering av penger (jeg er flink til å disponere pengene mine), hvordan jeg gjorde husarbeid, matlaging, barneoppdragelse og alt annet jeg foretok meg. Exmannen min tok meg svært sjeldent i forsvar. Men det hendte en gang i skuddåret. Han mente at hun bare var sånn og ville roe seg snart. Men det var alltid noe nytt å plukke på. Hun kunne også snakke stygt om mine andre svigerinner også, men ingen var så gale som meg.

Hun var i mot vårt forhold. Det var en kilde til konflikt mellom exmannen og meg. Ikke en utløsende faktor til bruddet. Men hun var en god støtte for han da jeg ville skille meg. Det var jo fint, for han ville ikke at vi skulle skilles.

Anonymkode: d14cd...bd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666

Jeg er veldig glad i hele svigerfamilien min. De har tatt meg i mot med åpne armer med særkullsbarn og masse bagasje. De er interesserte, involverte og rause. 
De ser at partner og jeg er gode for hverandre og ser vekk fra konvensjoner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Min svigermor er en snill dame og en veldig snill bestemor til barna mine. Vi er ganske ulike, men fungerer fint sammen. Men hun er en ganske sansa dame. 

Anonymkode: 0aaf2...ad6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.11.2019 den 23.47, AnonymBruker skrev:

Stort sett så må det to til å lage en konflikt. 

Anonymkode: b12d7...86d

Det stemmer langt fra alltid. Jeg har en slektning som giftet seg med en beskjeden, stille jente (de var unge). Vi oppdaget fort at denne jenta/kvinnen ikke var bra nok for svigermoren. Alt hun gjorde var feil, og hun ble baksnakket til alle som ville lytte. Etter noen år med denne behandlingen pakket dama sakene sine, ba om skilsmisse, og flyttet til en annen by. Skjønner henne godt, og har aldri hørt at hun noen gang har kritisert svigermoren offentlig.

Anonymkode: 85283...b9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker svigermoren min. Et snillere og mer omtenksomt menneske tror jeg aldri jeg vil ha gleden av å møte. Gleder meg sånn til å gi henne hennes første barnebarn i februar ❤️ hun og min mor kommer til å bli to fantastiske bestemødre ❤️ 

Anonymkode: 85ff6...a50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...