Gå til innhold

Nulltoleranse for all former for rus etter at sønnen min gikk på stoff


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg legger tilmat sønnen min i perioden for misbruket - som varte minst et år falt utav skole- lot som om han gikk på skolen hver morgen og ble hentet på ettermiddagen. Han utviklet et sint blikk - pratet som en foss - ukritisk til valg av venner , hygienen ble dårlig-lot skjegget vokse-irritabel hvis vi snakket til han og han ble mager inntil jeg en dag oppdaget cannabispipa da jeg for første gang ransaket sekken hans. Jeg kontaktet læreren og hunvar lettet at vi endelig hadde oppdaget det og at hun hadde taushetsplikt og ikke lov til å informere oss om hvordan ting sto til.

Vel han har sluttet med misbruket nå men har fremdeles en lang vei å gå. Han stemmer på Liberalistene som vil legalisere Cannabis  og prater varmet om det. Han  tar ikke stoff lenger men  og et STORT MEN. Han har ikke kommet seg videre i utdannelsen-ikke fått tatt lappen som han har plan om å gjøre. Jeg ønsker ikke at han skal ta oss på at" dere bruker jo alkohol og det er mye farligere enn Cannabis" - Jeg orker ikke og jeg gidder ikke diskutere det lenger med han. For han er gørrsta  og står på sitt når det gjelder dette.

 Han bor hjemme i en alder av 30- verken utdannelse eller lappen- kun en liten strøjobb. Når han får resten på plass vil jeg forhåpentligvis bli mer tolerant. Men ikke kom og si at det ikke går an å misbruke Cannabis og at det kan ha fryktelige konsekvenser.Hvis en som har en grunn til å flykte fra verden begynner å misbruke det er veien kort inn i likegyldighetverden der man ukritisk kan velge farligere stoffer. Jeg har sett og jeg vet.

 

Ts

Anonymkode: 80a03...326

Dette virker jo helt latterlig. Fra det du skriver her, virker det veldig som oppdragelsen  og oppvekstvilkårene sønnen din har hatt har er skylden for hans rusmisbruk. 

Du evner ikke å være moderat, stiller urimelige krav samtidig som du pakker den godt voksne sønnen såpass inn at han bor hjemme i en alder av 30 år. 

Anonymkode: a68ab...1fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sorry mor men "pratet som en foss" + "han ble mager" = speed (amfetamin) 

Hasj gjør deg sløv og godtesjuk, ikke pratsom og tynn. Men hvis det går bra nå, så kan det jo samme være hva det var...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette ikke er en tulletråd, så må du jo få sønnen din inn under NAV. Ja, han er sønnen din/deres, men det er heldigvis ikke ofte at en "unge" på 30 år fremdeles bor hjemme.
Få han inn i systemet til NAV og begynn å leve et normalt liv.
Jeg drikker ikke alkohol pga helseårsaker, men jeg har ikke  problem med at andre gjør det. Søstra mi har vært rusmisbruker i mange år og jeg er i mot all form for ulovelige rusmidler.
Blir du singel nå og samtidig er så rigid i tankegang/livsførsel, så tror jeg du vil slite med å finne nye venner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Rusmisbruker" fordi han ble tatt i å røyke cannabis. Hahahahahaha!

Anonymkode: caadc...1e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Belima skrev:

Hvis dette ikke er en tulletråd, så må du jo få sønnen din inn under NAV. Ja, han er sønnen din/deres, men det er heldigvis ikke ofte at en "unge" på 30 år fremdeles bor hjemme.
Få han inn i systemet til NAV og begynn å leve et normalt liv.
Jeg drikker ikke alkohol pga helseårsaker, men jeg har ikke  problem med at andre gjør det. Søstra mi har vært rusmisbruker i mange år og jeg er i mot all form for ulovelige rusmidler.
Blir du singel n. Då og samtidig er så rigid i tankegang/livsførsel, så tror jeg du vil slite med å finne nye venner.

Jeg har ikke problemer med å skaffe meg venner men de kommer fra et annet miljø som er mer foriktige med alkohol - vi kan ta et glass eller to i god selskap  men det miljøet min mann henger med er det en del individer som praktiserer de man vil kalle for flatfyll- de drikker seg drita og det har ikke min mann pleid å gjøre en gang i året kanskje men jeg liker det ikke. Å henge med dette miljøet har selvsagt konsekvenser når stupfulle mennesker ringer han på nettene og ber han være sjåøf.

 

Jeg kan ikke hjelpe min sønn når min mann ikke synes det er nødvendig-ja til og med er en effektiv brems for at tiltak iverksettes. Det er min sønnog min mann mot meg. Må tro jeg har prøvd det meste og jeg er iferd med å slite meg ut-hatt kontakt med flere offentlige instanser uten resultat.

Er det normalt at en mann på 54 år drar på fyllefest med 25åringer? Jeg mener nei- i alle fall ikke i den kretsen jeg kommer ifra- klart han drikker lite selv og bare full iblant men han ler og oppmuntrer og synes det er gøy når disse andre drikker seg stupfulle. Jeg er flau over mannen min så ser vel at brudd blir det neste. Han ønsker ikke ha ting på stell virker det som.

Anonymkode: 80a03...326

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke problemer med å skaffe meg venner men de kommer fra et annet miljø som er mer foriktige med alkohol - vi kan ta et glass eller to i god selskap  men det miljøet min mann henger med er det en del individer som praktiserer de man vil kalle for flatfyll- de drikker seg drita og det har ikke min mann pleid å gjøre en gang i året kanskje men jeg liker det ikke. Å henge med dette miljøet har selvsagt konsekvenser når stupfulle mennesker ringer han på nettene og ber han være sjåøf.

 

Jeg kan ikke hjelpe min sønn når min mann ikke synes det er nødvendig-ja til og med er en effektiv brems for at tiltak iverksettes. Det er min sønnog min mann mot meg. Må tro jeg har prøvd det meste og jeg er iferd med å slite meg ut-hatt kontakt med flere offentlige instanser uten resultat.

Er det normalt at en mann på 54 år drar på fyllefest med 25åringer? Jeg mener nei- i alle fall ikke i den kretsen jeg kommer ifra- klart han drikker lite selv og bare full iblant men han ler og oppmuntrer og synes det er gøy når disse andre drikker seg stupfulle. Jeg er flau over mannen min så ser vel at brudd blir det neste. Han ønsker ikke ha ting på stell virker det som.

Anonymkode: 80a03...326

Jeg skjønner deg altså. Hva sitter man igjen med når man ikke har respekt for mannen sin? At han motarbeider å hjelpe sønnen deres er hårreisende. Jeg har vel en slags balansert innstilling til cannabis selv. Det er ikke så ille som mange skal ha det til, og det er ikke så harmløst som andre skal ha det til. Men alt kan misbrukes, og det er noe helt annet. Det handler i mye større grad om psykisk helse, men ikke nødvendigvis for den som misbruker. Det er typisk misbrukere å argumentere seg bort fra temaet (dem selv, deres vaner, helse og valg). De forsvarer seg med nebb og klør, og angriper andre for å flytte fokus. Jeg skjønner så godt at du ikke vil gi han ammunisjon, og jeg hadde nok gjort det samme, altså holdt meg helt unna rusmidler.

Det virker som om problemet her er mannen. Så lenge han bruker rusmidler, har en slack innstilling til det og har den omgangskretsen han har, er han et dårlig eksempel. Så lenge han ikke synes det sønnen gjør er så farlig, så er han et hinder for at sønnen skal få et normalt liv. Jeg hadde nok også vært fristet til å forlate min om han oppførte seg som din, men tenk over at det enkleste for din sønn da vil være å lene seg på den som muliggjør misbruket, som gjør det enkelt for han å slippe å ta ansvar for eget liv. Og den personen er ikke deg.

Jeg tror jeg ville gått til noen for å få hjelp med å sortere tanker og legge en plan. Noen som har erfaring med rusmisbrukere og pårørende. Jeg hadde gjort det jeg kunne for å "utdanne" mannen. Problemet blir ikke mindre av at du forlater han, selv om du selvfølgelig må tenke på deg selv også. 

Anonymkode: f9d04...173

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...