Jump to content
Kassiopeia8

Skravletråd juli-august 2020

Recommended Posts

VeronicaAmanda
2 timer siden, Kassiopeia8 skrev:

Dæven! Får man ingenting statlig dekket? Sikkert lurt å trappe ned, ja 😊

Får dekket medisiner etter at man har nådd egenandelen på nesten 18000kr😅 1500kr i egenandel på innsett/uttak + vanlig egenandel hver time for meg (6 konsultasjoner) reise, mat og parkeringer..... Nådde litt over 19000kr på medisiner så får igjen litt over en 1000lapp av HELFO 😅

Fortsetter under...

Kassiopeia8
27 minutter siden, grønnkål skrev:

Aah, i dag har jeg en dag uten kvalme så langt så prøver å sette pris på at formen er bra i dag 😊 

Er det noen som vet om syklusdager er viktig for hvor langt man er på vei? I Preglife kan man legge inn hvor lang syklus man har, og den viser nå 7+6. I andre apper, som jeg tror tar utgangspunkt i 28 dager syklus viser 7+3. 

Det er jo ikke store forskjellen, men bare noe jeg har tenkt litt på. 

På tirsdag var jeg hos jordmor, syns det var veldig greit å ha vært der. Vi snakket om fødeplass og jeg tenker det blir Ullevål på oss. Jordmor spurte om jeg kunne tenkt meg å føde på ABC-klinikken, og det ser veldig bra ut, men må innrømme jeg er nervøs for at da blir det snakk om naturlig fødsel.. Har hørt så mye bra om epidural, hehe. Så er i tenkeboksen på den.

@Kassiopeia8 Du har vel nevnt ABC her, har du søkt deg dit? 

Jeg synes ABC ser veldig bra ut! Også tenker jeg at med en gang det er et eller annet som oppstår som gjør at man har ekstra smerter så vil man jo overføres til vanlig fødeavdeling. Men man bør jo ikke søke der om du vil ha epidural. Jeg tenker at kroppen vil jo gjøre vondt under en fødsel, men vi er jo skapt for å tåle denne smerten, med mindre det oppstår komplikasjoner 😊

Vi landet på Ahus i stedet for ABC. Litt på grunn av at det er mye mer lettvint å komme oss dit, og at de også har badekar og lystgass der som gjør at man kan få til naturlig fødsel der også uten epidural. 

unknown1
11 timer siden, Kassiopeia8 skrev:

Ja, samme her. Symptomer kommer og går, men alt i alt er formen god og jeg klarer å leve som før 🙂 Jeg har TUL om litt under to uker. Så vil være 9+3 da. Gleder meg veldig!! Men tenker jo mer og mer at det må jo stå bra til der inne. Hvis ikke hadde jeg jo følt på større ubehag, smerter eller andre ting.

Ja, jeg tenker det samme. Hvis det ikke hadde vært bra der inne burde jeg ha kjent på mer smerte/blødninger/lignende enn jeg gjør 🤞

Kassiopeia8
22 minutter siden, unknown1 skrev:

Ja, jeg tenker det samme. Hvis det ikke hadde vært bra der inne burde jeg ha kjent på mer smerte/blødninger/lignende enn jeg gjør 🤞

Ja 😊 Satser på at det går bra med oss alle her inne!

En ting jeg har slitt med hele svangerskapet så langt er sult. Jeg er sulten heeeele tiden. Det er ikke det at jeg har lyst på usunn mat, men jeg blir liksom ikke mett. Eller kanskje blir jeg mett også er jeg SUPERSULTEN en halvtime senere. Jeg tenker jo at man må lytte til kroppen, men det er ikke så lett å ha mat tilgjengelig konstant. Jeg må jo gjøre andre ting også. Har du det slik?

unknown1
2 timer siden, Kassiopeia8 skrev:

Ja 😊 Satser på at det går bra med oss alle her inne!

En ting jeg har slitt med hele svangerskapet så langt er sult. Jeg er sulten heeeele tiden. Det er ikke det at jeg har lyst på usunn mat, men jeg blir liksom ikke mett. Eller kanskje blir jeg mett også er jeg SUPERSULTEN en halvtime senere. Jeg tenker jo at man må lytte til kroppen, men det er ikke så lett å ha mat tilgjengelig konstant. Jeg må jo gjøre andre ting også. Har du det slik?

Jeg er også sulten hele tiden! Har en kollega som er ganske mye lengre på vei enn meg som såvidt orker å spise et knekkebrød før hun blir stupmett, så kommer jeg og bare spiser og spiser dagen lang 😂

StripeteSitron

Åh, her vil gjerne jeg være med også! 😃
Synes det er litt vanskelig å vite hvor langt jeg er på vei fordi de ulike appene sier forskjellige ting, men appen «preggers» er den første jeg lastet ned og den sier 10 aug. 

26 år - B1 - termin 10. August

Av symptomer er jeg sykt trøtt hele tiden, og oppblåst/hard i magen 😅

Annonse

Kassiopeia8
1 time siden, StripeteSitron skrev:

Åh, her vil gjerne jeg være med også! 😃
Synes det er litt vanskelig å vite hvor langt jeg er på vei fordi de ulike appene sier forskjellige ting, men appen «preggers» er den første jeg lastet ned og den sier 10 aug. 

26 år - B1 - termin 10. August

Av symptomer er jeg sykt trøtt hele tiden, og oppblåst/hard i magen 😅

Velkommen hit! 

Guest
Svar på dette emnet

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Vi setter stor pris på at du deltar i debatten. Unngå brukerangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Husk at du selv er ansvarlig for alt du skriver på nett. Takk for at du bidrar! Her finner du reglene.

Artikler fra forsiden

• Create New...