Gå til innhold

Må jeg som veggis spleise på kjøttet til de andre?


lalela

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Enten er du med, eller så er du ikke med. Å klage på at du ikke vil spleise, fordi de spiser kjøtt, er jo nesten å si at du ikke respekterer at de spiser kjøtt, og at de derfor må vise hensyn til at det er så motbydelig for deg. Deres behov er ikke viktig, bare ditt. Kan live deg at mange hadde droppet å ta deg med. Ikke lag dårlig stemning over småpenger.

Som andre her sier. Vegan kan faktisk ofte være dyrere. De hadde kjøpt kjøtt uansett, med eller uten deg. Så du får ikke «reddet» noen dyr som allerede ligger på tallerkenen med å demonstrere. Du oppnår bare dårlig stemning.

 

 

Anonymkode: 6743e...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, lalela skrev:

Når man lager felles måltider og jeg er den eneste som ikke spiser kjøtt, betaler jeg allikevel for kjøttet når vi spleiser på maten. Det er jo ikke snakk om voldsomt mye penger, men jeg lurer på om jeg ville blitt sett på som veldig gjerrig om jeg sa at jeg ikke vil betale for de andres kjøtt. 

Tror nok det hadde vært vårt siste middag sammen om det gjaldt meg og deg...

Anonymkode: 508b4...ad1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/11/2019 at 2:02 PM, lalela said:

Når man lager felles måltider og jeg er den eneste som ikke spiser kjøtt, betaler jeg allikevel for kjøttet når vi spleiser på maten. Det er jo ikke snakk om voldsomt mye penger, men jeg lurer på om jeg ville blitt sett på som veldig gjerrig om jeg sa at jeg ikke vil betale for de andres kjøtt. 

Dette handler ikke om kjøtt. Dere spleiser på maten. Vil du ikke være med på det, får du kjøpe egen mat.

Anonymkode: 2a90b...224

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.11.2019 den 16.16, AnonymBruker skrev:

Men dette er, i det alt vesentlige, dyr som har blitt født og har hatt et liv fordi mennesker spiser kjøtt. Mener du at norske sauer ville hatt bedre av å aldri bli født?

Anonymkode: 9354a...be1

Dette er jo en helt annen diskusjon. Men syns det er et så utrolig merkelig argument for å støtte kjøttindustrien. Akkurat norsk sau er jo veldig relevant nå med tanke på all snakk om hvor mye av det som bare kastes. Lokal mat er jo ikke det verste, men overproduksjon og matsvinn er verstinger. Så jeg tenker at det hadde vært bedre om ikke all den sauen ble født. Det er jo ikke sånn at det å ikke bli født preger den på noen måte. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...