AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #1 Skrevet 11. november 2019 Ja, som tittelen sier. Jeg startet for litt siden i ny jobb, og mener selv jeg har blitt tatt inn på alt for lav lønn. Har etter jeg begynte fått tilgang på en del info om lønn og skjønner at jeg ligger lavere enn både markedslønnen og kollegaer. Det er snakk om over 100k. Bør jeg virkelig vente helt til lønnsforhandlinger til sommeren med å ta det opp? Er jo i prøveperiode nå men syns samtidig det er leit å vente nesten et år til å forhandle igjen... Anonymkode: f962a...77b
Gjest padawan Skrevet 11. november 2019 #2 Skrevet 11. november 2019 Du er nyutdannet og fersk i markedet?
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #3 Skrevet 11. november 2019 Du krangler ikke om lønn i prøveperioden, med mindre du har en annen jobb på hånda. Anonymkode: cb67a...a42 2
sumyherbst Skrevet 11. november 2019 #4 Skrevet 11. november 2019 Hvordan fikk du lønnen din? Ble du spurt i ansettelsesprosessen og ga et tall selv?
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #5 Skrevet 11. november 2019 4 minutter siden, padawan said: Du er nyutdannet og fersk i markedet? Ikke akkurat. Har noen års erfaring og selvstendig rolle. Anonymkode: f962a...77b
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #6 Skrevet 11. november 2019 2 minutter siden, sumyherbst said: Hvordan fikk du lønnen din? Ble du spurt i ansettelsesprosessen og ga et tall selv? Det var aldri tema i intervjuene, jeg ble bare gitt et tilbud og tenkte jeg ikke ville krangle på lønnen, at det sikkert var et fair lønnsnivå i dette selskapet og min avdeling. Fant ut i ettertid at i dette selskapet forhandler man visst på lønn når man ansettes for å få mer... Anonymkode: f962a...77b
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #7 Skrevet 11. november 2019 8 minutter siden, AnonymBruker said: Du krangler ikke om lønn i prøveperioden, med mindre du har en annen jobb på hånda. Anonymkode: cb67a...a42 Fair enough. Bare veldig surt Anonymkode: f962a...77b
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #8 Skrevet 11. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det var aldri tema i intervjuene, jeg ble bare gitt et tilbud og tenkte jeg ikke ville krangle på lønnen, at det sikkert var et fair lønnsnivå i dette selskapet og min avdeling. Fant ut i ettertid at i dette selskapet forhandler man visst på lønn når man ansettes for å få mer... Anonymkode: f962a...77b du må alltid forhandle egen lønn, ikke bare akseptere alt Anonymkode: c2b6b...f2a 1
AllahBallah Skrevet 11. november 2019 #9 Skrevet 11. november 2019 (endret) Du har jo takket ja til et lønnstilbud... Syntes du burde vente til du har jobbet ett års tid, skal sikkert ha noe medarbeidersamtale da. Gjør jobben så godt du kan frem til da, så kan du foreslå en god lønnsøkning 🐶 Endret 11. november 2019 av AllahBallah 5
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #10 Skrevet 11. november 2019 4 minutter siden, AnonymBruker said: du må alltid forhandle egen lønn, ikke bare akseptere alt Anonymkode: c2b6b...f2a Mhmmm.. Har lært det nå, på den kjipe måten 🙄 Anonymkode: f962a...77b
Gjest O.G. Skrevet 11. november 2019 #11 Skrevet 11. november 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var aldri tema i intervjuene, jeg ble bare gitt et tilbud og tenkte jeg ikke ville krangle på lønnen, at det sikkert var et fair lønnsnivå i dette selskapet og min avdeling. Fant ut i ettertid at i dette selskapet forhandler man visst på lønn når man ansettes for å få mer... Anonymkode: f962a...77b Du skulle sagt fra da. Sånn som det er nå bør du vente noen måneder etter prøveperioden er over.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #12 Skrevet 11. november 2019 6 minutter siden, AllahBallah said: Du har jo takket ja til et lønnstilbud... Syntes du burde vente til du har jobbet ett års tid, skal sikkert ha noe medarbeidersamtale sa. Gjør jobben så godt du kan frem til da, så kan du foreslå en god lønnsøkning 🐶 Takk for svar. Det er vel det mest fornuftige. Sant som du sier, jeg har selv takket ja og må vel bare vente tålmodig til tiden har gått.. Anonymkode: f962a...77b
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #13 Skrevet 11. november 2019 Du må ALLTID forhandle lønn, med mindre du får spesifikk informasjon fra HR om at de har et rigid lønnssystem uten fleksibilitet, Det er faktisk sant noen steder, men da ville du ikke i etterkant funnet ut at kolleger ligger høyere. Vent til et par måneder etter at prøveperioden er over, samle relevante argumenter (helst med tilknyttede tall) om egen innsats (ikke hva kollegene dine tjener) og be om lønnssamtale. Anonymkode: 5a122...2f4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå