Gå til innhold

Dårlig gjort av meg å bli gravid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det dårlig av meg å plutselig bli gravid? Uten å si noe til samboeren min. Jeg har hormonspiral, vi har to barn fra før. Jeg er den som har mest lyst, han er nok litt usikker. Han nekter ikke totalt, men sier med en latter at vi skal hvertfall ikke ha flere. Alikavel blir man vel glad til syvende og sist? Barna er jo livet. 

Anonymkode: 912cc...994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjør på! Når det er snakk om livslange forpliktelser og store omveltninger trenger man verken informere partner eller være ærlig!

Hvorfor ikke prøve å få barn med en annen mann også? For å shake it up litt

Anonymkode: ace40...c08

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tillitsbrudd verre enn utroskap. 

(ja, jeg er kvinne) 

Anonymkode: 95426...a07

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har prevensjon nå, og så kutter den ut uten å si noe for å bli gravid, så ja, da er det virkelig, virkelig dårlig gjort. Ikke bare det, du har ført mannen din bak lyset og med vilje bedratt han, latt han tro du går på prevensjon. Du har lurt han, rett og slett, og det er aldri greit.

Så ja, det er ikke bare LITT dårlig gjort av deg om du gjør det, du er en skikkelig drittkjerring om du gjør det, og jeg ville gått fra deg om jeg var mannen din og fant det ut. Det er hva jeg synes om folk som lyver og bedrar andre.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig er det dårlig gjort! Du blir ikke gravid med vilje uten han vet om det. Dere skal være to om det. Ingen kan tvinges til å få barn så er du ei skikkelig kvinne og ikke ei typisk feminist kjerring så snakker du med mannen din om det først. Blir enige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, okei. Har aldri tenkt å lure han for prevensjonen's svikt. Det er jo fåtall som blir gravide med hormonspiral. Jeg vet jo ei venninne av meg gjorde, hun "spøy" opp p-pillen som da gjorde henne gravid. Mannen ble jo glad i ettertid. Man blir jo til syvende og sist glad, antar jeg. 

Har bare sååå inderlig lyst på en til . 😏😫😫

Ts

Anonymkode: 912cc...994

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig TS? Om du er seriøs: ja det er dårlig gjort, det er verre enn utroskap i alle former både fysisk, emosjonelt og økonomisk.. 

Endret av Carrot
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det dårlig av meg å plutselig bli gravid? Uten å si noe til samboeren min. Jeg har hormonspiral, vi har to barn fra før. Jeg er den som har mest lyst, han er nok litt usikker. Han nekter ikke totalt, men sier med en latter at vi skal hvertfall ikke ha flere. Alikavel blir man vel glad til syvende og sist? Barna er jo livet. 

Anonymkode: 912cc...994

Egoistisk av dimensjoner, Ts. 

Anonymkode: 0c1aa...62b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okei, okei. Har aldri tenkt å lure han for prevensjonen's svikt. Det er jo fåtall som blir gravide med hormonspiral. Jeg vet jo ei venninne av meg gjorde, hun "spøy" opp p-pillen som da gjorde henne gravid. Mannen ble jo glad i ettertid. Man blir jo til syvende og sist glad, antar jeg. 

Har bare sååå inderlig lyst på en til . 😏😫😫

Ts

Anonymkode: 912cc...994

Familie handler ikke om egotripper fordi du vil - familie og partnerskap handler tvert imot om å IKKE trumfe gjennom egne ønsker. En venn av oss forlot familien sin når kona "lurte" på dem barn nummer fire - hun kunne ikke skjønne hvorfor for en til fra eller til spilte jo ingen rolle når han var så mye på jobb likevel... Grunnen til at han jobber 18 timers dag var for å forsørge en hjemmeværende kone uten evne til å se andre enn seg og sitt, så jeg skjønner han veldig godt! Så nei, det er ikke slik at fordi du og din venninne mener dette er OK så er det slik, på ingen måte - at en mann "ble glad likevel" betyr ikke at det er slik for alle.. 

Kjenner jeg blir litt dårlig av tankesettet - og jeg er kvinne, før noen påstår jeg er en gretten gubbe... 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår litt tankene dine. Jeg ønsker meg også intenst 3, men mannen vil ha to. Alle tenker kun på den som ikke vil ha det ekstra barnets behov, men det er ikke godt å gå med en evig drøm heller. Mange blir jo også gravide på spiral. Jeg har tenkt å ta ut spiralen snart. Jeg ønsker ikke å gå på prevensjon. Så får han ta ansvar for det. Det er en ærlig sak føler jeg, så får han heller sterilisere seg om han ikke vil ha barn

Anonymkode: 72be7...f0d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det dårlig av meg å plutselig bli gravid? Uten å si noe til samboeren min. Jeg har hormonspiral, vi har to barn fra før. Jeg er den som har mest lyst, han er nok litt usikker. Han nekter ikke totalt, men sier med en latter at vi skal hvertfall ikke ha flere. Alikavel blir man vel glad til syvende og sist? Barna er jo livet. 

Anonymkode: 912cc...994

Ja det er dårlig gjort

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det dårlig av meg å plutselig bli gravid? Uten å si noe til samboeren min. Jeg har hormonspiral, vi har to barn fra før. Jeg er den som har mest lyst, han er nok litt usikker. Han nekter ikke totalt, men sier med en latter at vi skal hvertfall ikke ha flere. Alikavel blir man vel glad til syvende og sist? Barna er jo livet. 

Anonymkode: 912cc...994

Barna er ikke livet. Null frihet og mye ansvar. Virkelig urimelig gjort av deg. Om han gjør slutt med deg en dag så vet du hvorfor. 

Anonymkode: acc24...7e7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har bare sååå inderlig lyst på en til . 😏 😫😫

Men da synes jeg du skal få deg minst en til. Dine følelser er det eneste som betyr noe. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår litt tankene dine. Jeg ønsker meg også intenst 3, men mannen vil ha to. Alle tenker kun på den som ikke vil ha det ekstra barnets behov, men det er ikke godt å gå med en evig drøm heller. Mange blir jo også gravide på spiral. Jeg har tenkt å ta ut spiralen snart. Jeg ønsker ikke å gå på prevensjon. Så får han ta ansvar for det. Det er en ærlig sak føler jeg, så får han heller sterilisere seg om han ikke vil ha barn

Anonymkode: 72be7...f0d

Er jo ikke verre enn at du finner en mann som har lyst på barn. Da får begge viljen sin.

Anonymkode: e205b...0c5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår litt tankene dine. Jeg ønsker meg også intenst 3, men mannen vil ha to. Alle tenker kun på den som ikke vil ha det ekstra barnets behov, men det er ikke godt å gå med en evig drøm heller. Mange blir jo også gravide på spiral. Jeg har tenkt å ta ut spiralen snart. Jeg ønsker ikke å gå på prevensjon. Så får han ta ansvar for det. Det er en ærlig sak føler jeg, så får han heller sterilisere seg om han ikke vil ha barn

Anonymkode: 72be7...f0d

Det er ikke bare bare å sterilisere seg når halvparten av alle ekteskap går i hundene og han kanskje en gang skal treffe en ny partner uten barn som vil ha. Kanskje han kommer i den situasjonen at du saboterer samvær og han virkelig ønsker seg et barn til slik at han har en familie, men bare ikke med deg. Bare hypoteser så klart!

Kanskje han burde leite etter drømmedama allerede nå. Gå videre og finne noen som respekterer hans meninger og behov.

Anonymkode: 067ec...55d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja TS, for å si det sånn: Hvor komfortabel er du selv med at mannen din tar avgjørelser som får store og langvarige personlige, praktiske og økonomiske konsekvenser for dere begge to, uten å snakke med deg først? Synes du det er greit?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er selvfølgelig ikke greit på noen som helst måte. 

Anonymkode: 7a08e...bf6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...