Gå til innhold

Blir kvalm av tanken på sex


Despmama

Anbefalte innlegg

Har ikke hatt sex med mannen på 7 mnd etter fødsel av andremann. Ingen ting i veien for det fysisk, men jeg vil ikke! Amming blir nok intimitet for meg. Han tar det ikke så tungt, men jeg vet at han vil komme i gang med det. Vi har planlagt en slags date i kveld der vi skal tilbringe tid sammen og det er nok litt forventninger fra min mann om at det skal føre til sex.

Jeg føler selvsagt at jeg kan si nei, men jeg føler samtidig at vi kanskje burde komme i gang for samlivets skyld. Jeg pleide å elske sex, men nå synes jeg det er litt ekkelt nesten å tenke på?! 

Har dere noen råd? Har dere prøvd å ha sex selv om dere syntes det var litt «ekkelt»?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det blir nok bedre når du kommer i gang men du bør jo heller ikke presse deg :) har du hatt sex med deg selv? 

Anonymkode: 621fe...191

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

det var den mannen ….

Anonymkode: bee25...455

Jepp. Hvis du ikke kommer i gang ts, går han garantert et annet sted og får seg (noe han kanskje allerede gjør).

Anonymkode: bd1c8...b6d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det blir nok bedre når du kommer i gang men du bør jo heller ikke presse deg :) har du hatt sex med deg selv? 

Anonymkode: 621fe...191

Nei, det har jeg ikke vært fristet til heller.

Dette høres sikkert forferdelig ut men det er nesten så jeg ikke bryr meg om han har sex med noen andre denne perioden, så lenge jeg «slipper». Vi pleide å ha bra sex altså så jeg vet ikke helt hvorfor jeg har det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville snakket ordentlig med mannen om dette. Sagt at du ønsker sex, men at det samtidig byr deg sterkt imot. (at det selvsagt ikke har noe med mannen din å gjøre). 

At kanskje dere kan lage til flere dater der ikke sex er i fokus, men massasje, kos og nærhet er i fokus. Så kanskje kroppen og hodet ditt vil samarbeide tilslutt og det ender med sex. Og at håpet er at dere får deres normale samliv tilbake. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det er normalt for kvinner.

Det går sånn:

1. ha sex og kapre mannen - Check ,done

2. ha sex med mannen for å få barn - check ,done

3. glem sex inntil tid for neste barn kommer - check ,done

4. hvis mannen blir utro i mellomtiden dump ham og gå til punkt nr.1

 

Dette her er damer og herrer 4 eneste punker i kvinners sex liv !

 

Anonymkode: bee25...455

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at jeg er urettferdig så her kommer mannen sex liv og:

 

1. ha sex - check ,done

2. gå til punkt nr.1

 

 

 

Anonymkode: bee25...455

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Despmama skrev:

Nei, det har jeg ikke vært fristet til heller.

Dette høres sikkert forferdelig ut men det er nesten så jeg ikke bryr meg om han har sex med noen andre denne perioden, så lenge jeg «slipper». Vi pleide å ha bra sex altså så jeg vet ikke helt hvorfor jeg har det slik.

Kjenner meg igjen i mange av følelsene. Hadde det slik etter nr 1. Men for meg hjalp det å bare prøve selv noen ganger. Etter hvert kom lysten på å ha sex med mannen. Og sex avler sex. Med nr 2 kom vi i gang mye tidligere og det er helt supert selv om det ikke er mer enn en gang i uka ca. 

Anonymkode: 621fe...191

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering fra TS: vi hadde sex og det var egentlig helt topp! Det var veldig krevende og vanskelig mentalt å komme i humør til å si ja til sex, og jeg kom egentlig aldri i humøret før vi begynte å gjøre ting. Jeg måtte holde fokus for å ikke tenke på barna. Det er det jeg synes er vanskelig: at jeg begynner å tenke på barna mens vi har forspill f.eks sånn at jeg ikke blir kåt..

men uansett da vi kom til samleie så var det godt og like bra som alltid. Så det er nok sant at man bare må prøve selv om det byr en i mot.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er veldig vanlig for kvinner når de har små barn. De tenker ikke sex når de er i "ammetåka". Mor er nesten like avhengig av barnet som barnet er av mor. Man ser da dette til og med i dyreriket. De parer seg ikke når de har små barn. Mor er hos dem hele tiden. Mange menn har veldig lite forståelse for dette. 

Anonymkode: 2eab9...843

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du hadde en god opplevelse! Jeg ville bare si at jeg kjenner meg godt igjen i følelsene dine, og jeg tror det er veldig vanlig. Jeg hadde en klistremerkebaby som krevde så mye fysisk kontakt at jeg ble helt desperat etter å ha kroppen min for meg selv når kvelden kom og babyen sov. For meg var det heller ikke aktuelt å presse meg til sex og fysisk kontakt pga tidligere overgrep, men jeg har heldigvis en veldig forståelsesfull mann. Jeg var veldig tydelig på hva jeg følte, hvorfor jeg følte det sånn og at det garantert kom til å gå over. Og det gjorde det heldigvis. Mannen var så støttende og forståelsesfull at jeg ganske fort fikk lyst på ham igjen. 

Mange menn skylder på kvinnen for at sexlivet dabber av i småbarnstiden, men jeg tror egentlig måten mannen møter endringene på er det mest avgjørende for utviklingen videre. Det som skjer i kvinnekroppen etter en fødsel er biologisk, hormonelt og ofte uunngåelig, mens mannen kan velge hvordan han møter det. 

Anonymkode: c2385...f17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...