Gå til innhold

Bråk fra hybel i natt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis du hørte masse bråk (krangling og roping. Ikke fest) fra en hybel i nabolaget midt på natta. Ville du ringt huseier eller politiet? 

Anonymkode: f8944...d4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg hadde gått og ringt på i første omgang. Hvis de ikke hadde åpnet, så hadde jeg kontaktet de på dagen og spurt hva som foregikk i natt.
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Belima said:

Nei, jeg hadde gått og ringt på i første omgang. Hvis de ikke hadde åpnet, så hadde jeg kontaktet de på dagen og spurt hva som foregikk i natt.
 

Selv om det var kl 3 på natta og du lå og sov? 

Anonymkode: f8944...d4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg trodde det var vold hadde jeg ringt politiet.

Anonymkode: b3dad...860

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Selv om det var kl 3 på natta og du lå og sov? 

Anonymkode: f8944...d4d

Siden jeg hadde hørt det så var jeg jo våken. Ja, jeg er den type menneske som sjekker først og ringer etter hjelp når jeg mener det er nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har dere det fra at andres gjøren og laden har noe med dere å gjøre - og er noe som trenger deres vurderinger og innblanding dersom man ikke følger normen dere har skap uten å bli spurt?

Hjemme, i egen bolig, kan man vel få slippe å leve under deres altoppslukende synsing, tanker, påstander og meninger?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, A-hunter skrev:

Hvor har dere det fra at andres gjøren og laden har noe med dere å gjøre - og er noe som trenger deres vurderinger og innblanding dersom man ikke følger normen dere har skap uten å bli spurt?

Hjemme, i egen bolig, kan man vel få slippe å leve under deres altoppslukende synsing, tanker, påstander og meninger?

Når en bor sammen med andre folk, så forventer jeg å få nattesøvn og at folk forholder seg til at det skal være stille etter kl 2300.

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, A-hunter skrev:

Hvor har dere det fra at andres gjøren og laden har noe med dere å gjøre - og er noe som trenger deres vurderinger og innblanding dersom man ikke følger normen dere har skap uten å bli spurt?

Hjemme, i egen bolig, kan man vel få slippe å leve under deres altoppslukende synsing, tanker, påstander og meninger?

Det å være hjemme i egen bolig gjør ikke at vold plutselig er greit. Snarere tvert i mot. Alle medlemmer i et samfunn har plikt til å følge de normene som er nedfelt i lovene, det er ikke noe man får velge. 

Så ja, hvis du mistenker vold pga lydene du hørte så ringer du politiet. 

Anonymkode: d4e66...974

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, A-hunter skrev:

Hvor har dere det fra at andres gjøren og laden har noe med dere å gjøre - og er noe som trenger deres vurderinger og innblanding dersom man ikke følger normen dere har skap uten å bli spurt?

Hjemme, i egen bolig, kan man vel få slippe å leve under deres altoppslukende synsing, tanker, påstander og meninger?

Det kan jo faktisk være snakk om at man redder liv, hjelper folk som opplever mishandling i hjemmet, psykisk vold blir avdekket osv. 

Anonymkode: b3dad...860

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, A-hunter said:

Hvor har dere det fra at andres gjøren og laden har noe med dere å gjøre - og er noe som trenger deres vurderinger og innblanding dersom man ikke følger normen dere har skap uten å bli spurt?

Hjemme, i egen bolig, kan man vel få slippe å leve under deres altoppslukende synsing, tanker, påstander og meninger?

For min del var det mine leieboere. Vanskelig å unngå å høre dem. Tror ikke det var fysisk vold, for begge to var veldig hissige. Hørte ikke hva de kranglet om, men ting gikk i gulvet. 

Men har hatt naboer som ringte meg i natt. Derfor jeg lurer. Hva skal jeg gjøre med kranglete folk midt på natta? Greit at de bor under samme tak, men jeg er ikke interessert i å gå inn midt mellom dem. 

TS

Anonymkode: f8944...d4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det kan jo faktisk være snakk om at man redder liv, hjelper folk som opplever mishandling i hjemmet, psykisk vold blir avdekket osv. 

Anonymkode: b3dad...860

Bedre å varsle en gang for mye, enn en for lite, ikke sant? Sladrekjerringers mantra # 1!

Tro meg på dette: Det er ikke din sak! Ingen har valgt deg til å være gatens vokter, oppsynsmann eller regelrytter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, A-hunter skrev:

Bedre å varsle en gang for mye, enn en for lite, ikke sant? Sladrekjerringers mantra # 1!

Tro meg på dette: Det er ikke din sak! Ingen har valgt deg til å være gatens vokter, oppsynsmann eller regelrytter.

Jaja, får håpe kvinnen/mannen/barnet som lever med vold i hjemmet har en annen nabo enn deg. Lenge leve likegyldigheten.

Anonymkode: b3dad...860

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, A-hunter said:

Bedre å varsle en gang for mye, enn en for lite, ikke sant? Sladrekjerringers mantra # 1!

Tro meg på dette: Det er ikke din sak! Ingen har valgt deg til å være gatens vokter, oppsynsmann eller regelrytter.

Du skal være glad for at det fins noen «sladrekjerringer» igjen i samfunnet, noen som bryr seg. Hadde jeg blitt vekket pga husbråk, hadde jeg ringt politiet. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For min del var det mine leieboere. Vanskelig å unngå å høre dem. Tror ikke det var fysisk vold, for begge to var veldig hissige. Hørte ikke hva de kranglet om, men ting gikk i gulvet. 

Men har hatt naboer som ringte meg i natt. Derfor jeg lurer. Hva skal jeg gjøre med kranglete folk midt på natta? Greit at de bor under samme tak, men jeg er ikke interessert i å gå inn midt mellom dem. 

TS

Anonymkode: f8944...d4d

Er det engangs tilfelle ville jeg bare ha sendt en melding og hørt om alt var OK, og informert om at du har fått klager fra naboer. Er det noe som skjer ofte - ville jeg har gitt de en oppsigelse.

Anonymkode: 010dd...1dc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Belima skrev:

Når en bor sammen med andre folk, så forventer jeg å få nattesøvn og at folk forholder seg til at det skal være stille etter kl 2300.

 

Det du forventer er at alle andre balanserer på din tynne linje av hva som er akseptabelt og at en hver bevegelse utenfor denne er et avvik som du mener deg berettiget til å mene noe om. Ikke bare mene forresten, men også iverksette de tiltak du selv mener er nødvendig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Belima skrev:

Nei, jeg hadde gått og ringt på i første omgang. Hvis de ikke hadde åpnet, så hadde jeg kontaktet de på dagen og spurt hva som foregikk i natt.
 

Det er jo oppskriften på å bli slått ned. Politiet anbefaler ikke at man sjekker ut sånt selv. 

Anonymkode: 00cd6...c99

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Muskath skrev:

Du skal være glad for at det fins noen «sladrekjerringer» igjen i samfunnet

Aha, enda en ny regel altså! "Du skal være glad for at du er omgitt av angivere!"

Ellers takk du! Mitt hjem og min eiendom er mitt fristed fra slike som deg... Og de andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, A-hunter said:

Aha, enda en ny regel altså! "Du skal være glad for at du er omgitt av angivere!"

Ellers takk du! Mitt hjem og min eiendom er mitt fristed fra slike som deg... Og de andre.

Hvis du ønsker deg at hjemmet ditt skal være et fristed der du kan bråke som du vil midt på natta og slåss, kaste møbler rundt osv, så burde du bo sånn at ingen hører deg. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, A-hunter skrev:

Det du forventer er at alle andre balanserer på din tynne linje av hva som er akseptabelt og at en hver bevegelse utenfor denne er et avvik som du mener deg berettiget til å mene noe om. Ikke bare mene forresten, men også iverksette de tiltak du selv mener er nødvendig.

Ja, natt til mandag er en natt som folk forventer å få sove pga jobb eller skole. Det går vel an å banke/ringe på og spørre om folk kan dempe f eks musikk eller generelt dempe seg kl 0300?
Ja, jeg hadde kontaktet politiet hvis det var vold i bildet hos naboen. Liker ikke at noen grisebanker andre. Skal si at jeg har høy terskel for å kontakte politiet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Muskath skrev:

Hvis du ønsker deg at hjemmet ditt skal være et fristed der du kan bråke som du vil midt på natta og slåss, kaste møbler rundt osv, så burde du bo sånn at ingen hører deg. 

Hvem har snakket om slåssing og møbelkasting? Det er bare noe TS (og vinteryre angivere) tror.

Det kan ha vært en livlig diskusjon om pensjonsreformen... Det er ikke greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...