AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #1 Skrevet 11. november 2019 Jobber på sykehjem og vi kaster SÅ mye mat. Mye blir kastet pga. alt for strenge regler om hvor lenge noe kan stå ute / mat kan ikke bli varmebehandlet to ganger / utgått på dato. Det er vanskelig å beregne mengde mat da det varierer hvor mye hver enkelt spiser. Jeg har tatt dette opp med min sjef og forhørt meg om det finnes andre muligheter enn å kaste mat. F.eks å gi maten videre til organisasjoner som jobber for vanskeligstilte. Men det virker ikke som noen andre enn meg bryr seg. Jeg vil jo egentlig ikke kalle det å stjele da. For maten skulle jo blitt kastet. Og vi har ikke lov å ta maten med hjem da, men jeg sniker med meg i sekken på slutten av arbeidsdagen. Det kan være vakumpakkede poteter, pålegg som gikk ut på dato for et par dager siden, kokte egg som skal kastes, brune bananer, tørt brød, melk. Maten bruker jeg til potetsuppe, potetmos, pålegg blir brukt f.eks i omelett eller på skiven, brune bananer går til lapperøre, tørt brød mater jeg endene med. Melk blir brukt i bakst, supper, pannekakerøre osv. Har venninner som jobber på kontor. Vet noen stjeler med seg hele pakker med kopipapir, pakker med penner/tusjer, post it lapper, diverse ledninger/ladere osv. Anonymkode: 1a782...76e 14
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #2 Skrevet 11. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har venninner som jobber på kontor. Vet noen stjeler med seg hele pakker med kopipapir, pakker med penner/tusjer, post it lapper, diverse ledninger/ladere osv. Det er jo tyveri, men dem om det. Anonymkode: b6a53...cab 16
solmåneogstjerner Skrevet 11. november 2019 #3 Skrevet 11. november 2019 (endret) Ingenting, bortsett fra en penn i ny og ne. Men det får jeg nok lov til å ta uansett. Reklame... Jobbet tidligere på en kantine hvor vi alltid hadde mye igjen på slutten av dagen. Jeg foreslo flere ganger at vi kunne gi det til et sted i byen som deler ut mat til de som trenger det. Nei, det fikk vi ikke lov til! Der tok jeg med meg litt mat hjem. Alt gikk jo i søpla ellers! Vondt å se på faktisk. (Dette er veldig lenge siden....) Endret 11. november 2019 av solmåneogstjerner 13
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #4 Skrevet 11. november 2019 På jobben min oppfordrer de til at vi tar med rester hjem, og på slutten av dagen deler vi den ut til kollegaer og stamkunder. Selger også med rabatt siste timen. Anonymkode: 6af9c...eef 7
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #5 Skrevet 11. november 2019 Jeg tok med meg en dorull hjem en gang. Var tomt hjemme og rakk ikke butikken. Anonymkode: 00dda...447 10
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #6 Skrevet 11. november 2019 Bare en ting jeg reagerte på. Man skal ikke mate ender med brød. De spiser mer en de har plass til i magen også svulmer det opp i magen så de får smerter. De skal mates med frø.. Anonymkode: 49629...a62 11
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #7 Skrevet 11. november 2019 Har tatt med kastemat for tusener! Anonymkode: 6796e...369 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #8 Skrevet 11. november 2019 Legget til en annen ting om det å mate fugler med brø. Ikke bare svulmer det opp i magen, men det er ikke riktig næring så de blir underærnærte og klarer derfor ikke å holde seg varme til vintern, dessuten forurenser det vannet, lager alger som dreper fisken. Anonymkode: 49629...a62 3
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #9 Skrevet 11. november 2019 I min ungdom jobbet jeg på bakeri og der ble tidvis mye mat kastet, vi pakket noe for salg til halv pris dagen etter, men det meste skulle kastes. Vi fikk ikke lov til å ta med noe eller gi bort noe fordi sjefen var redd vi skulle steike opp for mye nettopp for å ta med hjem etter jobb. Vi som jobbet der stekte aldri mer enn vi skulle og det hendte vi tok med litt hjem, ble helt dårlig av all den fullt brukbare maten som bare skulle i bosset. Jeg har selv drevet med dumpster diving og det er utrolig mye brukbar mat som havner i bosset.. Nå jobber jeg på kontor og tar aldri med meg noe, det hender at jeg legger en kulepenn i vesken, men da blir den jo med tilbake på jobb eller blir liggende i vesken. Er heller ikke noe jeg går inn for å stjele, men mer av refleks. Anonymkode: ab3ed...adb 6
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #10 Skrevet 11. november 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Legget til en annen ting om det å mate fugler med brø. Ikke bare svulmer det opp i magen, men det er ikke riktig næring så de blir underærnærte og klarer derfor ikke å holde seg varme til vintern, dessuten forurenser det vannet, lager alger som dreper fisken. Anonymkode: 49629...a62 Skikkelig fugleelsker du Anonymkode: eaced...5cf 6
Gjest BangersBeans&Mash Skrevet 11. november 2019 #11 Skrevet 11. november 2019 Stjeler ingenting. Er ikke kriminell
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #12 Skrevet 11. november 2019 Stjeler ingenting, men vi deler ofte det som er igjen fra kantinen som uansett ville blitt kastet. Ja, og en gang var jeg på jobb kl 04 natt til søndag og henta en pose kaffe fordi jeg var tom hjemme. Sa dog ifra om det med en gang jeg kom på jobb på mandag. Anonymkode: 268e7...8fa
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #13 Skrevet 11. november 2019 Eneste jeg «stjeler» noen ganger er sjokolade som kolleger har latt ligge fremme på spiserommet 🤭 Har en kollega som alltid kjøper en stop pose med sjokolade, den står alltid på pauserommet og da hender det jeg tar noen biter. Anonymkode: 95163...4bf 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #14 Skrevet 11. november 2019 Spiser sånn sjokolade vi får som skal deles ut til kunder. De får noe de også da, men blir nok mest på meg iløpet av dagen. Anonymkode: d519b...139 6
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #15 Skrevet 11. november 2019 Ingenting, men penner har en tendens til p dukke opp rundt omkring i vesker ol. Uten at jeg vet helt hvordan de havnet der. Sammsynligvis etter møter ol. Anonymkode: 3b66b...95a
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #16 Skrevet 11. november 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Legget til en annen ting om det å mate fugler med brø. Ikke bare svulmer det opp i magen, men det er ikke riktig næring så de blir underærnærte og klarer derfor ikke å holde seg varme til vintern, dessuten forurenser det vannet, lager alger som dreper fisken. Anonymkode: 49629...a62 Jeg pleier å mate fugler med tørket brød. Og kommer ikke til å slutte med det. Det hender jeg tar en kaffe på jobb, uten å legge 5,- i glasset. Men jeg pleier å kjøpe inn en kaffepose i ny og ne, det gjør ingen andre. Anonymkode: ef5b3...85c
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #17 Skrevet 11. november 2019 Jeg tar med kontorrekvisita til jobb 🙄 Anonymkode: 75410...780 1
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 11. november 2019 #18 Skrevet 11. november 2019 Å ta mat fra jobben som allikevel skal kastes, synes jeg er helt greit, ser ikke på det som stjeling. Hender jeg tar brød fra lunsjen som vi skal kaste (vi kjøper uansett nytt brød hver dag, så ingen vil ha gårsdagens), men gjør det helt åpent, da. Stjeler ingenting.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #19 Skrevet 11. november 2019 Ting jeg tar fra jobb: hender vel at jeg printer eller kopierer litt i ny og ne. En gang tok jeg et lamineringsark som jeg brukte utlån lage gavekort til ei venninne ... Også blir det litt post-it, men de brukes stortsett når jeg jobber videre hjemme. Ting jeg tar med til jobb: garnrester, leker og bøker ungene har vokst fra, tomme doruller, tomme bokser av plast, glass og metall, eggekartonger, en langpannekake i ny og ne, ski, skøyter og lignende som er for små til barna mine. Tror det går litt opp i opp jeg Jobber da som barneskolelærer på småtrinnet. Anonymkode: d27a6...20f 5
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #20 Skrevet 11. november 2019 Jeg bruker printeren på jobb privat. Snakker selvfølgelig en billett her og der. Bruker screen wipes fra jobben på Macen (privat), ikke bare på PC og telefonen (jobb) Kulepenner har jeg ikke kjøpt selv siden jeg var student. Eller notatblokker. Men bruken av dette er veldig begrenset da jeg har handlelister, huskelister og det meste elektronisk. Hender jeg putter en banan/eple i veska på vei ut døra, innimellom fordi jeg skal i kundemøte, innimellom fordi jeg trenger litt mat i bilen på vei til noe privat. Skjuler ingenting av dette. Anonymkode: d819d...abd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå