Gå til innhold

Tujahekk, en måte å vise at man er viktig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå var vår hekk allerede der da vi flyttet inn, men jeg elsker tujahekken vår. Vi har en helt privat hage vi kan løpe nakne i, om vi skulle ønske det. Forstår ikke enkelte som ser ut til å trives med å være på utstilling. 

Anonymkode: c41eb...02f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At det var...? Tujahekk for å markere seg? Så mye rart folk tenker på...

Forstår heller ikke dette hatet mot Tuja. Den er billig, vokser raskt, og skjermer godt. Derfor er det ikke så merkelig at mange velger den. Jeg er sikker på at hatet kommer av at den er billig i innkjøp. Da er den plutselig ikke bra nok for alle de fisefine og kravstore folka der ute.

Anonymkode: 04984...673

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener at man stopper så mye innsyn at forbipasserende blir nysgjerrige på hvem som bor der.

Anonymkode: f4cf3...c66

Det må være slitsomt å være så nysgjerrig at du går rundt og funderer på hva som skjer bak enhver tujahekk, så mange som det er av dem. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

At det var...? Tujahekk for å markere seg? Så mye rart folk tenker på...

Forstår heller ikke dette hatet mot Tuja. Den er billig, vokser raskt, og skjermer godt. Derfor er det ikke så merkelig at mange velger den. Jeg er sikker på at hatet kommer av at den er billig i innkjøp. Da er den plutselig ikke bra nok for alle de fisefine og kravstore folka der ute.

Anonymkode: 04984...673

Det er vel ikke prisen i seg selv som er problemet, men alle de små, dårlige plantene som blir solgt til spottpris og blir til elendige, pjuskete, vanstelte hekker rundt omkring. Pga. prisen er tuja "lavterskelhekk", og alt for mange gidder ikke sette seg inn i hvordan de skal stelle hekken for å få den fin. Og da blir den seende ut deretter. 

Anonymkode: dcc90...1dc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, SupaWoman said:

Hva har du rundt eiendommen din da?  Marmorsøyler?

Det er de som liker søyler på ferdighuset som også liker tujahekk.

Anonymkode: 7fe31...dca

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi plantet en annen hekk, fordi jeg ikke liker tuja. Vi bor i et nytt nabolag der det virker som om utbygger har tenkt at det var viktig å få plass til flest mulig hus på minst mulig plass, så både jeg og naboene ble enig om at en hekk mellom oss ville være bra. De som har valgt tuja har allerede fått ganske ok hekker, grei høyde og ganske tett.. Vår hekk vokste så sakte at vi valgte til slutt å grave opp hele greien og heller bygge gjerde. Litt greit å føle at man er for seg selv i hagen og ikke med naboen liksom 

Anonymkode: 55974...915

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, SupaWoman skrev:

Hva har du rundt eiendommen din da?  Marmorsøyler?

Haha den var god!!👍😂😂😂😂

Anonymkode: bf09a...da7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 hours ago, Slarti said:

Danskene synes vi i Norge er rare.

Tuja brukes utelukkende til å ramme inn kirkegårder i Danmark.

personlig synes jeg det er noe herk med tuja. For ikke å glemme at jeg faktisk er allergisk mot det. Får ekstremt kløe i huden om jeg er borti tuja. 
 

er mange finere hekker som også hindrer innsyn.

tuja får etter min smak en hage til å se dyster ut.

I Tyskland kaller de det kirkegårdsbusk. Mine tyske kolleger syns også vi er noe rare her nord.

Anonymkode: a38fe...fca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.11.2019 den 22.14, AnonymBruker skrev:

Er det slik at Tujahekk er for folk som ønsker å markere seg? Men øker det ikke sjansen for innbrudd? 

Anonymkode: f4cf3...c66

 

På 10.11.2019 den 22.17, AnonymBruker skrev:

Tuja er så stygt at jeg meiner de som planter tuja ønskjer å markere seg som folk med dårlig smak 🙉

Anonymkode: 0e668...72d

Merkelig og barnslige holdninger/tankegang fra begge to.... 

Anonymkode: c41a3...730

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke tenke det. Tenker heller de har lysy på privatliv og har sett seg lei på naboer og forbigående som glor. Altså de vil ikke vise seg mer enn nødvendig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...