Gå til innhold

Når synes dere det er greit at jenter begynner med sminke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, hva tenker dere? Når og eventuelt hva? Skal vi som foreldre nekte sminke fram til en viss alder? 

Anonymkode: 019d5...e00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Begynte selv med sminke når jeg var 10 år. Det var snakk om de billige eyelinerne fra Nille, en strek under øye. Det var absolutt ikke noe fint, men jeg følte meg nok fin der og da. 🤷‍♀️ Jeg er minst og har 3 storesøstre, så det var nok litt pga de jeg begynte såp tidlig. 

Synes ikke man skal nekte barn å begynne med sminke, men synes heller ikke man skal oppmuntre til det (kjøpe sminke osv.).

Anonymkode: f001b...1cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenter skal ikke bruke sminke. Punktum. 
 

Når de er ungdommer ja, men ikke før. 
 

Trodde det var common sense. 

Anonymkode: b28a4...73b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også på ungdomsskolen. La barn være barn.

Anonymkode: ee948...de8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Begynte selv med sminke når jeg var 10 år. Det var snakk om de billige eyelinerne fra Nille, en strek under øye. Det var absolutt ikke noe fint, men jeg følte meg nok fin der og da. 🤷‍♀️ Jeg er minst og har 3 storesøstre, så det var nok litt pga de jeg begynte såp tidlig. 

Synes ikke man skal nekte barn å begynne med sminke, men synes heller ikke man skal oppmuntre til det (kjøpe sminke osv.).

Anonymkode: f001b...1cd

Selvfølgelig kan man nekte barn å bruke sminke! En 10-åring kan fint nektes det altså.

Anonymkode: 60783...1fd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig kan man nekte barn å bruke sminke! En 10-åring kan fint nektes det altså.

Anonymkode: 60783...1fd

Sa aldri at man IKKE kunne nekte, bare min egen mening. :)

Anonymkode: f001b...1cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sa aldri at man IKKE kunne nekte, bare min egen mening. :)

Anonymkode: f001b...1cd

En merkelig mening...

Anonymkode: 60783...1fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11-12 års alderen. Fra 6. klasse. Det kan begynne med f.eks lip gloss eller leppepomade med farge, og fortsette med litt mascara. Sminke behøver ikke å være veldig mye. Jeg begynte slik, men hadde nok hatt behov for veiledning da jeg eksperimenterte med øyenskygge og eyeliner:fnise:

Anonymkode: 28e76...5fe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at barn kan vente til de er minst 13-14. Og da er det snakk om ett lite lag ned maskara, og blank lipgloss.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er greit å vente til ungdomsskolen. Evt. litt lipgloss siste året på barneskolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da jeg var ung begynte vi så smått med litt mascara i 6. klasse. Dette var på midten av 70-tallet. Jeg tror at det er omtrent det samme nå når det gjelder sminke og alder. 

Anonymkode: d24e2...ba4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da jeg var ung begynte vi så smått med litt mascara i 6. klasse. Dette var på midten av 70-tallet. Jeg tror at det er omtrent det samme nå når det gjelder sminke og alder. 

Anonymkode: d24e2...ba4

6 klasse?? fyfaen. man trenger ikke sminke da, ikke engang mascara! da har jeg kommet til å nekte barnet mitt å bruke sminke altså.

6 klasse var da litt for tidlig 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 10 da jeg begynte å kjøpe og eksperimentere litt. Mest hjemme. Lilla og blå mascara var jo ikke såååå pent!!😆

Anonymkode: 39c3d...2da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, mellomtomater67 skrev:

6 klasse?? fyfaen. man trenger ikke sminke da, ikke engang mascara! da har jeg kommet til å nekte barnet mitt å bruke sminke altså.

6 klasse var da litt for tidlig 😅

Husk at det er det samme som 7. klasse nå, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...