Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi jobber turnus og jeg har gått ned til 80% stilling og har 1 time ammefri i tillegg. 

Vi har ikke betalt lunsj, så denne har jeg trekt ifra da jeg ikke tar lunsj.

Turnusen går over 6 uker og ser sånn ut:

Uke 1: 6,5 timer

Uke 2: 7,5 timer

Uke 3: 7 timer

Uke 4: 6,5 timer

Uke 5: 7,5 timer

Uke 6: 7,5 timer

Når disse 6 ukene har gått så starter vi på nytt. 

Jeg har kommet fram til et tall, men jeg trenger hjelp for å dobbeltsjekke dette før jeg tar det med lederen min. Jeg har avtalt å jobbe 5 timer hver dag fram til nå fordi jeg hadde regnet på vanlig 7,5-timersuke, men i henhold til turnusen min så tror jeg at jeg er mer på jobb enn hva jeg får betalt for. Jeg må derfor være sikker. 

Setter stor pris på hjelp ❤️

Anonymkode: 8d7a9...238

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er ukestimetallet ditt? 35.5 (som mange med turnus har), 37.5 eller 40?

Anonymkode: 61607...c43

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har skrevet alle timene over. Det er ikke fast da turnusen går over 6 uker 😊

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg legger sammen alle tallene og deler på antall uker så får jeg 35,4 da, så da er det kanskje 35,5? 🙈

Skrevet

Turnus i helsevesenet gjennomsnittsberegnes, dermed blir det ikke nødvendigvis likt timestall hver uke. Skjønner egentlig ikke hva du spør om, for det er ingen sammenheng i det du oppgir av stillingsprosent og timetallene i ukene. Hvis ukestimestallet er 35,5 timer skal du i 80% stilling jobbe 28,4 timer i snitt pr uke, altså totalt 170,4 timer på 6 uker. Normalt fordeles dette først, og så legges ammefri inn etterpå. Men du finner aldri ut hva som er rett timetall så lenge du ikke vet ukestimetallet, skjønner faktisk ikke at det er mulig å jobbe turnus uten å vite det. 

Anonymkode: 78081...ad1

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Turnus i helsevesenet gjennomsnittsberegnes, dermed blir det ikke nødvendigvis likt timestall hver uke. Skjønner egentlig ikke hva du spør om, for det er ingen sammenheng i det du oppgir av stillingsprosent og timetallene i ukene. Hvis ukestimestallet er 35,5 timer skal du i 80% stilling jobbe 28,4 timer i snitt pr uke, altså totalt 170,4 timer på 6 uker. Normalt fordeles dette først, og så legges ammefri inn etterpå. Men du finner aldri ut hva som er rett timetall så lenge du ikke vet ukestimetallet, skjønner faktisk ikke at det er mulig å jobbe turnus uten å vite det. 

Jeg jobber ikke i helsevesenet, jobber kun dag og jobber på fastlønn så vi har ikke noe estimert timetall som jeg har hørt. Turnusen er slik jeg har oppgitt og gir 212,5 timer i løpet av 6 uker. 

Mitt regnestykke gir da 35,4 timer per uke. 80% av dette er 28,3 timer. Delt på 5 arbeidsdager gir det 5,66 timer. Minus en time ammefri blir det 4,66 timer. Hvis jeg ikke regner feil så tilsvarer det 4 timer og 40 minutter per dag med 80% med 1 time betalt ammefri. 

I dag jobber jeg 5 timer hver dag, fordi det er regnet ut ifra 7,5-timersdager. Det vil jo si at jeg jobber 12,5 timer mer hver turnus enn hva jeg får betalt for, hvis jeg regner riktig. Dette utgjør jo nesten 3200 kr. 2120 kr på en måned. 

Er det noen som kan se om dette regnestykket stemmer før jeg evt sender det inn til sjefen? 😊

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber ikke i helsevesenet, jobber kun dag og jobber på fastlønn så vi har ikke noe estimert timetall som jeg har hørt. Turnusen er slik jeg har oppgitt og gir 212,5 timer i løpet av 6 uker. 

Mitt regnestykke gir da 35,4 timer per uke. 80% av dette er 28,3 timer. Delt på 5 arbeidsdager gir det 5,66 timer. Minus en time ammefri blir det 4,66 timer. Hvis jeg ikke regner feil så tilsvarer det 4 timer og 40 minutter per dag med 80% med 1 time betalt ammefri. 

I dag jobber jeg 5 timer hver dag, fordi det er regnet ut ifra 7,5-timersdager. Det vil jo si at jeg jobber 12,5 timer mer hver turnus enn hva jeg får betalt for, hvis jeg regner riktig. Dette utgjør jo nesten 3200 kr. 2120 kr på en måned. 

Er det noen som kan se om dette regnestykket stemmer før jeg evt sender det inn til sjefen? 😊

Hvis du jobber kun dag jobber du ikke turnus. Det avhenger fremdeles av ukestimetallet, og om du opprinnelig jobber i en 100% stilling og skal gå i 80% av den, eller om du har en mindre stilling og skal gå i 80% av den. Regnestykket i første post gir fremdeles ingen mening. Hvorfor snakker du ikke bare med sjefen om det du lurer på?

Skrevet

Du jobber da ikke turnus.... Du har vanlig dagstilling. 

Anonymkode: 3ac77...b7d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...