Gå til innhold

Hva betaler deres 17 åringer for?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, spinner skrev:

Synes du høres ut som en god og reflektert stemor TS. Dette greier du fint. At far brummer får du bare ta som tegn på at han er i live.

Tusen takk :) Det er noe med dette å "holde seg i bakgrunnen" men samtidig være en støttespiller og voksen. 

Tror vi har funnet en god balanse. Jeg har påpekt i plenum at jeg er ingen oppdraget, men som fellesskap så har jeg visse forventninger som den som holder huset ifra å brenne ned 😅

Ja, far gosser seg når han får være den litt kjipe, strenge bromlebassen. Som egentlig er verdens mykeste mann hehe 

Ts 

Anonymkode: d5b35...558

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er innstilt på å kjøpe klær og betale for det nødvendige til de er ferdige med VGs iallefall. Kommer sikkert til å få hjelp etter det også. I tillegg får mine tenåringer noe lommepenger til å kose seg med venner. Hadde de begynt å jobbe hadde det utgått, men nødvendig klær og utstyr hadde jeg ennå stått for. 

På grunn av familiens økonomi begynte jeg å tjene egne lommepenger fra jeg var 12 år, og fra jeg var 16 jobbet jeg såpass at jeg sto for alt selv. Det var ikke fordi mine foreldre ikke ønsket å gi meg, men fordi jeg visste at de strevde, og ikke ønsket å be om noe. Innen mitt yngre søsken kom i den alderen var de kommet ovenpå etter krisen som hadde ødelagt økonomi noen år, og hun slapp å stå for alt selv. Det var ikke urettferdig, de hadde bare bedre muligheter. 

Jeg har økonomisk mulighet til å betale for klær og utstyr til barn, og ser det som selvfølgelig. Også at de får lommepenger til de får jobb. Også at jeg kommer til å gi støtte under studier, og å trå litt til ved spesielle behov gjennom livet. 

Opp gjennom årene har mine foreldre støttet økonomisk ved spesielle behov, og det har vært veldig stor hjelp i trangere tider. 

Jeg synes far virker urimelig i å mene at en 17 åring skal stå for alt selv. Man har forsørgeransvar til barn er ferdig med VGs, og det bør også være naturlig for foreldre å ønske å gi støtte dersom man har økonomisk mulighet til det. 

Godt at du som stemor ser at hun også har behov for ting. 

Anonymkode: df774...cb6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.11.2019 den 10.33, AnonymBruker skrev:

Mange gode svar :)

Tenåringen hverken krever eller forlanger. Det er som jeg skrev i hovedinnlegget at utvalget er skralt.

Selvom hun ikke får dyre merkeklær så syns jeg ikke at en skal gå med slitte hullete klær heller.

Hadde hun ville hatt dyre klær måtte hun ha betalt mellomlegget selv.

17 åringen har vært enebarn alltid. Og vil tro det er temmelig tøft å skulle få et nytt søsken. 17 åringen har selv sagt det er sårt og av og til litt vondt å tenke på selvom hun gleder seg på mange måter også. Da blir det feil for meg å tenke "at det får hun bare finne seg i"

Ts

Anonymkode: d5b35...558

Så godt at du har omsorg for ekstrabarnet ditt❤️Så lenge dere har økonomi til det skader det nok ikke å gi henne litt ekstra uten at det skal være luksusvarer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun betaler for telefon og trening. Hun har egen jobb som utbetaler over 6000kr og jeg har mistet jobben min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...