Gå til innhold

Hvilket upopulære meninger har du?


Gjest Inverto

Anbefalte innlegg

Har du en mening, en tanke eller et perspektiv som du tror dagens samfunn ville sett på som kontroversielt eller politisk ukorrekt?
Om du har det, så del det her. Noen eksempler kan være: Du mener ekteskap kun er for mann og kvinne,
eller at religion burde fjernes fra skolen. Shit like that.

Prøv å holde dere saklig. Ingen trusler, ingen angrep eller fornærmelser.
Du behøver ikke å like den som skriver, men du må klare å kommunisere skikkelig.

Jeg lager denne tråden fordi det kan være godt å "ventilere" av og til.
Dessuten så synes jeg det er forfriskende å høre/lese de tingene som vi "ikke er ment" til å tenke.
Håper virkelig dere klarer å holde denne tråden gående uten krangling :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et samfunn kollapser gradvis fra det øyeblikket kvinner blir gitt stemmerett og utvidede rettigheter. Kvinner er ikke samfunnsbyggere, og har heller ingen lojalitet til samfunnet (stammen). Derfor stemmer kvinner kun ut ifra umiddelbar egeninteresse, og vi ender opp med å bli et feminisert samfunn som er opptatt av å overføre ressurser fra menn til kvinner enn å reprodusere befolkningen, og vi gjør oss sårbare for invasjon fra fremmede, mer patriarkalske kulturer. Kvinner vil sågar invitere fienden inn porten i form av enslige alfahanner.

Anonymkode: 7c23e...132

  • Liker 27
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grupper som overhodet ikke gjør verden til en bedre verden burde vært utslettet. Det er vanskelig uten å skade utenforstående også, men kanskje det er det som må til i kampen om en bedre verden. 

Er drittlei klimaaktivister. Og MDG. Hvordan tror de velferdsstaten skal bli? Det blir ikke det samme uten oljepengene. Synes det er så ille at jeg ikke klarer å omgås slike folk. 

Unge politikere. Alle skal få ha sin mening, men jeg mener man bør ha en viss livserfaring for å faktisk vite hvordan ting fungerer. F.eks bør de ha en utdannelse innenfor det de styrer. 

Nav-klienter. For all del, ikke alle. Men det er skattebetalerne som bidrar til at de får økonomisk støtte, så da bør nav-klienter gjøre sitt ytterste for å ikke misbruke systemet. F.eks være villig til å bytte yrke. Var en sak om en som var utdannet politi, men ikke fikk jobb. Hun gikk på nav. Hvorfor???? Da får man heller finne en midlertidig jobb innenfor et annet felt. Det er jo heller ikke positivt å ha hull i Cvén bare fordi man ikke gidder å gjøre noe. 

Feminister (jeg er kvinne selv). Det er så ille nå synes jeg at menn omtrent blir fienden til kvinner. Menn og kvinner blir satt opp mot hverandre. F.eks er det all denne gnålingen om at flere kvinner bør ha topp-jobbene. Det er idioti. Gi den beste kandidaten jobben uavhengig av kjønn. 

Pasienter (jobber i helsevesenet). Her skal jeg heller ikke dra alle under en kam. Men det finnes noen idioter av pasienter som gjør hverdagen til de som jobber i helsevesenet så mye vanskeligere. De suger energien ut av en, gjør deg i dårlig humør og gjør at du ikke orker jobben. Jeg vet folk kan ha det vanskelig, men jeg snakker ikke om kreftpasienter osv. Men "vanlige" pasienter som er innlagt for "småting". En enkel rutineoperasjon f.eks (la oss si f.eks å fjerne mandlene). De kan mase, kreve, tror de er på hotell, komme med seksualiserte kommentarer, forventer at du skal være der på sekundet, misfornøyd med alt, kjefter osv. 

Anonymkode: 69b42...f84

  • Liker 38
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i mot homofili det er noe jeg ikke liker eller støtter. 

Anonymkode: bb727...693

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for EU. Sier det aldri høyt, orker ikke å bli skjelt ut

Anonymkode: b484c...b38

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Grupper som overhodet ikke gjør verden til en bedre verden burde vært utslettet. Det er vanskelig uten å skade utenforstående også, men kanskje det er det som må til i kampen om en bedre verden. 

Er drittlei klimaaktivister. Og MDG. Hvordan tror de velferdsstaten skal bli? Det blir ikke det samme uten oljepengene. Synes det er så ille at jeg ikke klarer å omgås slike folk. 

Unge politikere. Alle skal få ha sin mening, men jeg mener man bør ha en viss livserfaring for å faktisk vite hvordan ting fungerer. F.eks bør de ha en utdannelse innenfor det de styrer. 

Nav-klienter. For all del, ikke alle. Men det er skattebetalerne som bidrar til at de får økonomisk støtte, så da bør nav-klienter gjøre sitt ytterste for å ikke misbruke systemet. F.eks være villig til å bytte yrke. Var en sak om en som var utdannet politi, men ikke fikk jobb. Hun gikk på nav. Hvorfor???? Da får man heller finne en midlertidig jobb innenfor et annet felt. Det er jo heller ikke positivt å ha hull i Cv'en bare fordi man ikke gidder å gkøre noe. 

Feminister (jeg er kvinne selv). Det er så ille nå synes jeg at menn omtrent blir fienden til kvinner. Menn og kvinner blir satt opp mot hverandre. F.eks er det all denne gnålingen om at flere kvinner bør ha topp-jobbene. Det er idioti. Gi den beste kandidaten jobben uavhengig av kjønn. 

Pasienter (jobber i helsevesenet). Her skal jeg heller ikke dra alle under en kam. Men det finnes noen idioter av pasienter som gjør hverdagen til de som jobber i helsevesenet så mye vanskeligere. De suger energien ut av en, gjør deg i dårlig humør og gjør at du ikke orker jobben. Jeg vet folk kan ha det vanskelig, men jeg snakker ikke om kreftpasienter osv. Men "vanlige" pasienter som er innlagt for "småting". En enkel rutineoperasjon f.eks (la oss si f.eks å fjerne mandlene). De kan mase, kreve, tror de er på hotell, komme med seksualiserte kommentarer, forventer at du skal være der på sekundet, misfornøyd med alt, kjefter osv. 

Anonymkode: 69b42...f84

Det er dessverre heller ikke alle arbeidsgivere som ser det som positivt om du har urelevante jobber og mange tilfeldige vikariater på CVen... 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, snoren skrev:

jeg synes plastisk kirurgi er helt greit 🙂

Det synrs jeg også. Innenfor rimelighetens grenser. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror på teorien om at vi som er lesbiske og homofile eksisterer pga. at jorden ikke skulle bli overbefolket. Jeg er veldig forsiktig med å si dette til andre skeive jeg kjenner. 

Anonymkode: 88c13...b32

  • Liker 44
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Syns vi hører for mye om hvor vanskelig det er å være småbarnsforeldre. 

Jeg mener at småbarnsforeldre syter, og at de i motsetning til å være den sårbare gruppen i samfunnet som de hevder å være, er en svært taletrengt forsamling av stort sett ressurssterke folk, som vet å sette ord på utfordringen med hverdagen sin, i motsetning til en del andre grupper. Det er i tillegg veldig lite tabubelagt å snakke om disse utfordringene. I tillegg, selv om vi alle står oss selv nærmest her i livet, så syns jeg en del utspill om tidsklemma har en ekstrem eim av berettigelse over seg. 

 

Anonymkode: e0a18...3bf

Enig! Dette kan jeg ikke si høyt til så mange, men min erfaring med venninner som har blitt småbarnsforeldre er at de klager over hvor travelt de har det og hvor dødsslitne de er hele tiden, men likevel er det ingen som er så godt informert om div. unødvendig kjendissladder + Facebook som de er, og de er oftere på div. arrangementer/helgeturer/kundekvelder osv. enn jeg er. Mange har daglig hjelp av foreldre og svigerforeldre. Men noe av det verste synes jeg er minskende selvinnsikt og at de plutselig har blitt veldig snerpete og lite tolerant angående folk som er ulike dem selv. De baksnakker også andre for ting som er bagateller sammenlignet med det de selv gjorde for få år siden. 

Er det en slags boble de havner i, og kommer de til å komme ut av den en eller annen gang?

Anonymkode: 66bcf...5ae

  • Liker 31
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også synes jeg det er irriterende med disse barneløse som alltid klager over småbarnsforeldre osv osv.

Anonymkode: bb727...693

  • Liker 46
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes offentlig sektor bør slankes med 20 prosent. 1 av 5 bør få  sparken. 

Anonymkode: b842a...7b2

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at Facebook, Snapchat osv er bare tull og tøys. Jeg mener at noe pugging  bør vi ha. 

Anonymkode: d23a6...c0a

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krenkehysteriet som pågår for tiden er selvutslettende. Det burde ikke være ulovlig å fornærme folk, selv om det er ekte rasisme eller "rasisme". (Og til dere snøflak: med dette sier jeg absolutt ikke at rasisme er greit) Det er en farlig vei å gå å gi myndighetene for mye makt, særlig når avgjørelser kan baseres på synsing. 

Det må være lovlig å være drittsekk, så lenge man ikke kommer med trusler osv. Folk må lære seg å ta ansvar for sitt eget liv, ikke å leve livet i en offerrolle. 

 

Anonymkode: 114d0...918

  • Liker 42
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig! Dette kan jeg ikke si høyt til så mange, men min erfaring med venninner som har blitt småbarnsforeldre er at de klager over hvor travelt de har det og hvor dødsslitne de er hele tiden, men likevel er det ingen som er så godt informert om div. unødvendig kjendissladder + Facebook som de er, og de er oftere på div. arrangementer/helgeturer/kundekvelder osv. enn jeg er. Mange har daglig hjelp av foreldre og svigerforeldre. Men noe av det verste synes jeg er minskende selvinnsikt og at de plutselig har blitt veldig snerpete og lite tolerant angående folk som er ulike dem selv. De baksnakker også andre for ting som er bagateller sammenlignet med det de selv gjorde for få år siden. 

Er det en slags boble de havner i, og kommer de til å komme ut av den en eller annen gang?

Anonymkode: 66bcf...5ae

Har inntrykk av at det er mye skjult skryt forkledd som syting.»Se hvor flink jeg er som får til alt og i tillegg er dødssliten.» 

Anonymkode: 049fe...89d

  • Liker 26
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...