Gå til innhold

Hvilket upopulære meninger har du?


Gjest Inverto

Anbefalte innlegg

Jeg tror ikke på at de såkalte grønne bedriftene bryr seg om miljøet. De bryr seg kun om penger og miljøperspektivet er kun noe de sier for å få solgt produktene sine. 

Anonymkode: 1b20c...027

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 23.3.2023 den 16.29):

Surrogati er like forkastelig som prostitisjon, kanskje enda verre. Kjøpe en kvinnekropp for 9 måneder med alle de risikoene en graviditet og fødsel innebærer for kvinnen. 

Anonymkode: 93612...b83

Amen!

Anonymkode: d23a6...c0a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.11.2019 den 14.38):

Jeg tror på teorien om at vi som er lesbiske og homofile eksisterer pga. at jorden ikke skulle bli overbefolket. Jeg er veldig forsiktig med å si dette til andre skeive jeg kjenner. 

Anonymkode: 88c13...b32

Det sier broren min også faktisk 🙂, og han er homofil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At man kan være suksessfull grunder uten å tjene spesielt mye penger. Misliker veldig denne tanken om at en bedrifts suksess måles i hvor mye penger de klarer å tjene. Åpenbart må bedriften gå  rundt, men man kan jo ha andre mål enn kun å tjene mest mulig. Kanskje startet man bedriften for å være egen sjef, eller fordi man ønsket å leve av hobbyen. Vil si man er svært suksessfull om man klarer å lage en bedrift hvor man kan leve av hobbyen, selv om man ikke tjener spesielt mye. 

Anonymkode: 1b20c...027

  • Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 7.2.2023 den 13.08):

Sæddonasjon f.eks burde bli forbudt.

Anonymkode: 298b2...894

Ja, det er et forbannet sløseri med helsevesenets ressurser. Kvinner som ønsker barn alene kan ordne det selv ved å finne en hvilken som helst mann å ha sex med. Slik kvinner har vært aleneforeldre siden tidenes morgen.

Sæddonasjon er noe nymotens tull.

Anonymkode: cfebb...e2a

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Belastningen ADHD er for mennesker rundt (og sikkert for de selv også) er sterkt underkommunisert. Den manglende selvinnsikten er kanskje verst. Det å gå rett i offerposisjon når folk rundt får nok av evig runddans med tankeløs, impulsiv oppførsel, og totalt mangel på refleksjon over hvordan egen atferd påvirker andre. ADHD-mennesket sine følelser og overreaksjoner som tar all plass, på bekostning av at andre må sette egne behov til side. Manglende evner, initiativ og selvinnsikt til å følge opp det som blir lovet (og forventet av voksne mennesker). Elendige kommunikasjonsevner, med null forståelse for at kommunikasjon til dels handler om å lytte. Skravle uavbrutt og ukritisk om seg selv, uten omtanke for hva som foregår i andre sitt liv. Ofte gratispassasjerer i jobbsammenheng, fordi de ikke har fått surret seg til å gjøre sin del, eller kommer i tide.  

Anonymkode: 744b6...1f1

  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse av dere på KG som ikke tror på det alternative som absolutt må inn å kommentere i trådene. Jeg vet dere benekter og hele tida går i forsvar og sier dere ikke tror på slikt, og det er kun oppspinn og tull. Jeg vet dere sier det fordi dere er redde !! 🫣

Men husk, dere er aldri alene, ikke engang når dere skal sove. 😙

Anonymkode: 564fe...5eb

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at jorden er overbefolket og at det er roten til veldig mange av utfordringene vi står overfor her i verden. Befolkningstallet må trappes rolig ned til et bærekraftig nivå ved at folk får øynene opp for problemet og produserer deretter.  Men å si at noen ikke må få tre barn eller flere er fyfy..

og dermed er det leit at politikerene som  utelukkende er opptatt av Max økonomisk vekst maner til økt produksjon.

Anonymkode: 8bc55...9fb

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.3.2023 den 13.34):

At man kan være suksessfull grunder uten å tjene spesielt mye penger. Misliker veldig denne tanken om at en bedrifts suksess måles i hvor mye penger de klarer å tjene. Åpenbart må bedriften gå  rundt, men man kan jo ha andre mål enn kun å tjene mest mulig. Kanskje startet man bedriften for å være egen sjef, eller fordi man ønsket å leve av hobbyen. Vil si man er svært suksessfull om man klarer å lage en bedrift hvor man kan leve av hobbyen, selv om man ikke tjener spesielt mye. 

Anonymkode: 1b20c...027

Dette kan da ikke være provoserende eller upopulær mening for andre en Exit-klyser? Å få en bedrift til å gå rundt, om det så bare er for deg selv, så er det én vellykket arbeidsplass og mat på bordet til deg. For noen er det kanskje ikke bra nok for dem personlig, men man skal være rimelig sær av å bli provosert over at andre finner tilfredsstillelse og verdi i dette.

Anonymkode: 0e77f...01f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at det ikke er ok å fronte et ekstremt kroppspress, utseendepress og narkotikabruk selv om man er stakkars, sår og lettkrenkbar influenser som ikke tåler noen ting. Hun fortjener å få høre hvor skapet skal stå og det er IKKE mobbing eller angrep å være kritisk. 

Anonymkode: 774fe...653

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akupunktur og kiropraktikk har lite vitenskapelig evidens, og jeg mener disse behandlerne har minst en fot innenfor alternativ medisin. 

Jeg anser dyreparker som uetiske i sin helhet, uansett hvor humant dyrene blir behandlet. Fullstendig unødvendig å utsette ville dyr for fangenskap for underholdning. Rescue/rehabilitering/konservering er selvfølgelig noe annet. 

Det ingenting som heter burdyr. Vell, tarantella og pinnedyr sure. Men hva er poenget med kanin, ilder, undulat etc som lever store deler av livet i et bur på 1 kvm? Eller hund som tilbringer natt og arbeidsdag i transportbur. Får helt vondt i meg av å tenke på det. Da kan man heller skaffe seg en teddybjørn...

Kjøttetere som ikke engang tåler tanken på, langt mindre se eller delta på, slakting. Da sliter jeg med å ikke himle litt med øynene. Man skal være bevisst på hvor maten kommer fra spør du meg. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonymbruker*** skrev (2 timer siden):

Akupunktur og kiropraktikk har lite vitenskapelig evidens, og jeg mener disse behandlerne har minst en fot innenfor alternativ medisin. 

Jeg anser dyreparker som uetiske i sin helhet, uansett hvor humant dyrene blir behandlet. Fullstendig unødvendig å utsette ville dyr for fangenskap for underholdning. Rescue/rehabilitering/konservering er selvfølgelig noe annet. 

Det ingenting som heter burdyr. Vell, tarantella og pinnedyr sure. Men hva er poenget med kanin, ilder, undulat etc som lever store deler av livet i et bur på 1 kvm? Eller hund som tilbringer natt og arbeidsdag i transportbur. Får helt vondt i meg av å tenke på det. Da kan man heller skaffe seg en teddybjørn...

Kjøttetere som ikke engang tåler tanken på, langt mindre se eller delta på, slakting. Da sliter jeg med å ikke himle litt med øynene. Man skal være bevisst på hvor maten kommer fra spør du meg. 

Kaniner skal IKKE leve i bur. De skal være frittgående det meste av tiden.

Fatter ikke hvorfor folk tror at kaniner er burdyr. De er ikke gnakere. 

Anonymkode: 4f900...209

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Kaniner skal IKKE leve i bur. De skal være frittgående det meste av tiden.

Fatter ikke hvorfor folk tror at kaniner er burdyr. De er ikke gnakere. 

Anonymkode: 4f900...209

Takk! Tror det begynner å bli mer normalt å tenke slik, men når jeg var barn for 15 år siden var det helt normalt at kaninen til nabofamiliene tilbrakte store deler av livet i lite bur i garasjen... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg blir direkte provosert av foreldre som totalt gir faen i barna sitt kosthold, med hjernedøde "argumenter" som "alt med måte" og "det viktigste er at de spiser". Har ikke tall på hvor mange barn jeg vet om etter hvert som lever på næringsfattig elendig kost, og jeg lurer alltid på hvordan man klarte å havne der at det å spise pasta med ketchup eller tilsvarende til middag ble et alternativ i det hele tatt? Eller nugatti på polarbrød som standard lunsj. Hvorfor i alle dager gjøre disse matvarene tilgjengelig for ungene i det hele tatt? Det er foreldres fordømte jobb å lære barna å spise ordentlig mat før det serveres sjokolade til frokost.

Kosthold er dessuten et minefelt å diskutere i mange sammenhenger, fordi foreldrene det gjelder (og noen ganger barna) typisk er overvektige. Handler det om å stikke hodet i sanden for å slippe å ta tak i egne dårlige vaner? Ser dette også på instagramkontoer at å drive folkeopplysning må være en utakknemlig jobb pga alle mødrene som blir krenket med en gang det ganske enkelt informeres om hva som er sunn mat. "Nei, nå slutter jeg å følge her, orker ikke høre". Det er også de samme foreldrene som rasjonaliserer valgene sine med at "viktig å ikke være for restriktiv, da går ungene bananas med en gang de får sjansen". Nei, forskning viser klart og tydelig at de vanene barna lærer hjemme følger de resten av livet - på godt og vondt. Statistisk sett ender ikke barnet ditt opp med spiseforstyrrelse, men med overvekt og livsstilssykdom, som de majoriteten her til lands. 

Anonymkode: 744b6...1f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg blir direkte provosert av foreldre som totalt gir faen i barna sitt kosthold, med hjernedøde "argumenter" som "alt med måte" og "det viktigste er at de spiser". Har ikke tall på hvor mange barn jeg vet om etter hvert som lever på næringsfattig elendig kost, og jeg lurer alltid på hvordan man klarte å havne der at det å spise pasta med ketchup eller tilsvarende til middag ble et alternativ i det hele tatt? Eller nugatti på polarbrød som standard lunsj. Hvorfor i alle dager gjøre disse matvarene tilgjengelig for ungene i det hele tatt? Det er foreldres fordømte jobb å lære barna å spise ordentlig mat før det serveres sjokolade til frokost.

Kosthold er dessuten et minefelt å diskutere i mange sammenhenger, fordi foreldrene det gjelder (og noen ganger barna) typisk er overvektige. Handler det om å stikke hodet i sanden for å slippe å ta tak i egne dårlige vaner? Ser dette også på instagramkontoer at å drive folkeopplysning må være en utakknemlig jobb pga alle mødrene som blir krenket med en gang det ganske enkelt informeres om hva som er sunn mat. "Nei, nå slutter jeg å følge her, orker ikke høre". Det er også de samme foreldrene som rasjonaliserer valgene sine med at "viktig å ikke være for restriktiv, da går ungene bananas med en gang de får sjansen". Nei, forskning viser klart og tydelig at de vanene barna lærer hjemme følger de resten av livet - på godt og vondt. Statistisk sett ender ikke barnet ditt opp med spiseforstyrrelse, men med overvekt og livsstilssykdom, som de majoriteten her til lands. 

Anonymkode: 744b6...1f1

Det må nå gå an å kose seg litt av og til.

Min upopulære mening er at jeg kan ikke ta kostholdsfanatikerne på alvor. En skal kun spise sunt. Bursdager som julaften og aldri unne seg noe som helst.

Anonymkode: 4f900...209

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke «alle kropper er vakre». 

Anonymkode: 5e7aa...b4b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...