Gå til innhold

Hvilke upopulære meninger har du?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

All støtte for foreldre burde fjernes. Jeg er lei av å betale for andres barn! De som har barn kan betale for dem selv!

Fjern kontantstøtte, barnehageplass, farspermisjon. alt!

Anonymkode: 1418a...e1b

Med en sånn tankegang så blir det fort: all støtte bør fjernes. Hvorfor skal jeg betale for eldre? Jeg er jo ikke gammel, ikke mitt problem. Hvorfor skal jeg betale for å hjelpe syke? Jeg er jo ikke syk. Hvorfor skal pengene mine gå til nye veier? Jeg har ikke bil engang. 

Anonymkode: 89473...6ba

• Liker 8
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.5.2025 den 10.03):

Å det er det viktig å lære seg så tidlig i livet som mulig. For livet kommer alltid til å være urettferdig. 

Anonymkode: a7ec9...fcc

For noen ja. Andre har mer flaks. Men de er alle gode mennesker. Et helt liv uten sex, det tar på. 

Anonymkode: f48eb...525

Skrevet (endret)
MariaIsabel skrev (5 timer siden):

Sånn utover at du burde vurdere å øese igjennom hva du selv skriver - bokmål kommer selvsagt ikke til å bli utfaset, men det er godt mulig nynorsk blir det.

Min upopulære mening: jeg kan ikke utstå nynorsk og jubler om det forsvinner! (Beklager)

Endret av luxifine
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
luxifine skrev (4 timer siden):

Min upopulære mening: jeg kan ikke utstå nynorsk og jubler om det forsvinner! (Beklager)

Ikke meg du må beklage til altså, det må veldig gjerne forsvinne for min del. Tror ikke det er en upopulær mening heller.

Endret av MariaIsabel
Skrevet (endret)

Dersom man ber politiet om hjelp gjentatte ganger, og de ikke hjelper, bør man være berettiget til å ta loven i egne hender uten straff.

Endret av MariaIsabel
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
umAxa skrev (11 timer siden):

Norge er i økende fritt fall på vei ned på mange områder. Kultur, identitet, politikk, ned bygging, utnyttelse av svakheter i systemet, overbyråkrati, og korrupsjon. 

Normen i Norge er at vi skal fremstå for gode til slike problemer, og at man ikke skal være en urokråke i vårt samfunn:
Påpeker man feilene med Norge, så er man raskt stemplet enten som FrP'er, nazist, propagandist, ufølsom, kvinnehater og det ene eller det andre.

Selvsagt ønsker man ikke å bli assosiert med den slags - og resultatet er at befolkningen velger derfor å tie, i frykt av å få ryktet sitt ødelagt.  Helst skal man forkynne opplagte verdier bare for å vise at man er på samme side og fortsette å fronte hvor god Norge er.

Dette er et skarpt blikk til hvordan kulturell makt er plassert, gjerne disproposjonelt  - og et innblikk i viktigheten av å forstå hva man egentlig oppfordrer til når man har sterke meninger om et eller annet.

Hvorfor slenger du "FrP'er" inn med all dritten, og skriver at man selvsagt ikke ønsker å assosieres med den slags? 

Skrevet
MariaIsabel skrev (10 timer siden):

Hvorfor slenger du "FrP'er" inn med all dritten, og skriver at man selvsagt ikke ønsker å assosieres med den slags? 

På grunn av antydningen som følger når man bruker FrP'er som et skjellsord. Det er rettet mer innenfor sosiale medier der usakligheter og svartmaling er typisk kommentarer.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Etter å ha sett "Psyk" på NRK, tenker jeg "La de gå til grunne!". 

Tenk på hvor ufattelig mange ressurser og penger det brukes på disse, det flesteparten ruser seg, blir psykisk syk, ruser seg, blir psykisk syk osv. 

De legges inn frivillig, skriver seg ut, blir enda psykere osv. 

Det hadde jo vært bedre for de fleste om man lar de, som ikke ønsker å la seg behandle, seile sin egen sjø, så får det ende som det ender. 

Anonymkode: 98a6b...cd3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det burde være et krav at alle barn har fire uker sammenhengende ferie i løpet av året. 

Anonymkode: 0578b...f27

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
MariaIsabel skrev (På 4.6.2025 den 23.24):

Dersom man ver politiet om hjelp gjentatte ganger, og de ikke hjelper, bør man være berettiget til å ta loven i egne hender uten straff.

Haha, tenk deg hvordan det hadde blitt brukt. Noen stater i USA har "stand your ground" lover og det er et vesentlig antall drap hvert år som bruker "stand your ground" som en unnskyldning for drap det er vanskelig å beskrive som noe annet enn en henrettelse..

• Liker 1
Skrevet
K.B. skrev (53 minutter siden):

Haha, tenk deg hvordan det hadde blitt brukt. Noen stater i USA har "stand your ground" lover og det er et vesentlig antall drap hvert år som bruker "stand your ground" som en unnskyldning for drap det er vanskelig å beskrive som noe annet enn en henrettelse..

Om man dreper noen i selvforsvar, ser jeg faktisk ikke hvordan det kan beskrives som en henrettelse.

• Liker 2
Skrevet
MariaIsabel skrev (16 minutter siden):

Om man dreper noen i selvforsvar, ser jeg faktisk ikke hvordan det kan beskrives som en henrettelse.

Hvis du under dekke av selvforsvar dreper en vilt fremmed bare fordi det finnes en absurd lov som gjør at du teknisk kan komme unna med mord, så snakker vi om en henrettelse.

Skrevet
K.B. skrev (17 minutter siden):

Hvis du under dekke av selvforsvar dreper en vilt fremmed bare fordi det finnes en absurd lov som gjør at du teknisk kan komme unna med mord, så snakker vi om en henrettelse.

Om du tenker på å juge om at det i det hele tatt var selvforsvar, så vil jo det ofte bli oppdaget at ikke stemmer. 

Ellers er det forsåvidt teknisk sett mulig i Norge også det, om man bare kan sannsynliggjøre at man var nødt til det. Vi har lover om både nødverge og nødrett her også. 

Nå er det uansett ikke det jeg snakker om. Jeg snakker om når man ber politiet om hjelp, og de ikke hjelper. Jeg har personlig opplevd flere situasjoner hvor jeg var i fare fordi politiet ikke gjorde jobben sin. Da burde både jeg og mine nærmeste, hatt lov til å gjøre noe selv.

Skrevet
MariaIsabel skrev (43 minutter siden):

Om du tenker på å juge om at det i det hele tatt var selvforsvar, så vil jo det ofte bli oppdaget at ikke stemmer. 

Ellers er det forsåvidt teknisk sett mulig i Norge også det, om man bare kan sannsynliggjøre at man var nødt til det. Vi har lover om både nødverge og nødrett her også. 

Nå er det uansett ikke det jeg snakker om. Jeg snakker om når man ber politiet om hjelp, og de ikke hjelper. Jeg har personlig opplevd flere situasjoner hvor jeg var i fare fordi politiet ikke gjorde jobben sin. Da burde både jeg og mine nærmeste, hatt lov til å gjøre noe selv.

Google "stand your ground" så kanskje du skjønner hva jeg snakker om..
I det du lar innbyggere ta loven i egne hender, så er det en slippery slope.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Etter å ha sett "Psyk" på NRK, tenker jeg "La de gå til grunne!". 

Anonymkode: 98a6b...cd3

Såpass..... Vi lever heldigvis i et anstendig land!

Anonymkode: 1d409...c0c

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
MariaIsabel skrev (På 4.6.2025 den 13.29):

Sånn utover at du burde vurdere å lese igjennom hva du selv skriver - bokmål kommer selvsagt ikke til å bli utfaset, men det er godt mulig nynorsk blir det.

Dette er en tråd for meninger og min mening er at bokmål burde bli utfasa. Om det er realistisk eller ikke er ikke poenget. Jeg kjemper for at nynorsk skal bli stort. Og ting folk kjemper for har blitt stort før. Du kan ikke bestemme hva jeg mener og ønsker 

Anonymkode: c7868...54b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.6.2025 den 14.56):

Fisefint? Det ligger nært hvordan folk snakker på store deler av Østlandet. Jeg ser heller ikke hvordan du kan påstå at det er unyttig når du selv skriver bokmål.

Anonymkode: 6d435...903

Som sagt så skriver jeg bokmål bare her på KG fordi det er ikke aktuelt å bli gjenkjent. Den dagen de fleste skriver nynorsk på kg så skriver jeg selvsagt det og. Eller den dagen bokmål forsvinner helt, da skal jeg feire. 

Skrevet

"En dag med trening er dag uten mening". Man må trene for å hodet for å få ett sterkt sinn(eksempelvis sjakk, bøker, kurs, etc) 

• Liker 2
Skrevet

Folk som hater på vegetarianere/veganere, gjør det fordi de innerst inne vet at det er umoralsk å spise kjøtt og animalske produkter - og det gjør dem ukomfortable.

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette er en tråd for meninger og min mening er at bokmål burde bli utfasa. Om det er realistisk eller ikke er ikke poenget. Jeg kjemper for at nynorsk skal bli stort. Og ting folk kjemper for har blitt stort før. Du kan ikke bestemme hva jeg mener og ønsker 

Så skriv nynorsk da.

Anonymkode: 4f900...209

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...