Gå til innhold

Hvilke upopulære meninger har du?

Gjest Inverto

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
norw skrev (32 minutter siden):

Men isolert sett bør det ikke være noen krise å motta dick pics. Problemet oppstår når man ser det i sammenheng med annen seksuell oppmerksomhet, funderer over hvor forferdelige menn er i sum osv. 

Kjønnsorganer er noe man gjerne skjuler i vårt samfunn. Unntaket er i seksuell eller medisinsk sammenheng. Sender man et bilde av kjønnsorganet sitt til andre så er det sort sett fordi man ønsker seksuell oppmerksomhet. Hvis ikke så kan man jo like gjerne sende bilde av kneet sitt.

Anonymkode: 3fabc...afe

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hjelpes, jeg har kun upopulære meninger, så får velge noen:

1. Av de som stemmer så er det 1/3 som forstår politiske saker, 1/3 som er for dumme til å forstå, og 1/3 som ikke gidder å sette seg inn i saker. Innser at det er vanskelig, for ikke å si umulig å nekte noen stemmerett ut fra det, men en start kunne være å heve aldersgrensen til 25.

2. Det har aldri vært en redelig debatt om konsekvensene med innvandring. Meninger og kulturer som er totalitære, kvinnediskriminerende og gjør samfunnet vårt dårligere er der ute i stort mon, men det har vi ikke en debatt om. De vanskelige konsekvensene av innvandring neglisjeres av både media og politikere. Mange gode verdier går tapt uten at noen problematiserer det.

3. Jeg er gladelig med i klima- og miljøkampen, dersom den hadde noen logikk. Folk reiser hit og dit uten stopp. Fritidsreiser, jobbreiser og så videre. Jeg skal altså straffes (bompenger, drivstoff) for å kjøre ungene på fritidsaktiviteter , mens andre uhindret forurenser mange ganger så mye som meg. Legg til at det er det samme på globalt nivå. Kina, USA og India står alene for nesten halvparten av utslippene, så skal andre stå for reduksjonen.

4. Jeg er for at rusmisbrukere skal få behandling og et verdig tilbud, men sannheten er at veldig mange av de er farlige, og grovt utnytter andre mennesker. Så kan man si at rusavhengighet er en sykdom. So what? Folk som er farlige for andre må samfunnet beskyttes for. Farlige rusmisbrukere må vekk, de skal ikke gå rundt å plage og ødelegge andre mennesker.

5. Vi trenger mer orden og struktur i samfunnet. Vi bør ikke godta folk som kommer slentrende inn på jobb/jobbmøter 10-15 minutter for sent. Avtaler som ikke holdes. Arbeid som ikke holder mål. Slike ting må straffe seg på en eller annen måte. 

6. Woke-kulturen er fordummende, totalitær og er et alvorlig samfunnsproblem. Det vi ser er ekstremister som forsøker å kneble alle andres meninger. Mange paradokser med woke-ekstremistene, men det er alarmerende at de ikke blir uthengt som totalitære tullinger. Likheten med totalitære regimer er slående. 

Det får holde.

Anonymkode: 8d179...894

• Liker 8
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har i hele mitt voksne liv (siste 20 år), sagt at den mer radikale venstresiden har sterke autoritære og totalitære elementer i seg, og at hvis ingen passer på de, så kommer de til å endre samfunnet og samfunnsdebatten. Dette har mildt sagt vært en upopulær mening. 

Nå er det på tide å si hva var det jeg sa:

-Nå risikerer du å bli anmeldt for hatefulle ytringer om du mener at menn ikke kan bli kvinner, mødre eller lesbisk. 

-Støtter du ikke BLM, så er du rasist

-Støtter du ikke metoo, så er du i mot likestilling

Anonymkode: dee20...e94

• Liker 11
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 15.6.2020 den 21.26):

Eg har mange tvilsomme meiningar. Som eg held for meg sjølv bortsett frå når eg er på KG. Har ikkje lese alle sidene i tråden. Ser at fleire deler enkelte av synspunkta mine. Så eg er ikkje fullt så sær som eg trudde 😄. Eg køyrer på:  

Eg er imot kjønnskvotering.

Par bør få dele foreldrepermisjonen mellom seg som dei ønsker.  

Det er for mykje innvandring. Vi bør få dei som er her ut i jobb først. 

Hijab på barn må forbys.

Eg synes abort er fælt. 

Trossamfunn bør ikkje motta statsstøtte, og det burde vere slik at folk må melde seg inn, ikkje ut av Den norske kyrkja

Eg er lei klimahysteriet. Klimaendringane er menneskeskapte. Men det er ikkje opp til nordmenn å fikse dette. Sjølv om vi kjeldesorterer alt, sluttar å køyre bil og kuttar ut kjøttet, vil det ha null innvirkning fordi vi er så få. Det er lite gjennomtenkt å gi barneskulebarn dårlig samvittigheit for at ein mjølkekartong gikk i restavfallet! (Eg har ikkje bil og et sjeldan kjøt, men er lite nøye på sortering av avfall)

Vi lever i eit overfladisk, vanvittig utsjånad-fokusert  og materialistisk samfunn der folk blir kjende og populære for idiotiske ting. Noko er feil når bloggarar og reality-kjendisar får spalteplass og høg inntekt. Forbruket til oss "vanlige folk" er også komme ut av kontroll. (Luksusfellen)

Rettstryggleiken i barnevernet er for dårlig. Etaten bør få tilsyn av eit uavhengig organ, som også kontrollerer arbeidet som sakshandsamar har gjort i undersøkingsfasen. Foreldre må få innsyn i alle dokument, også interne dokument. 

Smarttelefonar til barn er noko tull, og vi køyrer eit sosialt eksperiment på ein heil generasjon utan å ane konsekvensane. Det burde vere 13-årsgrense. Minst. Også nettbrett kan vente til ungdomsskulen. 

Instagram, snapchat og andre sosiale medium er også tullete. 

Anonymkode: 90798...5a2

Enig, skulle nesten tro jeg hadde skrevet dette selv. hehe.

Utenom det med abort. Er det medisinske grunner eller omstendigheter rundt graviditeten som tenker jeg dagens regler er ok. Etter noen år i barnevernsfeltet har jeg møtt min share tenåringsjenter voldtatt av familiemedlem og uvitenhet og skam gjør at man ikke forstår at man er gravid før det har gått en stund. Fornektelse og skam kan drive mange til å gjøre grusomme ting mot egen kropp for å kvitte seg med fosteret i stedet for å gjennomføre en medisinsk trygg abort. 

Anonymkode: 21338...174

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for nedsettende innlegg og svar til dette. Elaine Marley, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes at man bør unngå trønderdialekt i reklamer som skal gå veldig mye. Sorry. 

Anonymkode: 837c4...82f

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hjelpes, jeg har kun upopulære meninger, så får velge noen:

1. Av de som stemmer så er det 1/3 som forstår politiske saker, 1/3 som er for dumme til å forstå, og 1/3 som ikke gidder å sette seg inn i saker. Innser at det er vanskelig, for ikke å si umulig å nekte noen stemmerett ut fra det, men en start kunne være å heve aldersgrensen til 25.

2. Det har aldri vært en redelig debatt om konsekvensene med innvandring. Meninger og kulturer som er totalitære, kvinnediskriminerende og gjør samfunnet vårt dårligere er der ute i stort mon, men det har vi ikke en debatt om. De vanskelige konsekvensene av innvandring neglisjeres av både media og politikere. Mange gode verdier går tapt uten at noen problematiserer det.

3. Jeg er gladelig med i klima- og miljøkampen, dersom den hadde noen logikk. Folk reiser hit og dit uten stopp. Fritidsreiser, jobbreiser og så videre. Jeg skal altså straffes (bompenger, drivstoff) for å kjøre ungene på fritidsaktiviteter , mens andre uhindret forurenser mange ganger så mye som meg. Legg til at det er det samme på globalt nivå. Kina, USA og India står alene for nesten halvparten av utslippene, så skal andre stå for reduksjonen.

4. Jeg er for at rusmisbrukere skal få behandling og et verdig tilbud, men sannheten er at veldig mange av de er farlige, og grovt utnytter andre mennesker. Så kan man si at rusavhengighet er en sykdom. So what? Folk som er farlige for andre må samfunnet beskyttes for. Farlige rusmisbrukere må vekk, de skal ikke gå rundt å plage og ødelegge andre mennesker.

5. Vi trenger mer orden og struktur i samfunnet. Vi bør ikke godta folk som kommer slentrende inn på jobb/jobbmøter 10-15 minutter for sent. Avtaler som ikke holdes. Arbeid som ikke holder mål. Slike ting må straffe seg på en eller annen måte. 

6. Woke-kulturen er fordummende, totalitær og er et alvorlig samfunnsproblem. Det vi ser er ekstremister som forsøker å kneble alle andres meninger. Mange paradokser med woke-ekstremistene, men det er alarmerende at de ikke blir uthengt som totalitære tullinger. Likheten med totalitære regimer er slående. 

Det får holde.

Anonymkode: 8d179...894

Veldig enig. 

Anonymkode: 4f1c9...cc1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å ikke ta inn muslimer for de ødelegger landet det er Sverige/Libanon bevis på at integrering ikke funker.

Anonymkode: 07de0...74c

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

At KG er ødelakt i forhold til hvordan det var før 2015.

Anonymkode: cf514...0f4

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg synes at man bør unngå trønderdialekt i reklamer som skal gå veldig mye. Sorry. 

Anonymkode: 837c4...82f

Helt enig! I tillegg syntes jeg at podcaster/radioprogram som forteller en historie (historier fra virkeligheten, truecrime, fiksjons fortellinger, you name it!), burde leses inn på bokmål. Ellers kan det nesten være distraherende å høre på.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At dersom man virkelig ønsker å bli velstående i Norge i dag, så kan de fleste det. Det viktigste er å starte med å endre tankegangen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerdebatt og brukerangrep. Elaine Marley, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.6.2022 den 16.39):

Jeg synes ikke nødvendigvis at et spedbarn er mer "verdt" enn en voksen.

Instinktivt vil vi vurdere uskyldige barn som mer verdifulle enn voksne, men jeg tenker at jo flere som har et (godt) forhold til et menneske og jo flere som elsker det mennesket, jo større samlet, smerte vil det generere i verden om det mennesket ble borte. 

Et spedbarn er vanligvis høyt elsket av minst en person, sannsynligvis to. Men ingen har rukket å bli avhengig av barnet. Få andre enn foreldre har rukket å utvikle dype følelser for barnet. Men om f.eks en alenemor med tre barn dør, vil det bli en stor tragedie for de gjenværende barna. Barna vil sørge, foreldre vil sørge, øvrig familie og slekt vil sørge, venner og kollegaer vil sørge. Store omveltninger i manges liv kan være konsekvensene av at et voksent menneske dør. At et spedbarn dør får forferdelige, følelsesmessige konsekvenser for foreldre, men kanskje ikke i så veldig større utstrekning enn det. 

Så om vi skal vurdere hva som samlet sett har størst konsekvenser og skaper sorg for flest mennesker så vil det som oftest være en voksen, om man kynisk skal regne på det. 

Bare så det er sagt, så ønsker jeg ikke et samfunn hvor ikke vi fortsatt regner barn som mest verdifulle.

Anonymkode: 0e77f...01f

Jeg er enig i den første setningen, men jeg har problemer med at mennesker skal rangeres etter hvor mye de bidrar til samfunnet enten det er målt i hvor mange som er avhengig av dem, hva de bidrar med økonomisk eller hva slags talenter eller ressurser de har i form av engasjement eller kunnskap. Med dette resonementet har vi mindre plass til mennesker med fysiske og psykiske utfordringer, og jeg tror ikke vi er tjent med at noen av oss skal komme før andre i køen på bakgrunn av status, økonomisk bidrag til samfunnet, fruktbarhet eller valg om å få få eller mange barn.

Jeg tror ikke man skal prøve å regne på menneskers verdi da jeg ikke tror det mulig. Jeg vet at våre folkevalgte av og til må ta valg når det gjelder å prioriteringer av for eksempel dyre medisiner til syke mennesker og hvor mange eldre og kronisk syke vi kan "ofre" under en pandemi. Jeg er glad for at det ikke er mitt valg og at jeg kan si: Jeg synes alle burde prioriteres og behandles likt. Du kan putte alle mennesker i et Excelark og regne ut hva de bidrar til i samfunnet, og gjøre en risikoanalyse over hvor hardt det kommer til å ramme pårørende og samfunnet om de blir borte, men jeg tror ikke dette vil vise et riktig bilde, og jeg tror det er en farlig vei å gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Er trans selv, så ting jeg aldri kan si høyt i miljøet…. 

Toppidrett er ingen menneskerett. Å ikke inkludere transpersoner i toppidretten er ikke transfobisk. Kampsport bør pdd være kun for cis mennesker på toppnivå. Det bør stilles harde krav for å kunne delta på toppnivå. Evt en aldersgrense på når du endret kjønn for å delta (mer forskning må til…). 

Å ikke date en som er trans er heller ikke transfobisk. Folk må da få ha preferansene sine selv. 

Du må overleve at medisinsk så snakkes det om kvinnehelse og mannshelse når det kommer til kroppslige funksjoner etc. Bind trenger ikke komme «kjønnsnøytrale». 

99% av artiklene som kommer ut om folk som er trans er «5 minutes of fame»… 

Anonymkode: 2cd9d...b24

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnus90

Jeg lurer på en ting; HVORFOR er dere/nordmenn redd for å si alt dette i offentligheten? Se på kommentarfeltene til aviser o.l i Storbritannia, USA og Latin Amerika, folk skriver alt dette som vi skriver i denne tråden under fullt navn. Som min amerikanske kompis sa: I don't care what other people think about my opinion about global warming, if they think I'm an idiot, so what? I don't care and I say what I want.

Jeg mener, hvis jeg for eksempel skriver på Facebook at jeg ikke tror på klimakrisa og at Pride bør avvikles; Det verste som skjer er at noen griner på nesen, bortsett fra det så skjer det INGENTING. Jeg oppfordrer alle til å skrive og si hva de mener, hva resten av saueflokken mener er ikke viktig. Jeg har begynt å gjøre dette og det føles befriende 😀 

Endret av Magnus90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Magnus90 skrev (25 minutter siden):

Jeg lurer på en ting; HVORFOR er dere/nordmenn redd for å si alt dette i offentligheten? Se på kommentarfeltene til aviser o.l i Storbritannia, USA og Latin Amerika, folk skriver alt dette som vi skriver i denne tråden under fullt navn. Som min amerikanske kompis sa: I don't care what other people think about my opinion about global warming, if they think I'm an idiot, so what? I don't care and I say what I want.

Jeg mener, hvis jeg for eksempel skriver på Facebook at jeg ikke tror på klimakrisa og at Pride bør avvikles; Det verste som skjer er at noen griner på nesen, bortsett fra det så skjer det INGENTING. Jeg oppfordrer alle til å skrive og si hva de mener, hva resten av saueflokken mener er ikke viktig. Jeg har begynt å gjøre dette og det føles befriende 😀 

Har selv mistet en jobb pga jeg sa hva jeg mente på sosiale medier, lærte av det 😉

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Magnus90 skrev (29 minutter siden):

Altså, hvis noen spør om min mening, så sier jeg den. Ellers har jeg ingen behov for å uoppfordret fortelle det til resten av verden. For det er det hvertfall ingen som bryr seg om 😛

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnus90
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Har selv mistet en jobb pga jeg sa hva jeg mente på sosiale medier, lærte av det 😉

Wow.. Har de lov til å si deg opp pga det? Skjønner hvis du er politi, ordfører, folkevalgt politiker etc. Men at en sykepleier, snekker, lærer, økonom, kundebehandler etc, skal miste jobben pga meninger, det er DRØYT.

Når det gjelder meg så tar jeg det ikke så tungt at Kari som jeg gikk i klasse med i 10 B på ungdomsskolen i 2004, sletter meg fra Facebook pga mine meninger. Jeg sover like godt om natten for å si det slik 🙂

Min nærmeste krets har også ulike meninger om alt mulig, men vi er enig om å være uenige og har gode og nære vennskap. Mer enn det trenger jeg ikke.

Endret av Magnus90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen religion i skole, strengere fengselsstraffer, og jeg synes narkomane bare er i veien. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Magnus90 skrev (8 minutter siden):

Wow.. Har de lov til å si deg opp pga det? Skjønner hvis du er politi, ordfører, folkevalgt politiker etc. Men at en sykepleier, snekker, lærer, økonom, kundebehandler etc, skal miste jobben pga meninger, det er DRØYT.

Når det gjelder meg så tar jeg det ikke så tungt at Kari som jeg gikk i klasse med i 10 B på ungdomsskolen i 2004, sletter meg fra Facebook pga mine meninger. Jeg sover like godt om natten for å si det slik 🙂

Min nærmeste krets har også ulike meninger om alt mulig, men vi er enig om å være uenige og har gode og nære vennskap. Mer enn det trenger jeg ikke.

Jobbet som hjelpelærer i førsteklasse, hadde mine tanker om alt fra Greta, Klimatet, Klimastreikende ungdommer, enkelte politikere, generelle nyheter osv, var bare kommentarer på artikler på Facebook, kommenterte hva andre svarte og slike ting, hadde fått klager fra foreldre som følte seg krenka og var redd min dårlige tankegang ville påvirke barna. Så jeg ble anbefalt å finne meg noe nytt å gjøre. Forsto ikke helt det da de barna knapt klarte lese "Lisa vil ha is" og ikke var på Facebook å jeg går ikke rundt å diskuterer Trump eller Greta med 6 åringer.

• Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...