AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #1981 Del Skrevet 20. april 2022 Jeg synes det burde være krav om at minst halvparten på stortingsrepresentantene har arbeidserfaring fra privat næringsliv på minst 15 år. I tillegg bør det være krav at samtlige har minst 10 års arbeidserfaring. Anonymkode: 1b20c...027 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #1982 Del Skrevet 20. april 2022 Furuholmen skrev (2 timer siden): Fordi jeg syns røykeloven er noe herk! Du savner å røyke inne på kafeer? Anonymkode: db1aa...86f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pappa messi Skrevet 20. april 2022 #1983 Del Skrevet 20. april 2022 Gereon Rath skrev (21 timer siden): Livet er ikke rettferdig og du er ikke spesiell. Det der var da trist. 😢 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laraa Skrevet 20. april 2022 #1984 Del Skrevet 20. april 2022 matsats skrev (På 14.4.2022 den 19.36): At overvektige mennesker er dårligere mennesker enn andre. Min upopulære mening: Mennesker som ser ned på og ser på overvektige som dårlige mennesker,har en primitiv hjerne som handler på impulser og ikke evner å se ting i perspektiv. De er enkle mennesker som ikke evner å reflektere rundt annet enn neste shoppingrunde. Det er de samme mekanismene som slår til når folk ukritisk hater homofile eller mennesker som er annerledes enn dem selv 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #1985 Del Skrevet 20. april 2022 Jeg syns at norske etniske personer som konverterer til Islam er landssvikere og bør vurdere å flytte fra Norge og flytte til ett annet land som feks Afghanistan, Iran, Irak etc. Anonymkode: 9b7b1...de3 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furuholmen Skrevet 20. april 2022 #1986 Del Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du savner å røyke inne på kafeer? Anonymkode: db1aa...86f Ja, og puber, hoteller, tog, fly osv… Også burde avgiftene vært redusert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
matsats Skrevet 20. april 2022 #1987 Del Skrevet 20. april 2022 1 hour ago, Laraa said: Min upopulære mening: Mennesker som ser ned på og ser på overvektige som dårlige mennesker,har en primitiv hjerne som handler på impulser og ikke evner å se ting i perspektiv. De er enkle mennesker som ikke evner å reflektere rundt annet enn neste shoppingrunde. Det er de samme mekanismene som slår til når folk ukritisk hater homofile eller mennesker som er annerledes enn dem selv Å være overvektig er utelukkende et resultat av egne valg (kalorioverskudd). I tillegg koster overvektige resten av oss enorme summer hvert år i unødvendige helseutgifter. Å være homofil er ikke selvvalgt og koster ikke resten av oss enorme summer. At du sammenligner homofili med overvekt forteller meg at du er ikke spesielt intelligent. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Natterangler Skrevet 20. april 2022 #1988 Del Skrevet 20. april 2022 Etter 100 sider av denne tråden, irriterer det meg at det fortsatt står 'hvilket' istedenfor 'hvilke' i overskriften. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #1989 Del Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Drepte ikke han mange jøder? Anonymkode: db1aa...86f nei, det var det selvfølgelig nazistene som gjorde... Quisling satte vel aldri sine bein i en konsentrasjonsleir, eller var vitne til hvordan nazistene egentlig behandlet folk dem ikke likte. Anonymkode: 7e6c6...680 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 20. april 2022 #1990 Del Skrevet 20. april 2022 Tråden er ryddet for helseskadelig innhold, krenkende innlegg og svar til dette. Elaine Marley, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #1991 Del Skrevet 20. april 2022 Furuholmen skrev (2 timer siden): Ja, og puber, hoteller, tog, fly osv… Også burde avgiftene vært redusert! Bra du ikke bestemmer da Anonymkode: db1aa...86f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laraa Skrevet 20. april 2022 #1992 Del Skrevet 20. april 2022 (endret) matsats skrev (2 timer siden): Å være overvektig er utelukkende et resultat av egne valg (kalorioverskudd). I tillegg koster overvektige resten av oss enorme summer hvert år i unødvendige helseutgifter. Å være homofil er ikke selvvalgt og koster ikke resten av oss enorme summer. At du sammenligner homofili med overvekt forteller meg at du er ikke spesielt intelligent. Det er vel heller du som ikke framstår som særlig intelligent. Faktisk ikke ikke særlig smart i det hele tatt, som ikke ser at det hele handler om to grupper mennesker som på jevnlig basis opplever diskriminering og fordommer. At mennesker som diskriminerer er ikke særlig flotte forbilder uavhengig av hvilken gruppe som opplever hatet. At du ikke engang klarer å se DET, er ikke mitt problem ei heller at du føler deg truffet, men det hjelper gjerne å søke opplysninger og educate yourself, som det heter på engelsk. Hadde du giddet å lese hele innlegget hadde du til og med fått med deg setningen: diskriminering av mennesker som ikke annerledes enn en selv. Endret 20. april 2022 av Laraa 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
powerpuffen Skrevet 20. april 2022 #1993 Del Skrevet 20. april 2022 Elysion skrev (På 16.4.2022 den 13.38): Alkohol er gift og bør forbys. Det finnes ikke én eneste god grunn til et såpass velutviklet samfunn som det vi har i Norge skal ha dette enorme fokuset på å bli mest mulig full på kortest mulig tid. Jeg er 27 år og har per dags dato ikke klart å finne en eneste god grunn til at alkohol er såpass akseptert i samfunnet som det er. Jeg finner faktisk ingen gode ting ved alkohol i det hele tatt. Alkoholisme bidrar til at så utrolig mange barn lever i direkte utrygge forhold, og barna fortjener bedre. Alkoholmisbruk ødelegger hele liv og familier. Ikke bare misbruk - men den ukentlige fyllekula man ser i utelivet i Oslo. Jeg ser det fordi jeg jobber i Oslo sentrum hver eneste helg. Hva godt fører alkohol med seg? De som ikke klarer å ha det "morsomt" eller "hyggelig" uten alkohol er noen merkelige skruer. Pepperspray skulle vært lovlig. At jeg som kvinne må enten føle meg utrygg i Oslos gater eller skaffe meg selvforsvarsvåpen på ulovlig måte er helt på trynet. Russetiden er en skam for det norske samfunnet, og burde avskaffes. Hva er poenget, liksom? Nynorskundervisning burde vært erstattet med samisk. Det er ingen menneskerett å få barn. Barnevernet burde ha større muligheter til å ta barn ut av skadelige hjem. Apropos det, den der "Barnevernet vil vi ha fullstendig fjernet"-gruppen på Facebook burde vært slettet om den ikke allerede er det. Grøss. Vi bør adoptere vanen de har i asiatiske land med å bruke munnbind når man er forkjøla. Bare fordi pandemien er så og si over her, betyr ikke det at vi trenger gå tilbake til dårlige vaner. Har garantert flere meninger som gjør at jeg snart blir ført til galgen, men kommer ikke på de akkurat nå. Er enig med deg i mye her. Jeg tror riktignok ikke at å forby alkohol vil løse problemet med drikkekulturen i Norge. Det er merkelig det der. Alkohol er ikke forbudt i for eksempel USA, men ungdom/unge voksne ser ikke fram til helgen utelukkende for å dra på fest og drikke seg dritings. Jeg fatter ikke hvorfor det er slik i Norge. Russetiden har gått over stokk og stein, men tenker at en feiring av 13 års skolegang likevel ikke burde avskaffes helt. Feiringen de har i Sverige og Finland tror jeg er en bedre løsning. Det hadde holdt med en dag eller en helg, ikke en hel måned. Igjen, så er dette kultur. Kanskje russefeiringen har en stor skyld i hvorfor unge voksne er så opptatt av alkohol generelt? Sammme gjelder forsåvidt fadderuker på universiteter. Det er jo som en ny russefeiring. Det er fremtidige russegenerasjoner som vil ha ansvaret for å nedtone dette. Synes det er helt sinnsykt at folk bruker mange hundre tusen på russefeiring. Jeg er fremdeles glad for at jeg ikke var med på noe buss da jeg var russ. Jeg har ikke noe i mot alkohol, men jeg drikker nok langt mindre enn de fleste på min alder. Drakk lite da jeg selv var russ også. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elysion Skrevet 20. april 2022 #1994 Del Skrevet 20. april 2022 Lacuna skrev (32 minutter siden): Er enig med deg i mye her. Jeg tror riktignok ikke at å forby alkohol vil løse problemet med drikkekulturen i Norge. Det er merkelig det der. Alkohol er ikke forbudt i for eksempel USA, men ungdom/unge voksne ser ikke fram til helgen utelukkende for å dra på fest og drikke seg dritings. Jeg fatter ikke hvorfor det er slik i Norge. Russetiden har gått over stokk og stein, men tenker at en feiring av 13 års skolegang likevel ikke burde avskaffes helt. Feiringen de har i Sverige og Finland tror jeg er en bedre løsning. Det hadde holdt med en dag eller en helg, ikke en hel måned. Igjen, så er dette kultur. Kanskje russefeiringen har en stor skyld i hvorfor unge voksne er så opptatt av alkohol generelt? Sammme gjelder forsåvidt fadderuker på universiteter. Det er jo som en ny russefeiring. Det er fremtidige russegenerasjoner som vil ha ansvaret for å nedtone dette. Synes det er helt sinnsykt at folk bruker mange hundre tusen på russefeiring. Jeg er fremdeles glad for at jeg ikke var med på noe buss da jeg var russ. Jeg har ikke noe i mot alkohol, men jeg drikker nok langt mindre enn de fleste på min alder. Drakk lite da jeg selv var russ også. Enig her. Det er noe med den norske drikkekulturen som er helt på trynet. Jeg var ekstremt ukomfortabel under fadderuka fordi jeg ikke drakk alkohol, og følte at jeg var helt utenfor, så endte opp med å ikke delta i særlig grad. Det er synd at dersom man er avholds, blir man automatisk utenfor veldig mye av det som skjer når man er ungdom og ung voksen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #1995 Del Skrevet 20. april 2022 Elysion skrev (1 minutt siden): Enig her. Det er noe med den norske drikkekulturen som er helt på trynet. Jeg var ekstremt ukomfortabel under fadderuka fordi jeg ikke drakk alkohol, og følte at jeg var helt utenfor, så endte opp med å ikke delta i særlig grad. Det er synd at dersom man er avholds, blir man automatisk utenfor veldig mye av det som skjer når man er ungdom og ung voksen. Jeg er 30 og har nesten aldri smakt alkohol, vann er bedre 😄 Anonymkode: db1aa...86f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elysion Skrevet 20. april 2022 #1996 Del Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er 30 og har nesten aldri smakt alkohol, vann er bedre 😄 Anonymkode: db1aa...86f Vann er definitivt bedre, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #1997 Del Skrevet 20. april 2022 Elysion skrev (Akkurat nå): Vann er definitivt bedre, ja. Det eneste som funker når jeg er tørst, aldri forstått hvordan noen kan slukke tørsten ved blant annet brus 🤨 Anonymkode: db1aa...86f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 20. april 2022 #1998 Del Skrevet 20. april 2022 Furuholmen skrev (3 timer siden): Ja, og puber, hoteller, tog, fly osv… Også burde avgiftene vært redusert! FLY??!?!? Noen flyturer varer i opptil 24 t. Tenk å sitte et døgn i røykdamp? Hva tror du det vil gjøre med folk? Tror du folk kommer til å få puste? Det finnes ingen vinduer, ingen mulighet for å lufte… Galskap spør du meg 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
matsats Skrevet 20. april 2022 #1999 Del Skrevet 20. april 2022 47 minutter siden, Laraa said: Det er vel heller du som ikke framstår som særlig intelligent. Faktisk ikke ikke særlig smart i det hele tatt, som ikke ser at det hele handler om to grupper mennesker som på jevnlig basis opplever diskriminering og fordommer. At mennesker som diskriminerer er ikke særlig flotte forbilder uavhengig av hvilken gruppe som opplever hatet. At du ikke engang klarer å se DET, er ikke mitt problem ei heller at du føler deg truffet, men det hjelper gjerne å søke opplysninger og educate yourself, som det heter på engelsk. Hadde du giddet å lese hele innlegget hadde du til og med fått med deg setningen: diskriminering av mennesker som ikke annerledes enn en selv. Diskriminering i seg selv er ikke galt. Vi diskriminerer f.eks. kriminelle. Forskjellen på overvektige og homofile er at førstnevnte er selv skyld i sin egen situasjon og de er en stor belastning for samfunnet. Både estetisk og ressursmessig. Er du en av disse overvektige selv siden du sutrer så fælt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AliceNextDoor Skrevet 20. april 2022 #2000 Del Skrevet 20. april 2022 Jeg synes det er alt for lett å få dyr i Norge, spesielt hund. Det burde innføres krav om kurs og gjerne en oppfølging om man har mer enn et viss antall dyr. Det burde være bøtesatser på å gå med hund uten bånd og det burde være fullstendig uakseptabelt å ha med hund inn på uteserveringer og lignende. 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå