AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #1041 Del Skrevet 31. desember 2020 Jeg har tidligere vært tilhenger av norsk distrikts- og regionsutviklingspolitikk. Jeg trodde at det handlet om å forsøke å gi like gode offentlige tjenester til alle norske innbyggere, uavhengig av bosted. Jeg er selv oppvokst på et lite sted. Men etter å ha flyttet litt rundt i landet, og vekslet mellom å bo i bygd, småbyer og Oslo, har jeg endret mening. Ikke misforstå meg - jeg er fortsatt for at man skal forsøke å gi like gode offentlige tilbud til hele befolkningen. Og jeg synes at f.eks. at saken om ambulansehelikopterene i Nord-Norge var helt horribel. Men etter å ha bodd ulike steder, er jeg ikke i tvil at de minste stedene har hatt de beste offentlige tilbudene. Og av og til har de hatt avsindige mengder med penger å bruke på «tull». Ref. stupetårnet på Hamar. Deler av de offentlige tilbudene i Oslo er dårlige, underdimensjonert og ekstremt presset. Jeg er selv oppvokst i distriktet, og har bodd på flere mindre steder i voksen alder. Og jeg observerer stadig en voldsom forakt mot Oslo, og opplever at folk i distriktene prater om hvor privilegerte man er i hovedstaden etc. Det eksisterer en myte om at alle i Oslo er «rikfolk», fordi boligprisene er så høye. Det betyr ikke nødvendigvis at vi alle er rike, bare at vi betaler fryktelig mye for å bo. Dersom det tillegg forventes at vi skal betale for private tjenester som man ville ha fått gratis andre steder i landet, blir det fryktelig vanskelig å leve her med en normal lønn. Opplever at folk i Oslo har en ganske stor solidaritet med distriktene, men ikke omvendt. Det er ganske påfallende. Det kan oppleves som ganske provoserende når mine bekjente i distriktene klager høylytt over offentlige tjenester som vi bare kunne drømt om i Oslo. Og høvler løs på «bortskjemte Oslofolk» i samme setning. Noen av dem er helt opphengt i en offerrolle, og har dårlig sammenligningsgrunnlag. Noen ganger ser de rett og slett ikke sine egne privilegier. Jeg er fortsatt opptatt av rettferdig fordeling av offentlige tjenestetilbud, og mener at noen steder i distriktene kommer dårlig ut. Men det gjør jammen enkelte av pressområdene også, og her har folk skyhøye levekostnader i tillegg. Det er ikke sosialt akseptabelt å påpeke... Anonymkode: f57a8...1db 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #1042 Del Skrevet 31. desember 2020 Mulig jeg har skrevet her før, men jeg mener at det må legges en mye større innsats i å begrense befolkningsøkningen, og jeg mener det ikke er noen annen løsning hvis man skal redde natur, klima og miljø. Det er hardt og brutalt, men jeg ønsker alle epidemier velkommen, jeg skulle helst sett at man ikke fant vaksiner og medisiner, og jeg syns også at mennesker flest skulle blitt infertile. Men så liker jeg ikke folk heller, meg selv inkludert. Vi tilfører ikke verden noe godt, og jeg skulle gjerne overlatt den til dyrene og naturen. Anonymkode: 181a5...7a9 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #1043 Del Skrevet 31. desember 2020 Jeg synes de som sier det andre mener er usmakelig, bare forde de ikke er enige, er ekstremt dumme. Anonymkode: f3d0c...fb1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøyamor Skrevet 1. januar 2021 #1044 Del Skrevet 1. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 30.12.2020 den 22.22): Risikabel tankegang. Det ligger en viss egoisme i at vi har et veldferdssystem som tar vare på syke og svake, fordi vi fort kan bli syk og svak selv. Eller at andre tragedier rammer våre nærmeste og de vi er glad i. Men ingenting i veien for at du kan kjøre ditt eget løp og jobbe mot et slikt samfunn. Regner med du har kula klar og setter den i ditt eget hode den dagen du pensjoneres. Anonymkode: 0e77f...01f Tråden hete «upopulære meninger». 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøyamor Skrevet 1. januar 2021 #1045 Del Skrevet 1. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 30.12.2020 den 22.44): Jeg har ikke lest hele tråden, så mulig det er nevnt men jeg skriver det uansett. Det finnes bare to kjønn. Jeg har ingen problemer med at mennesker ønsker å bytte kjønn, og dersom noen jeg kjenner ønsker å bytte kjønn kommer jeg til å støtte opp om prosessen og begynne å bruke det nye navnet og pronomenet, men rent biologisk finnes det kun to kjønn. Selv om en bytter kjønn vil en være avhengig av medisiner resten av livet, og en vil aldri kunne bytte kjønn fullstendig. Jeg kan til en viss grad gå med på tanken om at kjønn er en slags skala med mann i ene enden og kvinne i andre enden, men de «nye» kjønnene som er kommet de siste årene er oppkonstruerte, og ikke biologiske. Det finnes riktignok mennesker som er født med både mannlige og kvinnelige kjønnsorganer, men rent naturmessig og biologisk er ikke disse et nytt kjønn, men et avvik på lik linje som for eksempel siamesiske tvillinger, mennesker født med tre bein osv. Anonymkode: 26cf5...720 Yes! Takk! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #1046 Del Skrevet 1. januar 2021 «Født i feil kropp» er en alvorlig psykisk lidelse. Anonymkode: 01723...33a 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hennika Skrevet 1. januar 2021 #1047 Del Skrevet 1. januar 2021 At jeg ikke liker snø og vinter er ikke så populært når «alle» bare gleder seg over snø😬 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #1048 Del Skrevet 1. januar 2021 Hennika skrev (10 timer siden): At jeg ikke liker snø og vinter er ikke så populært når «alle» bare gleder seg over snø😬 🤣🤣🤣🤣 Det har jeg og opplevd! Hvis jeg sier uff når det snør så angripes jeg fra siden forde jeg må da skjønne at noen vil gå på ski!😂😂 Anonymkode: f3d0c...fb1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #1049 Del Skrevet 1. januar 2021 Visse psykologer burde tvangsinnlegges selv. Anonymkode: dad9e...6cf 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #1050 Del Skrevet 1. januar 2021 Jeg liker ikke Maria Mena. Anonymkode: f3d0c...fb1 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inverto Skrevet 12. januar 2021 #1051 Del Skrevet 12. januar 2021 Jeg er glad for at julen er over og vi er tilbake til hverdagslig rutine. Jeg antar at det er et upopulært ting å ytre Og med det sier jeg godt nyttår Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #1052 Del Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 30.12.2020 den 22.44): Jeg har ikke lest hele tråden, så mulig det er nevnt men jeg skriver det uansett. Det finnes bare to kjønn. Jeg har ingen problemer med at mennesker ønsker å bytte kjønn, og dersom noen jeg kjenner ønsker å bytte kjønn kommer jeg til å støtte opp om prosessen og begynne å bruke det nye navnet og pronomenet, men rent biologisk finnes det kun to kjønn. Selv om en bytter kjønn vil en være avhengig av medisiner resten av livet, og en vil aldri kunne bytte kjønn fullstendig. Jeg kan til en viss grad gå med på tanken om at kjønn er en slags skala med mann i ene enden og kvinne i andre enden, men de «nye» kjønnene som er kommet de siste årene er oppkonstruerte, og ikke biologiske. Det finnes riktignok mennesker som er født med både mannlige og kvinnelige kjønnsorganer, men rent naturmessig og biologisk er ikke disse et nytt kjønn, men et avvik på lik linje som for eksempel siamesiske tvillinger, mennesker født med tre bein osv. Anonymkode: 26cf5...720 Dette er egentlig en upopulær sannhet, ikke en upopulær mening. Ja, sannhet er i en del tilfeller det mest upopulære du kan mene. Anonymkode: ef1e1...869 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #1053 Del Skrevet 13. januar 2021 Kvinner skal ikke straffes like hardt som menn. Anonymkode: 1ec79...e1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #1054 Del Skrevet 13. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kvinner skal ikke straffes like hardt som menn. Anonymkode: 1ec79...e1d Det blir de ikke heller. En kvinne kan drepe et barn, og folk synes nærmest synd på henne etterpå. Gjør en mann det, så er han et monster. Noe han selvfølgelig er, men det er kvinnen også. Anonymkode: e72e1...a47 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #1055 Del Skrevet 16. januar 2021 Barnefattigdom er et meningsløst begrep. Barn er ikke fattige. Det er de voksne i familien som er fattige og/eller opprettholder den dårlige økonomien gjennom feilprioriteringer. Man MÅ ikke få barn i det hele tatt om man knapt har råd til å brødfø seg selv, og ihvertfall ikke 7-10 stykker... Om man har lav inntekt og barn, så MÅ man ikke røyke, snuse, gamble, kjøpe nips på -Nille og annet som går på bekostning av familiens allerede trange økonomi. Anonymkode: ade42...1a2 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #1056 Del Skrevet 16. januar 2021 Dersom man er ufør, i betydningen med visstnok smerter og utmattelse kan man bare DRITE I å skulle prøve å bli gravid. Vet om et menneske som driver med det nå. Håper inderlig det ikke går. Anonymkode: b7f7d...926 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #1057 Del Skrevet 16. januar 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Dersom man er ufør, i betydningen med visstnok smerter og utmattelse kan man bare DRITE I å skulle prøve å bli gravid. Vet om et menneske som driver med det nå. Håper inderlig det ikke går. Anonymkode: b7f7d...926 Jeg er selv ufør og 100% enig. Hvis du er så syk at du ikke kan jobbe så kan du ikke heller ikke ta deg av den enorme jobben det er å ha barn. Anonymkode: e6591...b59 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #1058 Del Skrevet 16. januar 2021 At folk med barnevogn ikke skal ta bussen, spesielt ikke i rushtiden. Verste som er er en stappfull buss og så kommer den jævla barnevogna på. Anonymkode: 9f196...c5a 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #1059 Del Skrevet 16. januar 2021 Har inntrykk av de fleste jenter i dette landet er «horete». Anonymkode: 49f98...f7b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #1060 Del Skrevet 17. januar 2021 6 hours ago, AnonymBruker said: Har inntrykk av de fleste jenter i dette landet er «horete». Anonymkode: 49f98...f7b Kanskje du er prippen. Anonymkode: 0b844...95d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå