Gå til innhold

Hvilke upopulære meninger har du?

Gjest Inverto

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 12.11.2019 den 22.13):

Jeg mener ME og fibromyalgi er en psykisk lidelse. De fleste med disse to sykdommene ønsker ikke innse det selv i og med de selv har fordommer mot personer med psykiske lidelser.

Er svært lei av alle veganere, vegetarianere og liksom glutenallergikere. De snakker ikke om annet enn mat og de gjør mitt liv surt med å måtte høre på alt dette vaset. Det gjør ingenting godt for klimaet at 100 personer i Norges land ikke spiser kjøtt, de gjør det kun fordi det er en latterlig trend.

Jeg mener feite folk er skyld i sine egne lidelser. De snylter staten for penger, uføretrygder seg og klager på at andre ting er skyld i deres fedme når ALLE vet at fedme kommer av ALTFOR stort matinntak og INGENTING annet.

Anonymkode: e0a76...b4e

Jeg har fibromyalgi og var akkurat på rehabilitering hvor vi hadde foredrag med lege og psykolog og det er funnet en markør på fibro som viser at vi har mer substans p. Det sitter i ryggmargen. 

Anonymkode: 88dc4...d06

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest DEN NAKNE GARTNER
Inverto skrev (På 10.11.2019 den 2.06):

Har du en mening, en tanke eller et perspektiv som du tror dagens samfunn ville sett på som kontroversielt eller politisk ukorrekt?
Om du har det, så del det her. Noen eksempler kan være: Du mener ekteskap kun er for mann og kvinne,
eller at religion burde fjernes fra skolen. Shit like that.

Prøv å holde dere saklig. Ingen trusler, ingen angrep eller fornærmelser.
Du behøver ikke å like den som skriver, men du må klare å kommunisere skikkelig.

Jeg lager denne tråden fordi det kan være godt å "ventilere" av og til.
Dessuten så synes jeg det er forfriskende å høre/lese de tingene som vi "ikke er ment" til å tenke.
Håper virkelig dere klarer å holde denne tråden gående uten krangling :)

Jeg ønsker å stoppe privatbilismen i de store byene og gi legge til rette for kollektiv, sykkel og gange. Hadde jeg bestemt hadde alle store byer i Norge vært bilfrie. (Med gode løsninger for nyttetransport osv) I tillegg vil jeg ha veiprising på alle norske veier. Forbud mot kjøpesenter. Kortere åpningstider i barnehager, butikker osv. 

Det er masse mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DEN NAKNE GARTNER skrev (På 24.12.2020 den 13.53):

Jeg ønsker å stoppe privatbilismen i de store byene og gi legge til rette for kollektiv, sykkel og gange. Hadde jeg bestemt hadde alle store byer i Norge vært bilfrie. (Med gode løsninger for nyttetransport osv) I tillegg vil jeg ha veiprising på alle norske veier. Forbud mot kjøpesenter. Kortere åpningstider i barnehager, butikker osv. 

Det er masse mer. 

RIP lokal næring og handel. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/22/2020 at 11:43 PM, Tanuki said:

Steve Avery er skyldig.

Enig.

Anonymkode: 0b844...95d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at alle som bor på omsorgsbolig, fysisk eller psykisk, er sløsing av skattepenger. Null poeng å holde dem i live. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg er imot fengsel og at man skal stenge et menneske inne som straff. Å straffe er annet menneske ved å sette de i fengsel x antall år er helt meningsløst. Mennesker som utfører kriminelle handlinger har blitt formet av omgivelsene og samfunnet til å bli kriminell, og hadde de fått hjelp i tide ville det aldri skjedd. Er mange kriminelle som har en vanskelig oppvekst eller et vanskelig sinn, så har heller tro på god terapi, oppfølging og riktig hjelp til å komme tilbake til samfunnet. 

Selv om jeg har denne meningen har jeg full sympati og støtte og medfølelse til alle ofrene. Og de og må få like god terapi og støtte og oppfølging. 

Anonymkode: 354e7...4c3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mye psykisk sykdom smitter tydeligvis fra dataskjerm til dataskjerm blant mange etniske nordmenn i dag. Det er pinlig å se hvor tiltaksløse, passive og sytete mange har blitt i 2020.

Hvis folk fra visse MENA land topper statistikken i forhold til korona, fordi de ikke følger retningslinjene og kjører sitt eget løp, så synes jeg ikke vi skal fokusere på å invitere denne gruppen inn i landet i fremtiden.

Anonymkode: 58795...6ca

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøyamor skrev (8 timer siden):

Tenker at alle som bor på omsorgsbolig, fysisk eller psykisk, er sløsing av skattepenger. Null poeng å holde dem i live. 

Så oppegående mennesker som ikke lengre klarer alt de klarte før er sløsing av skattepenger i dine øyne?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Gud er alt og alle. Du er Gud, jeg er Gud. 

2. Gud imaginærer hele virkeligheten. Det er også slikk Gud skaper, ved imaginasjon.

3. Døden er en illusjon.

De mest upopulære meninger er som ofte sett riktige 😉

Endret av Conal
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Conal skrev (4 timer siden):

1. Gud er alt og alle. Du er Gud, jeg er Gud. 

2. Gud imaginærer hele virkeligheten. Det er også slikk Gud skaper, ved imaginasjon.

3. Døden er en illusjon.

De mest upopulære meninger er som ofte sett riktige 😉

Du har vunnet, Conal. Ingen over, ingen ved siden.

Du har herved ytret KGs mest upopulære mening.

Anonymkode: ef1e1...869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som samfunn burde vi bli flinkere til å dele. Forebygge fattigdom. 

Anonymkode: 1cfb7...352

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at å få barn er egoistisk. 
Jeg forstår det veldig godt, kanskje jeg får barn en dag selv, jeg vet ikke. Men, hvis du prøver i årevis og ingenting skjer, søk om adopsjon eller bli fosterhjem da. Vi trenger ikke tilsette flere barn i denne verden, når det er så mange allerede som trenger hjelp.

Du trenger ikke 5 barn heller, jeg tror det fortere heller mot dårlig oppvekstvilkår hvis det er store aldersforskjeller, eller når ungdommen plutselig har hovedansvaret for de yngre. Da blir fort at alle barna blir «mindre sett», og får et svakere bånd til foreldrene sine.

Anonymkode: 8e683...417

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøyamor skrev (På 26.12.2020 den 3.47):

Hva tenker du at vi skal gjøre med alle disse menneskene?

Anonymkode: b983c...4a7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rusmisbrukere som ruser seg gjevnlig gjennom flere graviditeter, føder babyer med abstinenser og barnevernet tar over omsorg fra dag 1... Bør bli tvangssterilisert. 

Anonymkode: 98959...b94

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius

Så hva skal vi gjøre med disse menneskene? Avlive dem..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.12.2020 den 23.37):

At alle mennesker ikke er like mye verdt.

Anonymkode: dea61...243

Kan du utdype mer på det? 

Anonymkode: e4bf2...a7b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

DEN NAKNE GARTNER skrev (På 24.12.2020 den 13.53):

Det er masse mer. 

Høres fint og flott ut. Som rullestolbruker hadde det derimot blitt kroken på døra for selvstendigheten min. At jeg kan kjøre rett inn i et stort kjøpesenter med p-hus og har alle butikker innenfor én flate gjør at det er mye lettere for meg, og sannsynligvis for gamle og de som drar rundt på barnevogner også. Jeg opplever allerede nå at jeg har problemer med å komme meg på jobb og få parkert siden jeg jobber i byen. Blir det verre nå så må jeg slutte i jobben min også. Det er noe dritt. 

Anonymkode: 0e77f...01f

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Risikabel tankegang.  Det ligger en viss egoisme i at vi har et veldferdssystem som tar vare på syke og svake, fordi vi fort kan bli syk og svak selv. Eller at andre tragedier rammer våre nærmeste og de vi er glad i.

Men ingenting i veien for at du kan kjøre ditt eget løp og jobbe mot et slikt samfunn. Regner med du har kula klar og setter den i ditt eget hode den dagen du pensjoneres.

Anonymkode: 0e77f...01f

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.9.2020 den 22.04):

Jeg angrer bittelitt på at jeg fikk barn..

Jeg tenker at veldig religiøse mennesker er litt dumme og litt farlige.

Jeg ville tatt abort uten skam dersom fosteret hadde genfeil eller sykdommer.

Verdensdagen for selvmordsforebygging er å spytte på suicidale. 

Fødselshjelpen i Norge er sykt kvinnediskriminerende.

Man bør få beskjed om hvem som er pedofile/er dømt for overgrep. 

Veganere er høye på seg selv.

Jeg er glad for at barna mine ikke har rødt hår.

Jeg syns det er penest å være skikkelig tynn, og jeg liker ikke synlige muskler på damer. Syns heller ikke det er så pent med mye muskler på menn.

Jeg blir flau av skrullete homofile som gjør mye ut av seg feks i media eller pride osv, tenker at de gjør seg til, og jeg syns synd på vanlige folk som er skeive som må forbindes med dette.

Jeg liker best å være helt alene.

Anonymkode: fd002...353

Fødselshjelpen er kvinnediskriminerende? Trodde ikke at menn fødte barn også.

Anonymkode: 4f900...209

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest hele tråden, så mulig det er nevnt men jeg skriver det uansett.

Det finnes bare to kjønn. 

Jeg har ingen problemer med at mennesker ønsker å bytte kjønn, og dersom noen jeg kjenner ønsker å bytte kjønn kommer jeg til å støtte opp om prosessen og begynne å bruke det nye navnet og pronomenet, men rent biologisk finnes det kun to kjønn. Selv om en bytter kjønn vil en være avhengig av medisiner resten av livet, og en vil aldri kunne bytte kjønn fullstendig. Jeg kan til en viss grad gå med på tanken om at kjønn er en slags skala med mann i ene enden og kvinne i andre enden, men de «nye» kjønnene som er kommet de siste årene er oppkonstruerte, og ikke biologiske. Det finnes riktignok mennesker som er født med både mannlige og kvinnelige kjønnsorganer, men rent naturmessig og biologisk er ikke disse et nytt kjønn, men et avvik på lik linje som for eksempel siamesiske tvillinger, mennesker født med tre bein osv. 

Anonymkode: 26cf5...720

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...