Gå til innhold

Mange sovekrav i barnehagen - en utblåsning


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her har vi en liste der det står hva barnet skal ha med i vognen så ser virkelig ikke på det som ett problem. Det JEG irriterer meg over er alle disse bortskjemte ungene som må vugges/trilles i søvn. Det er ikke så lett når 10 unger skal sove å 8 av disse må vugges i søvn. Itellegg har vi to unger på avdelingen som er sluttet å sove som knapt får oppmerksomhet fordi vi må bruke så lang tid på å vugge disse bortskjemte ungene i søvn. Hva med å slutte med disse uvanene FØR barnet begynner i barnehage??

Anonymkode: cd07b...5e9

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heng opp en liste ved der barna sover og plasser bokser til hvert barn/ha soveposer så alt er klart. 

Anonymkode: 9fabe...9d4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med snoren, du er på jobb, du får betalt. Noe må man da ha å gjøre, og jeg må si jeg kjenner jobber mer krevende enn det der, altså

Anonymkode: f20f2...5ee

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her har vi en liste der det står hva barnet skal ha med i vognen så ser virkelig ikke på det som ett problem. Det JEG irriterer meg over er alle disse bortskjemte ungene som må vugges/trilles i søvn. Det er ikke så lett når 10 unger skal sove å 8 av disse må vugges i søvn. Itellegg har vi to unger på avdelingen som er sluttet å sove som knapt får oppmerksomhet fordi vi må bruke så lang tid på å vugge disse bortskjemte ungene i søvn. Hva med å slutte med disse uvanene FØR barnet begynner i barnehage??

Anonymkode: cd07b...5e9

Du er også på jobb. Respekt

Anonymkode: f20f2...5ee

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ByeByeLove

Så lenge det er barnas egne ønsker er det bare søtt. Slitsomme foreldre, derimot. Glad jeg slipper å forholde meg til dem og deres tanker, følelser og meninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Her har vi en liste der det står hva barnet skal ha med i vognen så ser virkelig ikke på det som ett problem. Det JEG irriterer meg over er alle disse bortskjemte ungene som må vugges/trilles i søvn. Det er ikke så lett når 10 unger skal sove å 8 av disse må vugges i søvn. Itellegg har vi to unger på avdelingen som er sluttet å sove som knapt får oppmerksomhet fordi vi må bruke så lang tid på å vugge disse bortskjemte ungene i søvn. Hva med å slutte med disse uvanene FØR barnet begynner i barnehage??

Anonymkode: cd07b...5e9

Så la være å trille? Her i barnehagen trilles det ikke i søvn. Barna blir vandt til det på få dager og sovner uansett. 

Dette vet vel alle som jobber i bhg. Har aldri opplevd at det trilles hvertfall 

Anonymkode: 19ced...78c

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Snedig skrev:

Har du jobbet lenge i barnehage? Her brukte jeg mye tid og frustrasjon på å prøve å få barnet mitt til å sovne uten trilling i permisjonen. helt håpløst, mye tårer og frustrasjon både fra meg og barnet. Tilslutt kapitulerte jeg bare helt å la inn daglig tur ifm innsovning. Møtte skamfull til første dag i barnehage og fortalte hvordan sovingen var.. pedagogisk leder beroliget meg med at jeg ikke måtte stresse med det, barnehagen tok seg av det. Og ganske riktig, i løpet av første uken sovnet barnet i stillestående vogn uten problemer eller skriking. Dette hadde jeg jobbet med uten og lykkes i 1,5 år! For det første er barna ekstra trøtt i barnehagen, og i tillegg kopierer de hva de andre barna gjør. Har snakket med mange foreldre om dette i ettertid, og de opplever det helt identisk. 

Akkurat samme her! 😬 Var helt på felgen i perm med første fordi han måtte trilles hele tiden mens han sov, gikk opp i mot 20.000 skritt om dagen i den verste perioden. 
 

kom i barnehagen og sovner i stille vogn. Han er snart 3 år nå. I bhg spør han om å få legge seg, mens hjemme i helgene nekter han helt og må trilles i en time før han sovner! 🤪 hender vi dropper duppen hjemme i helgene. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I barnehagen vår er det en liste med oversikt over dette. Syns ikke det var mange rare krav på det du skisserer. Må nesten spørre, har du egne barn, har du jobbet lenge i barnehage? Og jeg signerer de over, barn sover ulikt hjemme og i barnehagen. De adopterer oppførsel fra andre barn.

Anonymkode: 5d3f1...d3a

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her har vi en liste der det står hva barnet skal ha med i vognen så ser virkelig ikke på det som ett problem. Det JEG irriterer meg over er alle disse bortskjemte ungene som må vugges/trilles i søvn. Det er ikke så lett når 10 unger skal sove å 8 av disse må vugges i søvn. Itellegg har vi to unger på avdelingen som er sluttet å sove som knapt får oppmerksomhet fordi vi må bruke så lang tid på å vugge disse bortskjemte ungene i søvn. Hva med å slutte med disse uvanene FØR barnet begynner i barnehage??

Anonymkode: cd07b...5e9

Bortskjemte ungene? Slik er det bare - leit å høre det fra en som jobber i barnehage. Men nå er ikke alle like godt kvalifisert til å jobbe i barnehage egentlig(les assistent..)

Anonymkode: 8d2e0...abf

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber også med barn. Barn i dag er ikke vant til at voksne setter grenser. 

Anonymkode: 8a045...73b

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle som egner seg like godt til omsorgsyrker gitt. 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber også med barn. Barn i dag er ikke vant til at voksne setter grenser. 

Anonymkode: 8a045...73b

Trist at noen som jobber med barn skylder barnas behov for trygghet og rutiner på manglende grensesetting. La meg gjette, du er 40/50+ og bryr deg ikke om "nymotens tanker og kunnskap om barneoppdragelse"? 

Anonymkode: 87415...54b

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest BangersBeans&Mash

Så mange sutrete barnehageansatte! Er dere som sutrer her unge assistenter uten barn, eller opp i åra og fastgrodd i gamle rutiner du selv hadde som ung? 

Det er jobben din! Høress ikke ut som du er særlig fan av barn, ts, og slike folk vil vi ikke ha i barnehagene. Tror også du overdriver til tusen. 

Min første sov ikke i vogn hjemme uten å trilles. Ble det slik i barnehagen? Nei. Der sovnet han raskt i rolig vogn, og sov godt og lenge. Hvis de ansatte hadde stått å vugget han er det klart at han ville blitt vant til dette der også. Om JEG velger å gå lange turer med vogna i mens ungen sover, så er det mitt valg. Skal vi liksom tenke «oi, må ikke gjøre dette til en vane, det kan jo bli tungvint til barnehageansatte»😂 nei fyfader. Du har valgt yrket ditt. Slutt å klag, og gjør jobben din. Det hjelper å faktisk like barn når du velger å jobbe med de. 

Endret av BangersBeans&Mash
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her har vi en liste der det står hva barnet skal ha med i vognen så ser virkelig ikke på det som ett problem. Det JEG irriterer meg over er alle disse bortskjemte ungene som må vugges/trilles i søvn. Det er ikke så lett når 10 unger skal sove å 8 av disse må vugges i søvn. Itellegg har vi to unger på avdelingen som er sluttet å sove som knapt får oppmerksomhet fordi vi må bruke så lang tid på å vugge disse bortskjemte ungene i søvn. Hva med å slutte med disse uvanene FØR barnet begynner i barnehage??

Anonymkode: cd07b...5e9

Bortskjemte ? Du bør slutte å jobbe i barnehage når du har sånne holdninger.

Anonymkode: c5208...b67

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bortskjemte ungene? Slik er det bare - leit å høre det fra en som jobber i barnehage. Men nå er ikke alle like godt kvalifisert til å jobbe i barnehage egentlig(les assistent..)

Anonymkode: 8d2e0...abf

Så assistenter er ikke bra nok for deg?

Anonymkode: c5208...b67

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BangersBeans&Mash
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så assistenter er ikke bra nok for deg?

Anonymkode: c5208...b67

Alle som jobber i barnehage bør ha høyere utdanning eller fagbrev, mener jeg. Det har heldigvis blitt strengere. Barna er tross alt det viktigste vi har. Tidligere var barnehageassistent typisk noe man «bare kunne bli» i mangel av å vite hva man egentlig ønsket å jobbe med. Mange har sagt «kan alltids bare jobbe i barnehage». Godt at dette begynner å fases ut. Mennesker som virkelig ønsker å jobbe med barn tar gjerne fagbrev eller høyskoleutdanning. I vår barnehage er det ingen ufaglærte assistenter, takk og lov. 

Endret av BangersBeans&Mash
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...