Gå til innhold

Hvor synes du maks aldersgrense går på å sitte i trille?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

...Ikke i det daglige, men ved en helt spesiell anledning som 12 timer i Disneyland? Når det er snakk om å tilbakelegge sikkert 30.000 skritt i løpet av dagen for en voksen? 

Hvilken alder synes du er maks til å kunne sitte i trille deler av dagen/når kvelden faller på?

Anonymkode: 4211c...f70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4-5. Men jeg ville nok aldri dratt med en seksåring på noe sånt. Men hvorfor spiller det noen rolle hva jeg syns?

Anonymkode: 3681e...908

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om sommeren kan jeg skjønne 4 åring K vogn. Etter det ville jeg brukt en slik trille man drar etter seg. 

Men jeg tenker også man ikke trenger legge ferier med barn til at man skal gå 30 000 skritt, da er det uansett for mange inntrykk for et barn. La barn få små ferier. Selv tok jeg med lillebror på tre år på kaptein sabeltann film i dag siden storesøsken fikk. Han ville heller ut og sykkleV. Vent med de store feriene til barnet er stort nok til å gå og henge med på det hele tenker jeg. Disneyworld og storbyferie når de er 10+

Anonymkode: a9de7...cf8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 år, hvis jeg ser en 5 åring i trille tenker jeg at det er noe som bør feile ungen siden han sitter i vogn.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte trille på min 4-åring da vi var i Paris, men jeg husker jeg syns det var litt flaut. 4-5 er nok min «aldersgrense» også, etter det bør de kunne gå selv. Så kan man heller ta noen pauser innimellom. 

Anonymkode: 85964...8b0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er avhengig av situasjonen. Forskjell på at en 4-åring blir trilla i barnehagen, og en 4-åring som er på ferie og får låne vogna til småsøsken litt.

Min 4-åring (som er 117 cm, høy for alderen), trakka over på et marked vi var på i høst. Det var en kant der hun ikke så. Så da lånte hun vogna til lillesøstra litt, så hun slapp å halte rundt. Folk stirra og glodde så jeg ble nesten irritert. 

Anonymkode: 03a40...842

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 30.000 skritt i disneyland kunne jeg tenkt meg å sittet i trille selv!

Hos oss har 5åringen ofte havnet i vogna sammen med lillesøster når beina blir slitne.  En 5åring kan løpe i timesvis om det skjer i leken, men det er slitsomt å gå likevel.

En slik plass er også full av inntrykk, og jeg ser for meg at 7åringen vår også hadde blitt utslitt.

 

Og jeg må bare si, 30000 skritt høres ikke ut som en tur på barnas premisser, noe en tur til disneyland jo bør være. Og hvorfor bry seg om hva andre tenker?, det er jo ditt barn som ender opp med å gråte av slitenhet, og antageligvis din ferie som blir "ødelagt" av sutring og kjefting...

Anonymkode: c2d6d...301

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange barn har en diagnose som ikke er så lett å se. Lett grad av CP f.eks, og blir fortere slitne enn barn på samme alder. Noe å tenke på når man gjør seg opp en mening.

Vi hadde ikke behov for vogn etter fylte 4 år. Brukte det ved f.eks tur i fornøyelsespark når hun ville slappe av litt eller lange skogsturer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde min 3,5 åring i vogn sommeren jeg var høygravid og ikke orket løpe etter han eller løfte han opp ved trassanfall. Fikk mye blikk da.. Men jeg tenker vel 4 år. Vi har selv vært i fornøyelsesparker og de største parkene deles opp i 2 dager. Gjør alt på barnas premisser og legger inn pauser. 12 timer i en park hadde vi aldri kjørt. 

Anonymkode: 72626...fe8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 29 år når jeg var i Disney world og fikk mot slutten av dag tre sympati med de feite amerikanerne vi snakka med som ikke kunne skjønne hvorfor vi ikke hadde lånt en rullestol eller, enda bedre, en elektrisk scooter, så på ferie med unger på verdens mest slitsomme steder; 6-8 år kanskje.. eller bare vent til unga er eldre?

Anonymkode: 359b8...f02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke tenkt noe over det, fordi en slik dag kan være veldig slitsom for de minste. Hadde hatt full forståelse. 

 

Lett å si at man skal vente med slike ting til barna har tippet 10, men vi har 9 år forskjell på storebror og lillesøster så hvis vi skal vente i 10 år så har han flyttet ut innen vi kan ta en tur på disneyworld liksom. Kan ikke sette livet på vent, men tilpasse ut ifra begges behov. Og av og til er det faktisk storebror sin tur  😊

 

Forøvrig så trenger man ikke gå 30 000 skritt i Disneyland Paris. Fordel det på 2 dager så har du dekket det aller meste og kan ta det helt med ro og tilpasse for barna. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar alle sammen. Mannen mener jenta som nettopp fylte 5 er aaaaltfor stor for trilla som hun selvsagt ikke har brukt på mange år. Som noen kommenterer skal vi på tur sammen med eldre barn, og selvfølgelig vil 5-åringen være med familien på tur til Disneyland og oppleve alt på en så magisk dag. Vi legger inn mange pauser og tar med trilla for sikkerhets skyld! 

Anonymkode: 4211c...f70

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar alle sammen. Mannen mener jenta som nettopp fylte 5 er aaaaltfor stor for trilla som hun selvsagt ikke har brukt på mange år. Som noen kommenterer skal vi på tur sammen med eldre barn, og selvfølgelig vil 5-åringen være med familien på tur til Disneyland og oppleve alt på en så magisk dag. Vi legger inn mange pauser og tar med trilla for sikkerhets skyld! 

Anonymkode: 4211c...f70

Helt innafor, dere kan bruke den til å legge sekker og klær ect i når hun ikke sitter der. Bare praktisk å ta med en trille. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, snoren skrev:

4 år, hvis jeg ser en 5 åring i trille tenker jeg at det er noe som bør feile ungen siden han sitter i vogn.

Hvordan vet du at det er en 5-åring og ikke en 4-åring du ser? Barn er jo ekstremt varierende i størrelse.

Anonymkode: df4f6...70b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 timer siden, snoren skrev:

4 år, hvis jeg ser en 5 åring i trille tenker jeg at det er noe som bør feile ungen siden han sitter i vogn.

Tenker det samme om de ungene som sitter i bilsete i bil.

Anonymkode: dd4ea...1ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er avhengig av situasjonen. Forskjell på at en 4-åring blir trilla i barnehagen, og en 4-åring som er på ferie og får låne vogna til småsøsken litt.

Min 4-åring (som er 117 cm, høy for alderen), trakka over på et marked vi var på i høst. Det var en kant der hun ikke så. Så da lånte hun vogna til lillesøstra litt, så hun slapp å halte rundt. Folk stirra og glodde så jeg ble nesten irritert. 

Anonymkode: 03a40...842

De fleste unger blir jo kjørt til barnehagen, så jeg ser ikke hva som er så mye verre med å sitte i vogn, for å være helt ærlig... Jeg brukte vogn til og fra barnehage til den yngste var nærmere 4 år. Selv om man ikke har bil, er man fortsatt avhengig av å komme seg til jobb til riktig tid! Ikke alltid unger er like samarbeidsvillige, og da setter man dem heller i en vogn (enten trille eller sykkelvogn) fremfor å bruke tid på krangling og stress.

Dette blir litt som da svigerinna mi mente jeg var lat som ville ha el-sykkel, mens selv kjører hun bil over alt... 

Anonymkode: 1f1b0...659

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste unger blir jo kjørt til barnehagen, så jeg ser ikke hva som er så mye verre med å sitte i vogn, for å være helt ærlig... Jeg brukte vogn til og fra barnehage til den yngste var nærmere 4 år. Selv om man ikke har bil, er man fortsatt avhengig av å komme seg til jobb til riktig tid! Ikke alltid unger er like samarbeidsvillige, og da setter man dem heller i en vogn (enten trille eller sykkelvogn) fremfor å bruke tid på krangling og stress.

Dette blir litt som da svigerinna mi mente jeg var lat som ville ha el-sykkel, mens selv kjører hun bil over alt... 

Anonymkode: 1f1b0...659

Enig. Det blir jo det samme om man sitter i bilstol eller vogn. Så lenge man bruker hodet å tilrettelegger for fysisk aktivitet i hverdagen så ser jeg ikke problemet. 

Anonymkode: 2293e...230

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...