Gå til innhold

Alkohol 2 Dpo?


MiniMaya

Anbefalte innlegg

Har vært prøver i snart 2 år.... uten hell. Skal nå bli med svigers på bryllupsdag-feiring i Spania. Vi reiser fredag - fredag. Jeg har eggløsning på onsdagen. Hvordan ville dere gjort det ift alkohol den ferien? 

Familien hans er litt harry og drikker en del. Har egentlig lyst til å bare drikke litt og ta ting som normalt... siden eggløsning er på onsdag ... og at vi drar tidlig fredag.. 

er glad i dem, men de er sånn «er du gravid?» umiddelbart om man sier nei til alkohol. Er veldig følsomt for meg siden vi har holdt på så lenge. 

Tips til å «fake» alkoholinntak tas mot med takk 

Endret av MiniMaya
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

27 minutter siden, snoren skrev:

Nei, ikke drikk

Takk for svar! Supert om du har noen triks for å kamuflere at jeg ikke drikker? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville drukket og sluppet meg løs. 

Anonymkode: 3d788...80e

Takk! Er jo det som frister mest etter så lang prøvetid og så mange restriksjoner. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville drukket. Ingen skade skjedd. Det kanskje befruktede egget er ikke i kontakt med kroppen din engang. Altså det flyter bare rundt inni der uten å være koblet til deg.

Anonymkode: 1db13...d1c

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, MiniMaya skrev:

Takk for svar! Supert om du har noen triks for å kamuflere at jeg ikke drikker? 

Hvis du skal på hjemmefest tar du med en liten flaske vodka (i glass, kjøper på polet) som du heller over i flaske til senere anledning. Vask flasken i oppvaskmaskin og hell på vann 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt tok jeg i oppvaskmaskinen, papiret krøllet seg ikke, så man kunne ikke se at noe var gjort. Tok den ordinære blå og helte ut halvparten da jeg kom på fest og hellet oppi blandevann slik at den ikke skulle bli spennende for noen andre enn meg selv, for de som spurte om å få litt sa jeg at jeg nettopp hadde vært skikkelig dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan du drikke alkohol. Ville ikke takket nei til et glass vin eller to før testen var positiv. 

Skal selv på ferie snart, reiser rundt en EL og jeg tenker å leve som om jeg ikke er gravid til jeg faktisk er det. Orker ikke å gå rundt og være gravid i årevis (hvis det ikke klaffer med en gang!) 

Anonymkode: 322db...c5f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at jeg ville nok ha drukket men med måte. Brukt lang tid på et glass vin og styrt unna sprit 🙂 kos deg🌸

Anonymkode: c082c...58f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter to år behøver dere hjelp til å få det til. Med så marginal sjans for at noe skal skje denne syklusen ville jeg levd som normalt. 

Anonymkode: 9b8d4...918

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drakk alkohol 3 DPO, men jeg tok det med ro og drakk et glass vin og to øl 🙂 Egget har ikke festet seg, og alkohol påvirker visstnok ikke fosteret. Men det kan jo påvirke kroppens allmenntilstand, og kanskje påvirke på den måten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville drukket og kost meg. Ikke nødvendigvis flatfylla, men å ta de glassene du føler deg komfortabel med ville jeg absolutt gjort. Jeg drakk 9 dpo, 10 dpo satt jeg med positiv test i hånda og i dag er jeg 31 uker på vei, alt ser fint ut 😊

Anonymkode: 501e0...730

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Kassiopeia8 skrev:

Jeg drakk alkohol 3 DPO, men jeg tok det med ro og drakk et glass vin og to øl 🙂 Egget har ikke festet seg, og alkohol påvirker visstnok ikke fosteret. Men det kan jo påvirke kroppens allmenntilstand, og kanskje påvirke på den måten. 

Du serverer nok en gang råd som på INGEN MÅTE STEMMER. Har du lest anbefalingene fra Helsedirektoratet? Har du lest nok om dette? Alkohol er ikke trygt bare fordi egget ikke har festet seg. At du tenker det er helt greit å drikke litt får så være, men ikke oppfordre andre og begrunn det med at alkohol ikke påvirker et egg som ikke har festet seg. Skriv heller "jeg tenker at det ikke gjør noe, gjør som du vil". At du ikke tenker at folat har noe å si før positiv test eller at egget ikke påvirkes av alkohol er DINE meninger, men vennligst ikke legg det frem som om det er fakta. 

Anonymkode: 8ae3d...a98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du serverer nok en gang råd som på INGEN MÅTE STEMMER. Har du lest anbefalingene fra Helsedirektoratet? Har du lest nok om dette? Alkohol er ikke trygt bare fordi egget ikke har festet seg. At du tenker det er helt greit å drikke litt får så være, men ikke oppfordre andre og begrunn det med at alkohol ikke påvirker et egg som ikke har festet seg. Skriv heller "jeg tenker at det ikke gjør noe, gjør som du vil". At du ikke tenker at folat har noe å si før positiv test eller at egget ikke påvirkes av alkohol er DINE meninger, men vennligst ikke legg det frem som om det er fakta. 

Anonymkode: 8ae3d...a98

Å herre... Her har du visst lagt ditt hat på meg. Dette er en side der vedkommende ber om råd fra likesinnede, ikke helsepersonell. Og jeg hadde ikke sagt dette om jeg ikke hadde lest om det før.

Jeg sier ikke dette som om det er fakta - jeg sier at alkohol visstnok ikke påvirker før egget har festet seg, men at det jo vil påvirke kroppens allmenntilstand. Med et enkelt Googlesøk er det ikke vanskelig å finne kilder på at blodomløpet til mor ikke er koblet sammen med barnets før egget har festet seg.

Og til det med folat, så var det ikke det det handlet om her... 🤦‍♀️

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 timer siden, MiniMaya skrev:

Har vært prøver i snart 2 år.... uten hell. Skal nå bli med svigers på bryllupsdag-feiring i Spania. Vi reiser fredag - fredag. Jeg har eggløsning på onsdagen. Hvordan ville dere gjort det ift alkohol den ferien? 

Familien hans er litt harry og drikker en del. Har egentlig lyst til å bare drikke litt og ta ting som normalt... siden eggløsning er på onsdag ... og at vi drar tidlig fredag.. 

er glad i dem, men de er sånn «er du gravid?» umiddelbart om man sier nei til alkohol. Er veldig følsomt for meg siden vi har holdt på så lenge. 

Tips til å «fake» alkoholinntak tas mot med takk 

Jeg drakk ca 1 øl hver dag i dpo land en gang og mistet. 

Anonymkode: 26b1a...832

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg drakk ca 1 øl hver dag i dpo land en gang og mistet. 

Anonymkode: 26b1a...832

I min tredje graviditet gikk jeg uten lue i minusgrader rundt dpo. Og jeg mistet.

Du mistet ikke pga en øl til dagen. Jeg mistet ikke pga været. 

 

Til ts, kos deg på ferie, med alkohol hvis du vil. Når dere kommer hjem ber du om legetime.  2 år er lenge. 

Anonymkode: ff36f...bba

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Kassiopeia8 skrev:

Å herre... Her har du visst lagt ditt hat på meg. Dette er en side der vedkommende ber om råd fra likesinnede, ikke helsepersonell. Og jeg hadde ikke sagt dette om jeg ikke hadde lest om det før.

Jeg sier ikke dette som om det er fakta - jeg sier at alkohol visstnok ikke påvirker før egget har festet seg, men at det jo vil påvirke kroppens allmenntilstand. Med et enkelt Googlesøk er det ikke vanskelig å finne kilder på at blodomløpet til mor ikke er koblet sammen med barnets før egget har festet seg.

Og til det med folat, så var det ikke det det handlet om her... 🤦‍♀️

Alkohol påvirker enhver celle i kroppen. Også et befruktet egg. Og er derfor også skadelig lenge før barnet utvikler blodomløp. 

Men fra når dette er farlig, og hvilket volum som er farlig, har det vært umulig å påvise gjennom forskning. Som prøver er det derfor optimalt med totalavhold, for sikkerhets skyld. 

En annen utfordring med alkohol er at dette i større grader koblet til adhd og lærevansker, selv små vansker, senere i livet. Det er derfor håpløst å høre på alle som sier "jeg drakk, og det gikk fint". For det får man aldri vite - om man virkelig har gitt barnet en optimal start. 

Det er faktum. Det sagt er jeg heller ikke blant de som er hysterisk på avhold, selv om jeg synes det er temmelig idioti om man som fersk prøver går på flatfylla etter eggløsning. 

Anonymkode: 9b8d4...918

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alkohol påvirker enhver celle i kroppen. Også et befruktet egg. Og er derfor også skadelig lenge før barnet utvikler blodomløp. 

Men fra når dette er farlig, og hvilket volum som er farlig, har det vært umulig å påvise gjennom forskning. Som prøver er det derfor optimalt med totalavhold, for sikkerhets skyld. 

En annen utfordring med alkohol er at dette i større grader koblet til adhd og lærevansker, selv små vansker, senere i livet. Det er derfor håpløst å høre på alle som sier "jeg drakk, og det gikk fint". For det får man aldri vite - om man virkelig har gitt barnet en optimal start. 

Det er faktum. Det sagt er jeg heller ikke blant de som er hysterisk på avhold, selv om jeg synes det er temmelig idioti om man som fersk prøver går på flatfylla etter eggløsning. 

Anonymkode: 9b8d4...918

Kan du vise til forskning som sier at alkohol FØR positiv test kan knyttes til lærevansker og ADHD? Jeg har lest det meste og det har jeg aldri sett noe sted. 

Og fersk prøver? De har prøvd i 2 år. Ingen jeg kjenner som har prøvd i 2 år er helt avholds før positivt test hver eneste gang og det får de støtte fra helsepersonell i. Stress og bekymring er heller ikke bra. 

Jeg har tatt noen glass i dpo-land TS og hadde gjort det om jeg var deg. 

Anonymkode: d8538...bfb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...