Gå til innhold

Er så ensom at jeg vurderer å bli muslim

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei du må ikke bli muslim, det er noe å blir fordi du vil og tror det de står for. Jeg er etnisk norsk. Gå til moskeen og spør når de har søster kvelder eller andre aktiviteter for jentene.  Fortell dem hvordan du har det og at du ønsker å bli kjent med de andre der.  Det eneste kan være at de forventer at du kanskje dekker deg til inne i moskeen.

Anonymkode: 7b0e2...dd9

Vet du, jeg fikk faktisk tårer i øynene av å lese dette. Det høres virkelig helt fantastisk ut å gå i en søstergruppe og fortelle hvordan jeg har det, og så forhåpentligvis bli inkludert. Det har jeg aldri opplevd før. 

Anonymkode: 6db83...790

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nimbus2000

Hva om jeg gjør deg gravid. Da slipper du ensomheten og vil ha et forhold til barnet. Virker som et like lite gjennomtenkt forsøk på å bli kvitt ensomheten. 

Endret av Nimbus2000
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, innvandrere har et samhold som jeg ikke noen gang har sett blant nordmenn. I motsetning til kristne menigheter så er det ekte samhold og de har armene åpne for nye medlemmer. 

Konverter og bli med i fellesskapet søster. 😉

Anonymkode: 528bf...ff5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å bare skaffe deg en kjæreste? Du er kvinne og bør ikke ha noen problemer med det. Legg fra deg det islam-greiene. Du er ekstremt sårbar og kommer bare til i ende i elendighet hvis du blander deg med religiøse.

Anonymkode: 229ef...83e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror heller du burde jobbe med deg selv.

Anonymkode: aae53...e5e

Jeg har prøvd å jobbe med meg selv. Har gått til psykolog siden jeg var 18 uten å bli frisk. Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Enig, innvandrere har et samhold som jeg ikke noen gang har sett blant nordmenn. I motsetning til kristne menigheter så er det ekte samhold og de har armene åpne for nye medlemmer. 

Helt til noen gjør noe galt og da må du komme deg vekk fort som faen for aksepten og kjærligheten forsvinner kjapt, og da er det ære og hevn som gjelder. 

Anonymkode: 93f5b...a71

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal du bli neste dame som sitter i Syria med burka og et par unger? 

Anonymkode: 42ff7...39f

å fy faen finn en mellomting

Anonymkode: 21386...95f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Nimbus2000 skrev:

Hva om jeg gjør deg gravid. Da slipper du ensomheten og vil ha et forhold til barnet.

Aldri om jeg har samvittighet til å sette et barn til verden når jeg sliter så mye med psyken. Har også problemer med svært lite energi, så hadde ikke klart å ha barn. Ts

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å bare skaffe deg en kjæreste? Du er kvinne og bør ikke ha noen problemer med det. Legg fra deg det islam-greiene. Du er ekstremt sårbar og kommer bare til i ende i elendighet hvis du blander deg med religiøse.

Har hatt flere kjærester tidligere uten at det ga meg noe. Trenger noe større enn bare en kjæreste. Trenger å være inkludert et sted. Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er akkurat det jeg ser også. Jeg skulle ønske jeg ikke var født norsk. Ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt flere kjærester tidligere uten at det ga meg noe. Trenger noe større enn bare en kjæreste. Trenger å være inkludert et sted. Ts

Husk at du blir forpliktet til å gifte deg med en muslimsk mann. Og for alt du vet er han voldelig og bruker deg som sexslave. Da kommer du til å drømme tilbake til livet du har nå og hvor herlig det var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at du blir forpliktet til å gifte deg med en muslimsk mann. Og for alt du vet er han voldelig og bruker deg som sexslave. Da kommer du til å drømme tilbake til livet du har nå og hvor herlig det var.

Er usikker på om jeg vil gifte meg. Og jeg trenger ikke sånne skremselshistorier. Det er absolutt ikke alle muslimske menn som er voldelige. Men jeg hadde elsket å ha en stor svigerfamilie og være med, siden jeg har null kontakt med min egen familie. Ts

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt det samme som deg ts. Men jeg tror "dessverre" vi fort kan bli mindreverdige i de miljøene. Du er ikke født muslim, det er ikke jeg heller. Vi blir sånne "wannebe" muslimer hvis du forstår. 
uuyuy

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke inntrykk av at kristne menigheter har samme samhold. Føler det bare er falskt og påtatt, med mye baksnakking osv. Ikke samme ekte-heten som muslimske miljøer.

Har sosial angst, og ingen hobbyer. Har blitt så mye mobbet og utestengt av nordmenn at jeg har gitt opp nordmenn. Ts

Men hva får deg til å tro at du vil ha mindre sosial angst i en muslimsk miljø? Du vil jo være den du er med de utfordringene du har uansett, så da er det bedre at du tar tak i angsten din fremfor å tro at miljøet endrer deg? 

Anonymkode: a1ef0...80e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er usikker på om jeg vil gifte meg. Og jeg trenger ikke sånne skremselshistorier. Det er absolutt ikke alle muslimske menn som er voldelige. Men jeg hadde elsket å ha en stor svigerfamilie og være med, siden jeg har null kontakt med min egen familie. Ts

Familie er ekstremt viktig. Giftemål og barn er limet i mye større grad enn i det norske samfunnet. Sønner betyr mye og alle menn vil ha minst én sønn. 

Anonymkode: 93f5b...a71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så utrolig ensom og alene i verden. Uføretrygdet, null venner og null familie. Det virker på meg som at innvandrermiljøer har et helt annet samhold enn jeg noengang har sett hos nordmenn. De ser på alle i miljøet som en stor familie, stiller alltid opp, kaller hverandre bror/søster osv. De er også ekstremt gavmilde og rause ovenfor hverandre. 

Jeg har et enormt stort ønske om å tilhøre et slikt fellesskap! Hvis jeg må konverteres for å delta, er det en liten pris å betale. 

Hva er deres tanker om min situasjon? Noen i samme båt?

Kvinne 28

Bare bli muslim du, Allah vil kanskje forstå, men ikke jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tenkt det samme som deg ts. Men jeg tror "dessverre" vi fort kan bli mindreverdige i de miljøene. Du er ikke født muslim, det er ikke jeg heller. Vi blir sånne "wannebe" muslimer hvis du forstår. 
uuyuy

Hvordan har du løst ditt liv da? Eller er du fortsatt ensom? Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uuyuy

Da har dere ikke møtt muslimer som er "ekte " i sin godhet. Ingen god muslim dømmer sine medmennesker som dere beskriver.  Dere som er så negative  har dere prøvd å bli en del av et muslimsk miljø og hørt og sett hva de står for?? Ts  ta deg en tur i første omgang og se hva de har av tilbud.  Det finnes noen søskengrupper på Facebook som du kan bli medlem i også

Anonymkode: 7b0e2...dd9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva får deg til å tro at du vil ha mindre sosial angst i en muslimsk miljø? Du vil jo være den du er med de utfordringene du har uansett, så da er det bedre at du tar tak i angsten din fremfor å tro at miljøet endrer deg? 

Anonymkode: a1ef0...80e

Jeg svarte på dette i sta. Jeg tror jeg vil ha mindre sosial angst hvis de godtar meg under miljøet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær forsiktig i jakten på fellesskap TS, ikke alt som glimerer er gull og det tror jeg gjelder spesielt for religiøse miljøer og grupper. 

Anonymkode: bf9bc...2f5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...