Gå til innhold

Er så ensom at jeg vurderer å bli muslim

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Selv om du blir religiøs. Så kommer du ikke inn i inn i innvandrermiljøer med mindre du bruker skokrem. 

Begynn med en hobby du. Fotball, DNT, ellervlign. Ev. meld deg i en organisasjon som driver med frivillig arbeid. Eller legg deg ut på tinder. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, spegel skrev:

Da må du vel fake at du er troende? Er det rett å lure noen, for å få bli med i gjengen? Litt usikker på hva jeg tenker om etikken i denne planen. Hadde du vært troende er det vel helt innafor. Hva med å ta kontakt å bli kjent med noen i miljøet først? 

Jeg er agnostiker, så kanskje ikke så etisk av meg nei. Ser den. Men jeg er bare så desperat etter å tilhøre et sted at jeg ikke orker å tenke på om det er etisk ellrr ikke.. 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger helt sikkert ikke konvertere for å få innpass hos disse gruppene. Bare å ta kontakt med dem og si hva du ønsker.  Hvis du ikke vil bli muslim fordi du tror det er det beste for deg.  En muslim tvinger/ forventer ikke at alle må bli muslimer..er selv muslim men det er fordi jeg ønsker det selv. Ta kontakt med den lokale moskeen 

Anonymkode: 7b0e2...dd9

Det beste hadde jo vært å slippe å konvertere, men føler at jeg må det for å bli 100% godtatt av alle? Er du etnisk norsk? Hva skal jeg si i moskeen?

Anonymkode: 6db83...790

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra til Salt Lake City og bli mormoner. De tar imot deg med åpne armer. Ser ut som paradis på jord!

Anonymkode: 598f7...cc3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er tullete Ts. Hvorfor noe så kulturfjernt som muslimer? 

Heller melde deg inn hos Jehovas Vitner, Scientologikirken eller mormonere. Like tett og godt samhold der. Også ekstreme som muslimer, men de kapper i det minste ikke hoder av folk, holder seg for seg selv og er ikke krigerske. 

Anonymkode: ec295...7bc

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stor forskjell på muslimske miljøer. Og fprstår jeg dine problemer rett, så er nok du ute etter de ekstrem-konsvervative miljøene. De samme miljøene som rekrutterte andre med psykiske problemer til å reise til IS. De norske som konverterte var alle rusmisbrukere eller andre med store psykiske og sosiale problemer.

Dersom du bare er ute etter venner og absolutt vil bli bedre kjent med et muslimsk miljø så vil jeg anbefale at du heller tar kontakt med bosniske eller iranske muslimer. Styr unna de som sier de har et svar på dine problemer. Det har de ikke, og du ender bare opp i elendighet. Du tror du har det ille nå, men jeg skal love deg at det kan bli verre. Mye verre.

Anonymkode: 1e9fd...d98

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pga samholdet. Har ikke sett det noen andre steder enn muslimske miljøer. Ts

Da har du ikke sett godt nok.

Anonymkode: 1b049...c16

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Luna Llena skrev:

Kan du ikke heller begynne å synge i ett kor eller noe?

Hvordan vil et kor hjelpe? Trenger venner og være med ofte, ikke bare en fritidsaktivitet en gang i uka.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Morpheus skrev:

Selv om du blir religiøs. Så kommer du ikke inn i inn i innvandrermiljøer med mindre du bruker skokrem. 

Begynn med en hobby du. Fotball, DNT, ellervlign. Ev. meld deg i en organisasjon som driver med frivillig arbeid. Eller legg deg ut på tinder. 

Hvorfor vil jeg ikke passe inn om jeg konverterer? Da blir jeg jo en av dem.

Jeg har sterk sosial angst, så er ikke så lett å bli kjent med folk. Er for syk for frivillig arbeid. Ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er samhold du er ute etter så oppsøk heller mormonerkirken. De tar vare på deg. Og så slipper du å være redd for å bli noen sexslave.

Anonymkode: 145fc...bd6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er stor forskjell på muslimske miljøer. Og fprstår jeg dine problemer rett, så er nok du ute etter de ekstrem-konsvervative miljøene. De samme miljøene som rekrutterte andre med psykiske problemer til å reise til IS. De norske som konverterte var alle rusmisbrukere eller andre med store psykiske og sosiale problemer.

Dersom du bare er ute etter venner og absolutt vil bli bedre kjent med et muslimsk miljø så vil jeg anbefale at du heller tar kontakt med bosniske eller iranske muslimer. Styr unna de som sier de har et svar på dine problemer. Det har de ikke, og du ender bare opp i elendighet. Du tror du har det ille nå, men jeg skal love deg at det kan bli verre. Mye verre.

Anonymkode: 1e9fd...d98

Jeg har inntrykk av at somaliere er de varmeste og kjærligste? 

Hva mener du med at jeg er ute etter de ekstreme miljøene? Kommer aldri til å bli med i is eller noe. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er tullete Ts. Hvorfor noe så kulturfjernt som muslimer? 

Heller melde deg inn hos Jehovas Vitner, Scientologikirken eller mormonere. Like tett og godt samhold der. Også ekstreme som muslimer, men de kapper i det minste ikke hoder av folk, holder seg for seg selv og er ikke krigerske. 

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dra til Salt Lake City og bli mormoner. De tar imot deg med åpne armer. Ser ut som paradis på jord!

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er samhold du er ute etter så oppsøk heller mormonerkirken. De tar vare på deg. Og så slipper du å være redd for å bli noen sexslave.

Mormoner og scientologi er jo mye mer ekstremt enn islam. Har heller aldri hørt om en mormoner som ikke var dypt religiøs, mens man kan være muslim uten å være sånn veldig troende. Ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor vil jeg ikke passe inn om jeg konverterer? Da blir jeg jo en av dem.

Jeg har sterk sosial angst, så er ikke så lett å bli kjent med folk. Er for syk for frivillig arbeid. Ts

Du vil aldri bli en av dem.
Dette er basic inn- og utgrupper. Du har allerede en inn-gruppe, den liker du ikke noe særlig. Hvorfor skulle en annen gruppe helt blindt akseptere deg fordi du sier du har konvertert? Tror du den sosiale angsten ikke gjelder ovenfor muslimer, eller hva er greia?
En konvertitt blir aldri fullverdig. Nå er ikke muslim noe man kan påvise ved en dna-test slik som jøder kan, men du blir liksom ikke jøde selv om du konverterer heller akkurat. 

Anonymkode: aae53...e5e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er agnostiker, så kanskje ikke så etisk av meg nei. Ser den. Men jeg er bare så desperat etter å tilhøre et sted at jeg ikke orker å tenke på om det er etisk ellrr ikke.. 

Det beste hadde jo vært å slippe å konvertere, men føler at jeg må det for å bli 100% godtatt av alle? Er du etnisk norsk? Hva skal jeg si i moskeen?

Nei du må ikke bli muslim, det er noe å blir fordi du vil og tror det de står for. Jeg er etnisk norsk. Gå til moskeen og spør når de har søster kvelder eller andre aktiviteter for jentene.  Fortell dem hvordan du har det og at du ønsker å bli kjent med de andre der.  Det eneste kan være at de forventer at du kanskje dekker deg til inne i moskeen.

Anonymkode: 7b0e2...dd9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner ei som ble sexslave for en mormoner. 

Mitt tips er å holde seg langt unna religiøse miljøer, spesielt de mest ekstreme. Gå i 'statskirken' om man må gjøre noe. 

Enda bedre er selvsagt diverse idretter, håndarbeidsgrupper osv. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mormoner og scientologi er jo mye mer ekstremt enn islam. Har heller aldri hørt om en mormoner som ikke var dypt religiøs, mens man kan være muslim uten å være sånn veldig troende. Ts

Har du hørt om en mormoner eller scientolog som har kappet hoder i religionens navn? Som har lynsjet folk som hånet profeter og den hellige bok? Som sprenger seg selv i lufta? Aldri skjedd.,

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du vil aldri bli en av dem.
Dette er basic inn- og utgrupper. Du har allerede en inn-gruppe, den liker du ikke noe særlig. Hvorfor skulle en annen gruppe helt blindt akseptere deg fordi du sier du har konvertert? Tror du den sosiale angsten ikke gjelder ovenfor muslimer, eller hva er greia?
En konvertitt blir aldri fullverdig. Nå er ikke muslim noe man kan påvise ved en dna-test slik som jøder kan, men du blir liksom ikke jøde selv om du konverterer heller akkurat. 

Jeg har en tanke om at jeg ikke har like mye sosial mot muslimer fordi de aksepterer meg som en av dem, hvis du skjønner. At jeg da kan trives og komme ut av skallet mitt. Jeg har aldri blitt akseptert og inkludert av nordmenn. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mormonerne er mer ekstreme enn muslimer. Hehe, bra trolletråd TS.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en tanke om at jeg ikke har like mye sosial mot muslimer fordi de aksepterer meg som en av dem, hvis du skjønner. At jeg da kan trives og komme ut av skallet mitt. Jeg har aldri blitt akseptert og inkludert av nordmenn. 

Jeg tror heller du burde jobbe med deg selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...