AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #81 Del Skrevet 11. november 2019 På 9.11.2019 den 19.28, AnonymBruker skrev: Vær forsiktig i jakten på fellesskap TS, ikke alt som glimerer er gull og det tror jeg gjelder spesielt for religiøse miljøer og grupper. Anonymkode: bf9bc...2f5 Gjelder tydeligvis norske miljøer og ikke-religiøse miljø og! Høres sikkert fint ut å ikke forplikte seg, flytte hjemmefra når 16, flytte dit du vil, drikke deg drita, ha sex med hvem du vil, få barn med hvem du vil, men man ser jo hvor «lykkelige» folk er her og! Anonymkode: 21386...95f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #82 Del Skrevet 11. november 2019 På 9.11.2019 den 18.20, AnonymBruker skrev: Pga samholdet. Har ikke sett det noen andre steder enn muslimske miljøer. Ts Anonymkode: 6db83...790 Jeg er i et kristent miljø, og det er mye det samme der 😊 Anonymkode: 65699...023 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #83 Del Skrevet 11. november 2019 Jeg kjenner ei som konverterte til islam og giftet seg med en muslim. Fikk barn så stakk han fra henne, så hun sitter alene med barnet. Tenk litt over ting. Du er født i Norge og har masse frihet i forholdt til islam. Uansett er DU selv som må jobbe med eksponering, finn deg en hobby, frivillig organisasjon eller gruppetrening. Det er ditt liv så ønsker deg lykke til! Anonymkode: b40cd...075 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 11. november 2019 #84 Del Skrevet 11. november 2019 På 9.11.2019 den 18.12, AnonymBruker skrev: Jeg er så utrolig ensom og alene i verden. Uføretrygdet, null venner og null familie. Det virker på meg som at innvandrermiljøer har et helt annet samhold enn jeg noengang har sett hos nordmenn. De ser på alle i miljøet som en stor familie, stiller alltid opp, kaller hverandre bror/søster osv. De er også ekstremt gavmilde og rause ovenfor hverandre. Jeg har et enormt stort ønske om å tilhøre et slikt fellesskap! Hvis jeg må konverteres for å delta, er det en liten pris å betale. Hva er deres tanker om min situasjon? Noen i samme båt? Kvinne 28 Anonymkode: 6db83...790 Kristne menigheter har ofte også godt samhold. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #85 Del Skrevet 11. november 2019 Du kan jo bli ekstrem-kristen da. Der er jo mannen hodet ti kvinnen, masse fint mangfold Eller; hva med strikkeklubb? Kor? Noe sport? Frivillig arbeid hos et eller annet? Eller prøve å komme ut i vanlig jobb. Anonymkode: 19b3e...214 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #86 Del Skrevet 11. november 2019 Jeg har ingenting imot islam. Og jeg forstår hva du tenker, om samhold og tilhørighet. Kjæresten min er muslim, han er både kjekk og smart, men etter noen år sammen, ser jeg vel at han ikke alltid behandler meg så bra. Jeg har vel gått litt i meg selv og innser vel at jeg har stått i dette forholdet, fordi jeg faktisk aldri har opplevd kjærlighet før, og at jeg har så dårlig selvtillit at jeg bare "tar til takke med". Jeg merker også at jeg trekkes veldig mot de med en annen nasjonalitet, når det gjelder vennskap. Jeg har venner som er både muslimer og hinduer. Forskjellen mellom de og mine norske venner, er at de er mer opptatt av barna sine/familieliv, enn å drikke hver helg, og de er mindre dømmende. Jeg har ikke konvertert, men jeg føler likevel mer tilhørighet med de enn nordmenn. Lite råd her da, men.. Anonymkode: e536d...cc0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #87 Del Skrevet 11. november 2019 Du trenger nokk ikke å konvertere for å føle deg en del av fellesskapet muslimer har. Jeg er selv muslim og har venner som både er hinduer, muslimer, Kristne osv osv. Vi har det veldig godt sammen og hvis min norske venn kommer på besøk hos meg får han den samme behandlingen av familien min som hvis en muslimsk hadde kommet hjem til meg. Tror nokk du bare må finne de du føler deg trygg med og de som er litt som deg og samme interesser osv. Som sagt så er muslimer veldig opptatt av familie og nære relasjoner og opptatt av å ha et godt rykte på seg. Det kan være grunnen til at de kan virke så snille osv noe de fleste også er mot alle. Anonymkode: d973c...f8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #88 Del Skrevet 12. november 2019 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ingenting imot islam. Og jeg forstår hva du tenker, om samhold og tilhørighet. Kjæresten min er muslim, han er både kjekk og smart, men etter noen år sammen, ser jeg vel at han ikke alltid behandler meg så bra. Jeg har vel gått litt i meg selv og innser vel at jeg har stått i dette forholdet, fordi jeg faktisk aldri har opplevd kjærlighet før, og at jeg har så dårlig selvtillit at jeg bare "tar til takke med". Jeg merker også at jeg trekkes veldig mot de med en annen nasjonalitet, når det gjelder vennskap. Jeg har venner som er både muslimer og hinduer. Forskjellen mellom de og mine norske venner, er at de er mer opptatt av barna sine/familieliv, enn å drikke hver helg, og de er mindre dømmende. Jeg har ikke konvertert, men jeg føler likevel mer tilhørighet med de enn nordmenn. Lite råd her da, men.. Anonymkode: e536d...cc0 Hei. Hvor gammel er du? Jeg vil gjerne ha flere norske venninner Anonymkode: 9ee90...df1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #89 Del Skrevet 5. februar 2024 Hei, Håper livet smiler til deg - det var trist å lese at du har slike utfordringer. Jeg tror jeg kan hjelpe deg og eventuelt andre i samme situasjon. Jeg leste bare noen av innleggene nå - 5 år etter. Innvandrere har en langt større omsorg og nærhet til hverandre, og de aller fleste vil engasjere seg for å få deg ut av ensomhet. Dette er personlig erfaring jeg har. Måten jeg anbefaler at du kommer i kontakt med gode innvandrere, er kanskje først ved å kontakte spåkkursene. Norskundervisningen for innvandrere har ofte tilknytning til ukentlige arrangement, hvor frivillige nordmenn treffer innvandrerer (på kafe) som ønsker å praktisere samtaler på norsk. Ellers er det mange kultursenter med arrangement, hvor innvandrere kommer for å sosialisere. Her kan du treffe mange spennende kulturer, personligheter og en ufattelig rikdom i opplevelser og historier. Islam: jeg er en etnisk norsk som har konvertert til Islam. Å konvertere til Islam gjør du om du føler eller har lyst til å være nær Gud. Jeg kan på det sterkeste anbefale deg å dra til Moskeene for å treffe menneskene der. Alt du trenger er å være påkledd - du trenger ikke konvertere da det er åpent for alle. Skal man dra mens det er bønn, følger man simpelt hen med på det de ande gjør, eller venter utenfor til den delen er over. Moskeene har mange arrangementer - ofte ukentlig. Min erfaring med de jeg har truffet der er at de alle er veldig gode mennesker. Kanskje mitt beste tips: etter jeg konverterte og ble aktiv religiøs, har jeg aldri vært ensom (jeg har nå en med meg alltid hvorhen jeg går og hvilken som helst situasjon). Du må gjøre det som er rett for deg! Føler du for å se hva Islam er, vil du bli overrasket. Lykke til! Anonymkode: 51c35...c77 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nonish91 Skrevet 5. februar 2024 #90 Del Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 9.11.2019 den 18.14): Skal du bli neste dame som sitter i Syria med burka og et par unger? Anonymkode: 42ff7...39f Hahah må si du er veldig morsom 🤣🤣🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nonish91 Skrevet 5. februar 2024 #91 Del Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 9.11.2019 den 18.12): Jeg er så utrolig ensom og alene i verden. Uføretrygdet, null venner og null familie. Det virker på meg som at innvandrermiljøer har et helt annet samhold enn jeg noengang har sett hos nordmenn. De ser på alle i miljøet som en stor familie, stiller alltid opp, kaller hverandre bror/søster osv. De er også ekstremt gavmilde og rause ovenfor hverandre. Jeg har et enormt stort ønske om å tilhøre et slikt fellesskap! Hvis jeg må konverteres for å delta, er det en liten pris å betale. Hva er deres tanker om min situasjon? Noen i samme båt? Kvinne 28 Anonymkode: 6db83...790 Altså nå vet jeg ikke om dette e noe troll, virker litt sånn men ja. Blir veldig dumt å konvertere til noe bare for å ha andre å være med. Jeg har mange norske venner og dem er jo ikke muslimer 😅 er jo bare bli kjent med naboer eller åpne seg litt mer. Tror ikke det har så mye med islam å gjøre men at kulturen våres er bare sånn. Lager jeg noe god mat så sender jeg til naboen min også noen ganger. Men jeg skjønner hva du mener. 🌹 bare vær deg selv, ikke konverter. Bare åpne seg litt mer så vil du nok være velkommen. Hilsen muslimsk kvinne på 33 år 🥰 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nonish91 Skrevet 5. februar 2024 #92 Del Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 11.11.2019 den 22.20): Jeg har ingenting imot islam. Og jeg forstår hva du tenker, om samhold og tilhørighet. Kjæresten min er muslim, han er både kjekk og smart, men etter noen år sammen, ser jeg vel at han ikke alltid behandler meg så bra. Jeg har vel gått litt i meg selv og innser vel at jeg har stått i dette forholdet, fordi jeg faktisk aldri har opplevd kjærlighet før, og at jeg har så dårlig selvtillit at jeg bare "tar til takke med". Jeg merker også at jeg trekkes veldig mot de med en annen nasjonalitet, når det gjelder vennskap. Jeg har venner som er både muslimer og hinduer. Forskjellen mellom de og mine norske venner, er at de er mer opptatt av barna sine/familieliv, enn å drikke hver helg, og de er mindre dømmende. Jeg har ikke konvertert, men jeg føler likevel mer tilhørighet med de enn nordmenn. Lite råd her da, men.. Anonymkode: e536d...cc0 Hvorfor er du med han? Om han ikke behandler deg noe bra??? Jeg forstår at det er vanskelig, men igjen hvor lenge skal man godta det? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nonish91 Skrevet 5. februar 2024 #93 Del Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 11.11.2019 den 10.17): Jeg kjenner ei som konverterte til islam og giftet seg med en muslim. Fikk barn så stakk han fra henne, så hun sitter alene med barnet. Tenk litt over ting. Du er født i Norge og har masse frihet i forholdt til islam. Uansett er DU selv som må jobbe med eksponering, finn deg en hobby, frivillig organisasjon eller gruppetrening. Det er ditt liv så ønsker deg lykke til! Anonymkode: b40cd...075 Dette har vel ingenting med islam å gjøre 🤣🤣🤣 tullinger finnes vel overalt? Jeg hadde aldri konverter for noen 🥹 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #94 Del Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 11.11.2019 den 10.17): Jeg kjenner ei som konverterte til islam og giftet seg med en muslim. Fikk barn så stakk han fra henne, så hun sitter alene med barnet. Tenk litt over ting. Du er født i Norge og har masse frihet i forholdt til islam. Uansett er DU selv som må jobbe med eksponering, finn deg en hobby, frivillig organisasjon eller gruppetrening. Det er ditt liv så ønsker deg lykke til! Anonymkode: b40cd...075 Og vi alle kjenner f.eks Anna Rasmussen med forskjellige barnefedre, og mange andre akkuratt som henne med ikke-muslimske barnefedre som forlater dem etter barn. Så hva er det du prøver å si egentlig? Anonymkode: b3455...f8a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #95 Del Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 9.11.2019 den 18.20): Pga samholdet. Har ikke sett det noen andre steder enn muslimske miljøer. Ts Anonymkode: 6db83...790 Hvor dypt tror du det er? Var sammen en mislim endel år, større falskhet skal en lete lenge etter de imellom. Anonymkode: 0d104...18c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #96 Del Skrevet 7. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 9.11.2019 den 18.29): Jeg er jo ikke vantro hvis jeg konverterer? Jeg har inntrykk av at nye medlemmer blir tatt kjærlig imot. Anonymkode: 6db83...790 Jo ovenfor Gud er du vantro siden du konverterer uten å tro på den muslimske tro. Anonymkode: 0b49d...c58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
404anonym Skrevet 10. februar 2024 #97 Del Skrevet 10. februar 2024 On 2/6/2024 at 11:46 PM, AnonymBruker said: Hvor dypt tror du det er? Var sammen en mislim endel år, større falskhet skal en lete lenge etter de imellom. Anonymkode: 0d104...18c Hei, Det er mange som deg i denne tråden - om en person med røtter i Islam / muslimsk bakgrunn gjør noe "galt", fremstår det som at dette skyldes Islam og at alle muslimer er slik. Min erfaring (konvertert etnisk nordmann) er at man finner mye forskjellig - akkurat som ellers. Ofte er fattigdom en faktor. Men hvor religiøs en person er og hvor opptatt man er av å følge de religiøse reglene, vil si mye om hvor hederlig personen er. Det er når man lager egne regler at problemer oppstår. Lite religiøse muslimer er heller ikke fri for problemer - akkiurat som andre grupperinger. I Mosqeene jeg har vært, har ikke jeg funnet falskhet eller uærlige mennesker. Og det er riktig som "ensom" (startet tråden) sier: Muslimer har en plikt overfor andre muslimer, naboer, slekt og lokalt lovverk (Norsk lov). Det snakkes mye om dette i Mosqeene - feks at å ta imot penger fra NAV er regnet som tyveri om man ikke er syk. Du kan anta at en muslim som farer med falskhet ikke er spesielt religiøs. For oss som praktiserer religion, er det lite annet som betyr noe enn å tjene Gud (eller som Jesus sa - Alei Salam - sa: eh Lah - den ene sanne Gud; han snakket Semittisk 🙂 - og den Arabiske varianten er Allah). Til alle som tenker litt: mer enn 90% av jordens befolkning tror vi har en sjel..... Vi lever videre etter at kroppen dør - sjelen forlat4re kroppen. Islam har svar og veiledning. Du trenger ikke være religiøs for å undersøke de mest spennende og viktigste tema + komme ut av ensomhet. Man trenger ikke konvertere for å dra i Mosqeen. Ei heller for å komme ut av ensomhet (venner med gode Muslimer eller andre invandrere, som generelt bryr seg mer og har mer tid til hverandre - slik norsk kultur var frem til midten av 70-tallet) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå