Gå til innhold

Er så ensom at jeg vurderer å bli muslim

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Herregud, så mye tull folk skriver her. TS, du må selv vurdere om du kan «late som» du tror på noe du ikke gjør i lang tid. I så fall bør du gjøre litt research og oppsøke en moské med et verdisyn du kan stå for(til en viss grad). Veldig mange steder har også Røde kors tiltak for integrering. Det kan jo være en god arena for å møte innvandrere og flyktninger fra forskjellige kulturer. Jeg tror nok du kan finne liknende tendenser i kirkesamfunn. Feks pinsevenner, men jeg tror nok ikke samholdet i familien vil være det samme.  

Anonymkode: a7be8...f81

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En annen ting er at kanskje hadde fått større aksept for klesstilen min om jeg var muslim. Jeg er feit full av strekkmerker og stygge arr etter selvskading over hele kroppen. Så jeg går tildekket med bukse og genser året rundt, og får mange blikk og kommentarer hver sommer (er du ikke varm?? Hvordan orker du å gå så påkledd?? Osv). Som muslim vet jo alle at jeg "må" gå tildekket, så da er det ikke like rart. Ts

Anonymkode: 6db83...790

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan har du løst ditt liv da? Eller er du fortsatt ensom? Ts

mitt liv er ikke løst. 
er fortsatt ensom. Jeg søker jobber og skal flytte. 

Anonymkode: 21386...95f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, så mye tull folk skriver her. TS, du må selv vurdere om du kan «late som» du tror på noe du ikke gjør i lang tid. I så fall bør du gjøre litt research og oppsøke en moské med et verdisyn du kan stå for(til en viss grad). Veldig mange steder har også Røde kors tiltak for integrering. Det kan jo være en god arena for å møte innvandrere og flyktninger fra forskjellige kulturer. Jeg tror nok du kan finne liknende tendenser i kirkesamfunn. Feks pinsevenner, men jeg tror nok ikke samholdet i familien vil være det samme.  

Anonymkode: a7be8...f81

Tusen takk for tips og at du forstår hva jeg mener. Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan du ikke finne deg en mann og gifte deg ?

Anonymkode: e1a80...134

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

mitt liv er ikke løst. 
er fortsatt ensom. Jeg søker jobber og skal flytte. 

Ok, trist å lese at du sliter enda. Håper du får det bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan du ikke finne deg en mann og gifte deg ?

Anonymkode: e1a80...134

Fordi det ikke er nok. Trenger et miljø og tilhøre, ikke bare en mann.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke inntrykk av at kristne menigheter har samme samhold. Føler det bare er falskt og påtatt, med mye baksnakking osv. Ikke samme ekte-heten som muslimske miljøer.

Opp gjennom årene har mediene rapportert om en god del konflikter innad i moskeene her til lands. Også voldelige konflikter. Det har vært skrevet om moskeer som styres av familier, og moskeer som styres av ekstreme ledere i utlandet. Moskeene virker også ofte å  bestå hovedsakelig av medlemmer fra én bestemt etnisk gruppe, slik at moskeen blir en slags møteplass og samlingspunkt for et bestemt innvandrermiljø, ikke ulikt norske sjømannskirker. Jeg tviler på at det er så mye større samsvar mellom liv og lære i muslimske menigheter enn i kristne menigheter.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så utrolig ensom og alene i verden. Uføretrygdet, null venner og null familie. Det virker på meg som at innvandrermiljøer har et helt annet samhold enn jeg noengang har sett hos nordmenn. De ser på alle i miljøet som en stor familie, stiller alltid opp, kaller hverandre bror/søster osv. De er også ekstremt gavmilde og rause ovenfor hverandre. 

Jeg har et enormt stort ønske om å tilhøre et slikt fellesskap! Hvis jeg må konverteres for å delta, er det en liten pris å betale. 

Hva er deres tanker om min situasjon? Noen i samme båt?

Kvinne 28

Mye utroskap da, om du er norsk så ser de på deg som bruk og kast, men de er også snille mot deg. 

Anonymkode: 219f0...59f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Pga samholdet. Har ikke sett det noen andre steder enn muslimske miljøer. Ts

Samhold? Innenfor deres regler ja! Ikke mye til samhold om man trår feil der i gården, forelsker seg, innleder forhold uten samtykke, er homofil osv. Du vet at det er veldig mange muslimer i Norge som lever i sjul for sin egen slekt?! 

Aldri ville jeg tilhørt et slikt «samhold», hvor man dreper og bryter ned sine egne for å ha påført «skam» over familien. 

Som en muslimsk venninne  fra Pakistan sa: mange sier nordmenn er så kalde og behandler innvandrere så lite inkluderende. Da har de ikke vært i mitt hjemland, nordmenn er mye varmere mennesker!

Anonymkode: 41c16...c36

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det hjelper å konvertere. Du er jo Norsk. Så kommer ikke langt med det. Du får heller finne deg et kristent felleskap.

Anonymkode: a1368...ba8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så utrolig ensom og alene i verden. Uføretrygdet, null venner og null familie. Det virker på meg som at innvandrermiljøer har et helt annet samhold enn jeg noengang har sett hos nordmenn. De ser på alle i miljøet som en stor familie, stiller alltid opp, kaller hverandre bror/søster osv. De er også ekstremt gavmilde og rause ovenfor hverandre. 

Jeg har et enormt stort ønske om å tilhøre et slikt fellesskap! Hvis jeg må konverteres for å delta, er det en liten pris å betale. 

Hva er deres tanker om min situasjon? Noen i samme båt?

Kvinne 28

Det er nok øst-europeer i Norge bare konverter deg til «ortodokse kirke» 😄 trenger ikke å være muslim eller ha burka. 

Anonymkode: 24bc4...f24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har hatt flere kjærester tidligere uten at det ga meg noe. Trenger noe større enn bare en kjæreste. Trenger å være inkludert et sted. Ts

Skjønner åssen det er. Er det ikke noe sted du kan være eller noe du kan begynne med? 

Åssen kjæresteforhold var det du hadde? Mine forhold har heller ikke gitt meg det jeg ønsket eller var på jakt etter. Noe som liksom alle andre får til. Hadde et forhold som varte i noen år som gav meg noe positivt og da følte jeg meg inkludert og viktig for engangsskyld.  Og den tomheten og sorgen forsvant.

Anonymkode: 847c0...a1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo :)

Jeg er revertitt, og jeg er enig i at samholdet er ganske mye sterkere i disse miljøene. Men selv innenfor det muslimske miljøet er det en del forskjeller. Og noen er ganske spredt. Det er først når man gifter seg osv at man ikke er særlig ensom lenger, for å si det mildt. Men du blir alltid godt tatt imot om du drar til moskeen eller på forelesninger (det var et annet ord for forelesning, men jeg husker ikke.. Lecture heter det på engelsk). 

Det blir litt feil å konvertere pga dette, kanskje du skal lese litt om islam først? Nouman ali khan har mange fine videosnutter på YouTube, han er fra USA. Mufti menk er fantastisk, du kan følge han på insta og høre på podcastene hans eller se ham på YouTube. Yusuf estes er revertitt og han var faktisk prest før:) anbefaler å høre på ham også :)

Alle disse snakker engelsk, og det er veldig lærerikt :)

Anonymkode: 13891...9ac

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På 9.11.2019 den 20.59, Klossmajor skrev:

Opp gjennom årene har mediene rapportert om en god del konflikter innad i moskeene her til lands. Også voldelige konflikter. Det har vært skrevet om moskeer som styres av familier, og moskeer som styres av ekstreme ledere i utlandet. Moskeene virker også ofte å  bestå hovedsakelig av medlemmer fra én bestemt etnisk gruppe, slik at moskeen blir en slags møteplass og samlingspunkt for et bestemt innvandrermiljø, ikke ulikt norske sjømannskirker. Jeg tviler på at det er så mye større samsvar mellom liv og lære i muslimske menigheter enn i kristne menigheter.

Sist det var drama i moské var det jo en norsk en som skøyt. Icc, tawfiiq og rabita moské  i Oslo er veldig fine moskeer for nordmenn å dra til. Icc er flest pakistanere, men jeg har sett både arabere, somaliere og nordmenn der, tawfiiq er flest somaliere, men alle muslimer er velkommen inn, og rabita er vel den moskeen jeg har sett flest nasjonaliteter.. Jeg drar ofte til disse 3 moskeene og man føler seg aldri utenfor der.

Anonymkode: 13891...9ac

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Don't do it!

Anonymkode: d874f...119

Hvorfor skriver du på engelsk? For å virke kul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...