Gå til innhold

Får diare av mcdonalds, men ikke burger king


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg elsker junk food. Og når det kommer til burger har jeg stort sett spist BigMac, til tross for at jeg vet at jeg får diare. Har alltid tenkt at det sikkert er en ingrediens jeg ikke tålte.

Men da Burger King kom til byen prøvde jeg en Whooper, og har til min overraskelse enda ikke fått diare. Selv etter tredje forsøk.

Hva er forskjellen på bigmac og whopper? Er det noe ved tilbredningen akurat hos min lokale mcdonalds? Eller er store forskjeller i ingrediens?

Dette er et stort mysterium for meg, og med mindre jeg finner ut av det kommer jeg til spise litt mindre på mcdonalds og litt mer på burger king. Bigmac er fortsatt så godt at jeg tåler en diare-dag en gang i blant.

Anonymkode: ba377...e2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du ikke har endret noe på bestillingen, så er det nok osten, nærmere bestemt kasein, som altså er melkeprotein.

Anonymkode: 0f1ba...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo virke som en slags intoleranse. Om du klarer å la være å spise alt, eller kan sløyfe en ingrediens ved bestilling, så kan du jo utelate en ingrediens helt til synderen er funnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på BigMac og whopper. BigMac har f.eks en BigMac saus, whopper har majones, ketchup og sennep. tilsvarende burger som BigMac på Burgerking er Big King. Ikke helt lik, da sausen smaker litt annerledes, men den er i samme gate. Det kan godt være du reagerer på noe i BigMac sausen  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får sett deg ned å sammenligne næringsinnhold og ingredienser. Både McDonalds og Burger King har det listet opp på nettsidene sine. Bare gå innpå meny, så det du skal sjekke ut også sammenlign.

Anonymkode: 9be12...c0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Kgkikker skrev:

Det er forskjell på BigMac og whopper. BigMac har f.eks en BigMac saus, whopper har majones, ketchup og sennep. tilsvarende burger som BigMac på Burgerking er Big King. Ikke helt lik, da sausen smaker litt annerledes, men den er i samme gate. Det kan godt være du reagerer på noe i BigMac sausen  

BIG MAC SAUS
Vann, rapsolje, ternet sur agurk, sukker, eddik, modifisert maisstivelse, eggeplomme, sennepsfrø, salt, eddiksyre, sennepspulver, fruktosesirup, Stabilisator: xanthangummi, Konserveringsmiddel: Kaliumsorbat, Naturlig smakstilsetninger, tørket hvitløk, krydder, Farger: paprikaekstrakt

INNEHOLDER: EGG, SENNEP

Det står det om BigMac sausen. 

Anonymkode: 9be12...c0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan være hygienen?

Anonymkode: 34160...eb0

Man kan jo ikke utelate det, men jeg ville ikke anta siden dette tydeligvis vedvarer. Om Ts har kjøpt dette flere steder så kan det nesten utelukkes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, skrue skrev:

Man kan jo ikke utelate det, men jeg ville ikke anta siden dette tydeligvis vedvarer. Om Ts har kjøpt dette flere steder så kan det nesten utelukkes.

Ja, det har du nok rett i. Personlig hadde jeg vært redd for å gå tilbake en plass jeg fikk diaré av. Men hvis dette har skjedd flere ganger, er det nok mer sannsynlig at det er maten ja.

Anonymkode: 34160...eb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Kgkikker said:

Som ab over her sier kan det også være hygiene. BK har mye strengere hygienekrav enn McDonald’s. 

Hvor har du det fra?

Anonymkode: 807f4...b58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.11.2019 den 0.27, AnonymBruker skrev:

Hvor har du det fra?

Anonymkode: 807f4...b58

Jeg har jobbet begge steder? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...