Gå til innhold

Hvor lang tid etter p-pille slutt kan jeg forvente å bli gravid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tok nettopp sist pille på p-pille brettet da vi har bestemt oss for å begynne å prøve. :)

Men hvor lang tid bør jeg beregne på det vil ta? Tar vel kanskje litt tid før syklusen er i orden og alle hormonene er ute av kroppen?

Hvor lang tid brukte du på å bli gravid etter p-pille slutt? :)

Jeg er 25 år og er i grei fysisk form om det skulle ha noe å si. Aldri vært eller prøvd å bli gravid før. :)

 

Anonymkode: 65828...620

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det varierer veldig fra person til person hvor fort syklusen stabiliserer seg etter p pille slutt. Noen får regelmessig syklus nesten umiddelbart mens andre kan bruke lang tid. I tillegg tar det jo gjerne noen måneder fra syklusen er stabil til man blir gravid. Hadde du stabil syklus før du startet på p piller? At du er ung og ellers frisk er jo en fordel ihvertfall. Jeg ble gravid 3 måneder etter jeg sluttet på pillen. 

Anonymkode: a7c23...a5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig å bli gravid med én gang, jeg kjenner et par stykker som har blitt det. Dette er selvfølgelig veldig individuelt, så du må nesten bare følge med på syklusen din og eventuelt ta eggløsningstester hvis du er veldig ivrig. 

Anonymkode: ededf...bc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være du står med en positiv test om 20 dager. Finnes ingen fasit. 

Er 8 år siden jeg sluttet (den gang 27 år), syv prøverørsforsøk, frisk og sunn, ingen graviditet. Men jeg er vel ytterpunktet i andre enden. 

Anonymkode: fe2e9...914

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! :)

Aner jo ikke om jeg kan bli gravid en gang, men tar nesten det som en selvfølge (man vil jo alltid tro at man er som normalen, men det er jo slettes ikke sikkert!)

Har gått på p-piller siden jeg var 16, men sluttet noen mnd for et par år siden pga. bivirkninger før jeg byttet merke). Om jeg husker rett tror jeg at jeg fikk mensen til normal tid da, men mener jeg husker at jeg blødde nokså lenge (nærmere 2 uker🤔

Anonymkode: 65828...620

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre ingen som kan vite det. De fleste blir gravide i løpet av de første 3-4 mnd, men normalt st det tar opp mot ett år også.

jeg ble gravid første gang for 3 år siden, mens jeg gikk på pilla. nå har jeg snart prøvd i ett år uten hell. Så man vet aldri🙈 Har bytta mann, så blir nok å levere inn prøve for han snart😅

 Jeg er nesten like gammel som deg btw😅

Anonymkode: 43384...bf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sluttet etter 10 år og fikk mensen 2 uker etterpå. Ble gravid den måneden. Så første forsøk. Var veldig heldig. Men har alltid hatt veldig stabile sykluser. Men det vanligste er nok at det kan ta noen mnd før alt stabiliserer seg å man blir gravid :) 

Anonymkode: e6152...cb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 2 eller 3 venninner som ble gravid rett etter p-pille slutt, før første mentrasjon. Har hørt noe om at kroppen kan få en liten ''boost'' og slippe egg med en gang etter pilleslutt.

Ellers kan du blir gravid med en gang du begynner å få eggløsning, du behøver ikke ha kommet inn i en regelmessig syklus. Jeg fikk litt lange sykluser etter pilleslutt, men ble gravid på første forsøk. Dette var i en 40-dagers syklus 😊 ca 5 mnd etter pilleslutt (prøvde ikke før, brukte beskyttelse i mellomtiden)

Anonymkode: b122f...7c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dette varierer helt fra kvinne til kvinne! Man kan vel i teorien bli gravid «umiddelbart» samtidig som det er normalt at det kan ta langt lengre tid! Men jeg selv ble vel gravid etter å ha hatt én menstruasjon etter p-pilleslutt med alle mine 3 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...