Gå til innhold

Er damer på 30+ utdatert?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg traff mannen min da jeg var 31 og han 26. Alderen var definitivt ingen hindring. 

Nå er vi 42 og 37, og selv etter to barn og bryllup, er jeg visst like heit enda. 😏

Anonymkode: 1fa8b...53e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg er 38 og treffer jevnlig på menn fra 27 til 45 som er interessert og forelsker seg i meg, så... 

Anonymkode: 8c607...b29

Men du er jaggu like singel.

Anonymkode: d1ad2...a2c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper mange unge damer leser her. Ta til dere rådene fra de [enslige] middelaldrende, men veldig så seksuelt aktive (nesten så det ikke er måte på! Vi snakker endeløs rekke med forelskede menn!), damene i denne tråden. Kast ikke bort et nanosekund mer av dine unge, vakre år på et forhold til en mann. Nei, vent til du er 40. Minst 50, før du begynner å tenke på å slå deg til ro. Du har nemlig maaaange år igjen, og går aldri, aldri ut på noen dato.

Anonymkode: d1ad2...a2c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper mange unge damer leser her. Ta til dere rådene fra de [enslige] middelaldrende, men veldig så seksuelt aktive (nesten så det ikke er måte på! Vi snakker endeløs rekke med forelskede menn!), damene i denne tråden. Kast ikke bort et nanosekund mer av dine unge, vakre år på et forhold til en mann. Nei, vent til du er 40. Minst 50, før du begynner å tenke på å slå deg til ro. Du har nemlig maaaange år igjen, og går aldri, aldri ut på noen dato.

Anonymkode: d1ad2...a2c

Så sant. Mulighetene er uendelige. 

Anonymkode: 5ba40...649

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 38 og treffer jevnlig på menn fra 27 til 45 som er interessert og forelsker seg i meg, så... 

Anonymkode: 8c607...b29

Har du sex med 27åringer? 

Anonymkode: 92d6d...6b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, herzeleid skrev:

Her synes jeg du er unødvendig nærtagende. Trådstarter spør spesifikt om attraktivitet og alder, og at du klarer å hisse deg opp over at jeg svarer på det trådstarter tar opp, samtidig som jeg presiserer at kvinner over 30 selvfølgelig ikke er "utdaterte" synes jeg er veldig rart. 

Men du MÅTTE bare pisse litt på oss?

Litt sånn " du er ikke stygg, men du er ikke fin heller"...

Du kunne ha skrevet "Kvinner over 30 er ikke utdatert" ferdig, men nei MÅTTE liksom få med resten...

Da blir det "ikke utdaterte, men i andre rekke"...

Anonymkode: 22210...27e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, herzeleid skrev:

Absolutt. 

Poenget er jo at slike statistikke kan være interessante og nyttige for å forstå verden rundt oss og konsekvensene en del valg får. De er i hovedsak basert på hvilke aldersgrupper blant kvinner menn ser som aktuelle for å finne en partner og utgjør nok en del av forklaringen på hvorfor en del opplever "datingsituasjonen" som så vanskelig i enkelte aldre. Det er i mange tilfeller også kunnskap "alle" egentlig har, men som det er upopulært å anerkjenne. 

Ja. Det forklarer hvorfor mange menn er single når de alle kun går etter under 10% av damene mellom 18-29 da.

Og uansett..utseendet kan manipuleres lett.

Vi skjønner at utseendet er det eneste dere bryr dere om, men prøv å tenk på litt andre ting som å ha en som er der for deg og elsker deg uansett hvordan du ser ut.

Skal du famle i blinde i jakt på ung fitte samtidig som du kaller over 30 for annenrangs så kommer du ikke langt her i livet.

Anonymkode: 22210...27e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Håper mange unge damer leser her. Ta til dere rådene fra de [enslige] middelaldrende, men veldig så seksuelt aktive (nesten så det ikke er måte på! Vi snakker endeløs rekke med forelskede menn!), damene i denne tråden. Kast ikke bort et nanosekund mer av dine unge, vakre år på et forhold til en mann. Nei, vent til du er 40. Minst 50, før du begynner å tenke på å slå deg til ro. Du har nemlig maaaange år igjen, og går aldri, aldri ut på noen dato.

Anonymkode: d1ad2...a2c

Skjønner at du er ironisk men kom igjen....

Er veldig enig i at kvinner ikke bør kaste bort 20 årene på EN mann. Sannsynligvis blir man jo dumpet/han er utro så det er waste å være med en mann+ at 0,01% menn er faktisk interessert i noe langvarig når de er i 20 årene. 

Anonymkode: 22210...27e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det spiller ingen rolle all den tid en kvinne på 21 år foretrekker menn på rundt samme alder som seg selv. Hva gamle gubber måtte finne attraktivt, er irrelevant. Det er en grunn til at menn mister sin seksuelle attraksjonsverdi når de når 39 år. 

Anonymkode: 72f4d...8b4

Hvorfor skal egentlig attraktivitet være så viktig i den alderen? MAN ER 39 for faen. Finnes det ikke andre ting man har begynt å bry seg om i livet når en har levd såpass lenge? Eller er hjernen alltid stuck som ''20 år gammel mentalt'' ?

Anonymkode: e95d9...ed2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men du MÅTTE bare pisse litt på oss?

Litt sånn " du er ikke stygg, men du er ikke fin heller"...

Du kunne ha skrevet "Kvinner over 30 er ikke utdatert" ferdig, men nei MÅTTE liksom få med resten...

Da blir det "ikke utdaterte, men i andre rekke"...

Anonymkode: 22210...27e

Igjen, trådstarter ville diskutere hvorvidt kvinner er utdaterte etter fylte 30, og mente at kvinner ikke var like attraktive som i yngre år. Jeg svarte at kvinner over 30 selvfølgelig ikke er utdaterte, men anerkjenner også at en nok har sine mest attraktive år tidligere. Om en ikke kan svare på hele trådstarters innlegg, men må velge bort å svare på de delene du blir støtt av, blir slike diskusjoner vanskelig. Det håper jeg også du forstår. 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Det forklarer hvorfor mange menn er single når de alle kun går etter under 10% av damene mellom 18-29 da.

Gitt at de aller fleste kvinner over 29 er i forhold er påstanden om at menn kun går etter kvinner 18-29 åpenbart feil. 

Sitat

 

Og uansett..utseendet kan manipuleres lett.

Vi skjønner at utseendet er det eneste dere bryr dere om, men prøv å tenk på litt andre ting som å ha en som er der for deg og elsker deg uansett hvordan du ser ut.

 

Jeg er redd du skjønner noe mindre enn du selv tror, gitt at du her kommer med konklusjoner du ikke har dekning for og virker å trekke disse på bakgrunn av innlegg du ikke helt har forstått. At menn generelt synes unge kvinner er mest (fysisk) attraktive betyr ikke at utseende er alt som betyr noe. 

Sitat

 

Skal du famle i blinde i jakt på ung fitte samtidig som du kaller over 30 for annenrangs så kommer du ikke langt her i livet.

Anonymkode: 22210...27e

 

Nå har jeg ikke kalt noen over 30 for annenrangs og ikke har jeg planer om å "jakte ung fitte". men du illustrerer i det minste godt hvorfor disse diskusjonene ofte blir så vanskelige. Når en tar det så ille opp at noen beskriver virkeligheten, og leser så mye inn i innlegg som en ikke har dekning for, blir diskusjonene lite rasjonelle og hensiktsmessige. Jeg håper du ser dette selv etter noen timer på øyet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 39 år og har aldri fått så mye oppmerksomhet fra menn før som nå. Sannsynligvis nettopp fordi jeg er i en alder både yngre og eldre menn finner attraktiv. (Ikke alle selvsagt.) Både date- og sexforespørsler kommer fra menn helt ned i 18-årsalder og opp til 60 år.

Mitt inntrykk er at langt flere yngre menn i dag tør å prøve seg på eldre damer enn tidligere.

Og mange synes det er attraktivt at jeg er ferdig med små barn og ikke ønsker flere. 

Anonymkode: 28675...e32

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, AnonymBruker said:

Håper mange unge damer leser her. Ta til dere rådene fra de [enslige] middelaldrende, men veldig så seksuelt aktive (nesten så det ikke er måte på! Vi snakker endeløs rekke med forelskede menn!), damene i denne tråden. Kast ikke bort et nanosekund mer av dine unge, vakre år på et forhold til en mann. Nei, vent til du er 40. Minst 50, før du begynner å tenke på å slå deg til ro. Du har nemlig maaaange år igjen, og går aldri, aldri ut på noen dato.

Anonymkode: d1ad2...a2c

Lærdommen bør vel heller være stikk motsatt, at dersom man bruker 20-årene på å hoppe fra kuk til kuk, mister man etterhvert evnen til par-binding, blir ansett som et lite attraktivt kjæreste-emne blant menn og i tillegg ikke er på topp lenger når det gjelder seksuell markedsverdi. I stedet ender man opp med å enten ta til takke med noen (og ta ut skilsmisse 5-7 år seinere) - eller ikke finne noen som er god nok (les: like god som de man kunne få midt i 20-åra).

For meg er denne forherligelsen av "40, feit og ferdig" kanskje det største sviket vi som samfunn gjør mot unge jenter, jenter som kanskje ønsker å stifte familie en gang, og burde oppmuntres til å være smarte i så måte. I stedet oppmuntrer vi dem til å kaste bort sine mest attraktive år på kuk-karusellen, i stedet for å bruke den samme seksualmarkedsverdien til å hanke inn en mann av virkelig god kvalitet. Til og med hvis du hater menn, noe det ser ut til at du gjør, så gir det fortsatt ingen mening. For det er menn som tjener på dette budskapet, det er vi som kan forsyne oss av unge, hotte jenter vi ikke engang trenger å binde oss til.

Anonymkode: 83282...878

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes bare det blir for dumt å snakke om mennesker - både kvinner og menn - som "utdaterte", som om vi var en annen matvare eller bilmodell......Mennsker finner da sammen i alle faser av livet og alle aldere, så at noen skulle være "utdaterte" blir jo bare tull. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, herzeleid skrev:

Igjen, trådstarter ville diskutere hvorvidt kvinner er utdaterte etter fylte 30, og mente at kvinner ikke var like attraktive som i yngre år. Jeg svarte at kvinner over 30 selvfølgelig ikke er utdaterte, men anerkjenner også at en nok har sine mest attraktive år tidligere. Om en ikke kan svare på hele trådstarters innlegg, men må velge bort å svare på de delene du blir støtt av, blir slike diskusjoner vanskelig. Det håper jeg også du forstår. 

Gitt at de aller fleste kvinner over 29 er i forhold er påstanden om at menn kun går etter kvinner 18-29 åpenbart feil. 

Jeg er redd du skjønner noe mindre enn du selv tror, gitt at du her kommer med konklusjoner du ikke har dekning for og virker å trekke disse på bakgrunn av innlegg du ikke helt har forstått. At menn generelt synes unge kvinner er mest (fysisk) attraktive betyr ikke at utseende er alt som betyr noe. 

Nå har jeg ikke kalt noen over 30 for annenrangs og ikke har jeg planer om å "jakte ung fitte". men du illustrerer i det minste godt hvorfor disse diskusjonene ofte blir så vanskelige. Når en tar det så ille opp at noen beskriver virkeligheten, og leser så mye inn i innlegg som en ikke har dekning for, blir diskusjonene lite rasjonelle og hensiktsmessige. Jeg håper du ser dette selv etter noen timer på øyet :) 

Jo greit nok vi vet at dere forakter oss og trenger ikke være det igjen og igjen.

Skal vi sitte å si at menn i visse yrker er uattraktive? Menn som er skallet er mindre mandige osv?

Hva er vitsen liksom.

Ja vi vet dere vil ha unge damer noen helst så unge som mulig🤢 men det er ingen vits i å snakke med andre for det.

 

Anonymkode: 22210...27e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lærdommen bør vel heller være stikk motsatt, at dersom man bruker 20-årene på å hoppe fra kuk til kuk, mister man etterhvert evnen til par-binding, blir ansett som et lite attraktivt kjæreste-emne blant menn og i tillegg ikke er på topp lenger når det gjelder seksuell markedsverdi. I stedet ender man opp med å enten ta til takke med noen (og ta ut skilsmisse 5-7 år seinere) - eller ikke finne noen som er god nok (les: like god som de man kunne få midt i 20-åra).

For meg er denne forherligelsen av "40, feit og ferdig" kanskje det største sviket vi som samfunn gjør mot unge jenter, jenter som kanskje ønsker å stifte familie en gang, og burde oppmuntres til å være smarte i så måte. I stedet oppmuntrer vi dem til å kaste bort sine mest attraktive år på kuk-karusellen, i stedet for å bruke den samme seksualmarkedsverdien til å hanke inn en mann av virkelig god kvalitet. Til og med hvis du hater menn, noe det ser ut til at du gjør, så gir det fortsatt ingen mening. For det er menn som tjener på dette budskapet, det er vi som kan forsyne oss av unge, hotte jenter vi ikke engang trenger å binde oss til.

Anonymkode: 83282...878

Det er jo jævlig vanskelig å finne en bra seriøs mann i 20 årene da så er ikke rart jentene da driter i det til slutt etter å ha blitt såret x antall ganger i jakten på en bra mann og heller svinger seg rundt på karusellen.

Og det er bedre de bruker tid på å bygge seg selv opp,utdanne seg osv enn å bli med en mann som om 15 år dumper fordi han skal forsyne seg av unge høyre jenter han ikke trenger å binde seg til....

(p.s: er ikke den du siterte🙂)

Anonymkode: 22210...27e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker said:

Lærdommen bør vel heller være stikk motsatt, at dersom..

Anonymkode: 83282...878

Ok, det var ironi det du siterte. Et språklig virkemiddel som går over hodet på mange. Særs de som er funksjonelle analfabeter.

Og nå ser jeg selv hvor provoserende det er å lese copy+paste fra the manosphere. Får lyst ut å ri kuk-karusselen og divorce rape noen beta bux bare på ren trass.

Anonymkode: d1ad2...a2c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker said:

Ok, det var ironi det du siterte. Et språklig virkemiddel som går over hodet på mange. Særs de som er funksjonelle analfabeter.

Anonymkode: d1ad2...a2c

Du vet tydeligvis ikke forskjellen på "ironi" og "sarkasme". Det du skrev var åpenbart "sarkastisk", et forsøk på å hamre igjennom et poeng.

20 minutter siden, AnonymBruker said:

Og nå ser jeg selv hvor provoserende det er å lese copy+paste fra the manosphere. Får lyst ut å ri kuk-karusselen og divorce rape noen beta bux bare på ren trass.

Anonymkode: d1ad2...a2c

Apell til følselser. Tankefeil.

Anonymkode: 83282...878

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...