Jump to content
AnonymBruker

Blir kvinner virkelig sjekka opp overalt?

Recommended Posts

AnonymBruker

Blir aldri sjekka opp, nesten litt kjedelig. Har ei venninne med langt blondt hår, solariumsbrun året rundt og silikonpupper som ALLTID blir sjekka opp...

Anonymkode: 31a56...772

Fortsetter under...

herzeleid
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok.

Menn er interessert i biler (mens kvinner er interessert i mote). Det er de fra ung alder av. Selvsagt skyldes dette det faktum at en dyr bil signaliserer forsørgelsesevne, som er at aktivum, sånn forplantelsesbiologiskk sett.

Hvis en fyr kjører rundt i en Ferrari, betyr det at det er fritt fram for å aggresivt sjekke ham opp?

Det må jo være den logiske konsekvensen.

Anonymkode: 35503...c71

Den konsekvensen fremstår alt annet enn logisk, men prøv gjerne å forklare tankegangen din. 

AnonymBruker
2 minutter siden, herzeleid said:

Den konsekvensen fremstår alt annet enn logisk, men prøv gjerne å forklare tankegangen din. 

Du kjører ikke Ferrari, skjønner jeg.

herzeleid
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du kjører ikke Ferrari, skjønner jeg.

Igjen dette fraværet av argumenter. Er det evnen eller viljen det står på?

AnonymBruker
Just now, herzeleid said:

Igjen dette fraværet av argumenter. Er det evnen eller viljen det står på?

Ditto.

herzeleid
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ditto.

Kom tilbake når du klarer å argumentere for meningene dine. Lykke til :) 

Annonse

AnonymBruker
Just now, herzeleid said:

Kom tilbake når du klarer å argumentere for meningene dine. Lykke til :) 

Hvor har du lært den? På diskusjon.no?

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men bor du i Oslo og tar offentlig transport? Jeg tenker nå på seksuelle tilnærmelser snarere med en lapp der du blir bedt på date, sånn i forhold til "sjekket opp".

Bor i Finnmark faktisk. Men bodde i Bergen i 1,5 år og tok offentlig transport stort sett daglig uten å oppleve å bli sjekket opp. Kan kun huske én gang at jeg ble "sjekket opp" på gata i Bergen, men det var av to ganske fulle gutter... 

Anonymkode: f7817...bbe

AnonymBruker

Skulle gjerne blitt sjekket opp jeg, men det blir jeg aldri. 

Anonymkode: 2ce03...36c

AnonymBruker

Nei svært sjelden 

Anonymkode: 7bc97...a39

AnonymBruker
8 timer siden, herzeleid skrev:

Jeg tror kanskje en må skille nivåer her. En av de viktigste grunnene til at du ønsker å "føle deg fin" er antagelig at det tiltrekker menn, uavhengig av om dette er noe du er klar over selv og velger bevisst, eller om det er noe du gjør fordi det er sånn du er "skrudd sammen". På samme måte er menn selektert for å gjøre og velge ting kvinner finner attraktivt, selv om det ikke alltid er en bevisst avgjørelse fra vår side. 

Kan ikke dere menn slutte å tenke at alt vi gjør er for dere? Slutte med den "vi er midt i universet" opplegget?

Alle menn som skaffer seg bra jobber gjør det kun fordi de vil ha damer. Fordo de da blir alfahanner som er rike.Skal jeg være like barnslig på det?

Anonymkode: 09f72...21b

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke dere menn slutte å tenke at alt vi gjør er for dere? Slutte med den "vi er midt i universet" opplegget?

Alle menn som skaffer seg bra jobber gjør det kun fordi de vil ha damer. Fordo de da blir alfahanner som er rike.Skal jeg være like barnslig på det?

Det stemmer jo, og vi andre må lære oss å spille gitar 😁

Anonymkode: eb1f2...e4c

herzeleid
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det virker som du ikke helt forstod det du leste og derfor hisser deg opp. Jeg prøver å forklare at en kan se på dette på forskjellige måter, og se på grunnene som skaper de ønskene og driftene vi har til å velge som vi gjør, og at det kan være der deler av missforståelsen oppstår. At menn i så mye større grad skaffer seg bra jobber og jobber så mye mer henger nok absolutt sammen med slike mekanismer. Jeg ser ikke hva som skulle være barnslig med å forholde seg til biologi og evolusjon. 

Annonse

AnonymBruker
2 timer siden, herzeleid skrev:

Det virker som du ikke helt forstod det du leste og derfor hisser deg opp. Jeg prøver å forklare at en kan se på dette på forskjellige måter, og se på grunnene som skaper de ønskene og driftene vi har til å velge som vi gjør, og at det kan være der deler av missforståelsen oppstår. At menn i så mye større grad skaffer seg bra jobber og jobber så mye mer henger nok absolutt sammen med slike mekanismer. Jeg ser ikke hva som skulle være barnslig med å forholde seg til biologi og evolusjon. 

Nei men forstå at kvinner liker å ha det fint rundt seg (hjemmet) og se bra ut selv. Greit at det er noen mekanismer som ligger der men hele den "dere fikser dere kun for å bli likt av menn" er jævlig selvgod og avleggs og veldig "typisk mann".

herzeleid
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei men forstå at kvinner liker å ha det fint rundt seg (hjemmet) og se bra ut selv. Greit at det er noen mekanismer som ligger der men hele den "dere fikser dere kun for å bli likt av menn" er jævlig selvgod og avleggs og veldig "typisk mann".

Nå har jeg vell ikke skrevet noe slikt heller? 

AnonymBruker
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her tar du feil. Kvinner gjør seg ikke pene for menn, men for å bli pene. Kvinners og menns seksualitet er stort sett noe forskjellig, skjønner du.

Siden du virker å snakke på vegne av alle kvinner: Kanskje dette gjelder for deg personlig, men veldig mange kvinner gjør seg pene både for å kjenne seg vel, og for å tiltrekke seg menn. Hvis det kun hadde handlet om personlig velvære, ville mange av oss kvinner droppet alt det fjaset som vi driver med. Selvsagt ønsker vi å være attraktive for det annet kjønn, det er bare flåsete å hevde noe annet.

Anonymkode: 1e8f3...102

AnonymBruker

Vil også kommentere hjertesukkene som kommer over "alltid å bli sjekket opp på butikken".

Jeg har litt vanskelig for å tro dette. Vet ikke hvor mange tusen ganger jeg har vandret inn og ut av butikker, men jeg har per dags dato aldri opplevd å være vitne til at noen sjekker opp damer i butikken. De fleste farter hastig rundt med hver sin handlevogn mens de leser lista over hva de skal kjøpe. Alle har nok med seg og sitt. Så jeg må innrømme at jeg stusser litt over kommentarene om hvordan menn sjekker damer over handlevogna i matbutikken ...

Anonymkode: 1e8f3...102

dida

Ikke når man ser ut som et troll 🙃

AnonymBruker
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke bare flaterer kvinner seg med at de blir sjekket opp over alt hvor de ferdes til alle døgnets tider men nå er dette også blitt plagsomt. Stakkars kvinner. Her bruker dere hundretusener på botox, plastpupper, silikonrumpe, klær, sminke, sko og alskens fjær for å friste menn rundt dere i samfunnet. 

Når disse mennene viser dere oppmerksomhet så er det plagsom sjekking? 

Skjerp dere. Eller slutt å være så jækla dum. Helst begge deler. 

Anonymkode: ef467...8cd

Fjær?

Anonymkode: 9c397...99f

AnonymBruker
20 timer siden, herzeleid skrev:

Det er absolutt en del av det, men problemet er jo også at noen alltid vil være missfornøyde og så lenge en hører på dem vil en aldri treffe. Eksempelvis var det nylig en ung student som tok til ordet for å si hei på t-banen og i større grad bli kjent med nye mennesker utenfor de faste arenaene. Han ble utsatt for et ganske voldsomt angrep fra feminister for dette helt uskyldige utspillet. Når denne typen mer eller mindre ekstreme stemmer vinner frem blir det vanskelig å finne balansen. 

Fordi folk bruker banen som en nødvendighet. De skal fra a til b. De fleste er ikke interessert i sjekking da og det blir veldig klieint å avvise noen på vei til jobb. 

Anonymkode: 9c397...99f