Gå til innhold

Blir kvinner virkelig sjekka opp overalt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

39 minutter siden, megda said:

den logikken der gir ikke mye mening. Hva er nytten av å være pen om du ikke skal signalisere noe til andre? om kvinner gjør seg pene for menn eller for å være penere enn andre kvinner for å heve seg i hierarkiet, så er det fortsatt en ren biologisk drivkraft bak det. 

Ti år gamle jenter pynter seg. Hvem tror du de pynter seg for? Ti år gamle gutter, som har null interesse av pynting? Menn på femti?

Pynting er en kulturgreie.

Anonymkode: 35503...c71

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, herzeleid skrev:

Det er igrunn et litt artig paradoks vi har; Noen klager på at de får "uønsket oppmerksomhet" fra menn, og mener at det å si hei til og bli kjent med mennesker på t-banen er "ikke greit". Så ser en samtidig at det ofte klages på at norske menn er for lite frempå, tar for lite initiativ og kontakt utenfor de typiske "kjøttmarket" arenaene. Det får meg til å tenke at det er noen få som ødelegger for resten, både blant kvinner og menn. 

Problemer handler vel om å finne en slags balanse, ikke for frempå, ikke for tilbakeholdt... kanskje?

Virker som det enten går en vei.

Anonymkode: 4b3c7...8a8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Problemer handler vel om å finne en slags balanse, ikke for frempå, ikke for tilbakeholdt... kanskje?

Virker som det enten går en vei.

Anonymkode: 4b3c7...8a8

Det er absolutt en del av det, men problemet er jo også at noen alltid vil være missfornøyde og så lenge en hører på dem vil en aldri treffe. Eksempelvis var det nylig en ung student som tok til ordet for å si hei på t-banen og i større grad bli kjent med nye mennesker utenfor de faste arenaene. Han ble utsatt for et ganske voldsomt angrep fra feminister for dette helt uskyldige utspillet. Når denne typen mer eller mindre ekstreme stemmer vinner frem blir det vanskelig å finne balansen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Ti år gamle jenter pynter seg. Hvem tror du de pynter seg for? Ti år gamle gutter, som har null interesse av pynting? Menn på femti?

Pynting er en kulturgreie.

Det er likevel først og fremst for å signalisere noe i et biologisk perspektiv. Så kan du se at unge jenter hermer etter moren sin, men at det blir høyrelevant i tenårene. For gutter og menn er det på sett og vis det samme, men mer relevant til hva menn vil signalisere. 

Det er en del av kulturen, fordi roten er biologisk. like mye som at mat er en del av vår kultur. 

Endret av megda
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg blir virkelig ikke sjekka opp "overalt". Det har jeg aldri blitt. Har ofte tenkt på at det kanskje er grunnen til at Tinder overvelder meg. 

Møter selvsagt menn i andre sammenhenger da, som oppfører seg fint og hyggelig og snakker til meg og sånn, uten at det er sjekking eller interesse involvert :P

Endret av Søgni
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På nett blir jeg sjekka opp så og si overalt. Her på KG, og er ikke bilde av meg en gang. På Facebook, Insta og Snap. Er også medlem av en nettside som likner på en datingside, bare for å finne VENNER. Ikke en gang der gikk det an å finne folk som bare ville være venn. Jeg tuller ikke, har over 300 meldinger så langt fra menn som søker etter sex og forhold. 😂 Meldinger fra hu ene jeg fikk litt kontakt med ble borte i innboksen blant menn. Haha! 

På byen er det også alltid noen. Men i hverdagen opplever jeg ikke noe særlig flørting eller «cat calls». I utlandet, ja. Men ikke her i Norge! 

Endret av s0la
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, megda said:

Det er likevel først og fremst for å signalisere noe i et biologisk perspektiv. Så kan du se at unge jenter hermer etter moren sin, men at det blir høyrelevant i tenårene. For gutter og menn er det på sett og vis det samme, men mer relevant til hva menn vil signalisere. 

Det er en del av kulturen, fordi roten er biologisk. like mye som at mat er en del av vår kultur. 

Nei, det gjør ikke nødvendigvis det. Her tar du, og veldig mange andre menn, feil, når dere tror at kvinner pynter seg for dere.

Anonymkode: 35503...c71

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, det gjør ikke nødvendigvis det. Her tar du, og veldig mange andre menn, feil, når dere tror at kvinner pynter seg for dere.

som jeg sa tidligere - det gir mer mening at det er for andre kvinner mer enn menn i det sosiale landskapet. Det er tross alt andre kvinner som man måles opp mot for å være attraktive.  

vi kan jo kaste inn kroppspress her som et eksempel. Der kvinner vil ha en fast rumpe som signaliserer noe for menn, men sammenlignet med andre kvinner da det er hva det måles ut i fra. Menn fremhever andre ting rent fysisk sammenlignet med andre menn for å signalisere at de er et bedre valg etc.

Endret av megda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, megda skrev:

som jeg sa tidligere - det gir mer mening at det er for andre kvinner mer enn menn i det sosiale landskapet. Det er tross alt andre kvinner som man måles opp mot for å være attraktive.  

vi kan jo kaste inn kroppspress her som et eksempel. Der kvinner vil ha en fast rumpe som signaliserer noe for menn, men sammenlignet med andre kvinner da det er hva det måles ut i fra. Menn fremhever andre ting rent fysisk sammenlignet med andre menn for å signalisere at de er et bedre valg etc.

Men når jeg som er kvinne sier at jeg pynter meg fordi jeg den dagen våknet med å føle meg fin. Hvorfor kan ikke det være sannheten for deg? Nei, jeg pynter meg ikke for andre enn meg selv. Er mange som til og med kommenterer at min klesstil er litt for spesiell til å være fin. Men jeg synes den er fin og dermed går jeg med de.Så jeg pynter meg kun fordi jeg føler for det, aldri en eneste gang for en mann.

Anonymkode: 78e90...bae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Stakkars kvinner. Her bruker dere hundretusener på botox, plastpupper, silikonrumpe, klær, sminke, sko og alskens fjær for å friste menn rundt dere i samfunnet. 

Med andre ord, det er disse kvinnene dere menn legger merke til. Det er ikke majoriteten av kvinner, så det er vel disse som da blir sjekket opp. 

Det sier jo en hel del.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blitt sjekket opp på alt fra søte til kvalmende utgaver i tide og utide. Mest mellom 17 og 30 selvsagt. Nå deilige 44 og det avtar 

Hm. Maset begynte alt i alder 14, og en fyr tok seg til rette= kvalmende. Søtt fikk SMS av siste taxisjåfør jeg hadde, etter veldig hyggelig samtale. Og jeg er ikke spesielt pen, bare vennlig og mange misforstår det. (Kvalmt:  en håndverker f.eks presser meg mot veggen for å kysse, ble redd da..😬 søtt: en fyr legger en lapp på kafébordet mitt når han går forbi. Står han liker det han ser og telefonnummer) 

Der som er trist er jo at der oftest er idioter uten antenner som sjekker opp fremmede ( ikke å forveksle med : en er idiot om en sjekker opp fremmede)

Om du som mann tenker deg de sleskete, kjønnshormonutfordrede ( overkåte) med nedsatt iq, så er det disse jeg/vi har opplevd igjen og igjen tar kontakt. Og det er noe dritt. De der som ikke tar nei for ett nei og blir fysisk nærgående og slibrige i språket. 🤮

(Søtt:jeg er 21 år og i ettersittende penklær. Fyr jogger opp på siden av meg og sier: «jeg vet Ikke helt om det greit jeg sier dette men du er en nytelse å jogge bak.» jeg sier det er bare hyggelig. Blir så glad. Og han jogger videre. Ikke oppsjekking direkte men.. Kvalmene: fyr griper tak i meg på utested etter samtale: han vil kline. Noe han tvinger på meg, og slafser meg i seg og holder hode i som i en skrustikke med hendene. Jeg må faktisk bite fyren i tunga for at han skal slippe)

tatt med ett lite utvalg. Det jeg umiddelbart husket Det kan likevel føles ekkelt med mildere tilnærmelser når det gjøre av mennesketypene beskrevet over. Jeg tenker normale menn vet hvor grensen går og tar en ev avvisning helt greit. Og da er det jo bare smigrende å bli sett som attraktiv.

 


 

 

Anonymkode: 8f0d8...bb3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne og jeg blir sjekket opp ingen steder, med mindre jeg reiser til Syden, da vil plutselig alle ha meg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Hatsumomo skrev:

Med andre ord, det er disse kvinnene dere menn legger merke til. Det er ikke majoriteten av kvinner, så det er vel disse som da blir sjekket opp. 

Det sier jo en hel del.

Men slik er det jo ikke, jeg sminker meg ikke en gang til hverdags, og opplever enda menn som prøver seg ofte.

Anonymkode: 78e90...bae

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker forresten aldri sminke, har aldr gjort, og kler meg rimelig nøytralt.

Anonymkode: 8f0d8...bb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men når jeg som er kvinne sier at jeg pynter meg fordi jeg den dagen våknet med å føle meg fin. Hvorfor kan ikke det være sannheten for deg? Nei, jeg pynter meg ikke for andre enn meg selv. Er mange som til og med kommenterer at min klesstil er litt for spesiell til å være fin. Men jeg synes den er fin og dermed går jeg med de.Så jeg pynter meg kun fordi jeg føler for det, aldri en eneste gang for en mann.

Anonymkode: 78e90...bae

Jeg tror kanskje en må skille nivåer her. En av de viktigste grunnene til at du ønsker å "føle deg fin" er antagelig at det tiltrekker menn, uavhengig av om dette er noe du er klar over selv og velger bevisst, eller om det er noe du gjør fordi det er sånn du er "skrudd sammen". På samme måte er menn selektert for å gjøre og velge ting kvinner finner attraktivt, selv om det ikke alltid er en bevisst avgjørelse fra vår side. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, herzeleid said:

Jeg tror kanskje en må skille nivåer her. En av de viktigste grunnene til at du ønsker å "føle deg fin" er antagelig at det tiltrekker menn, uavhengig av om dette er noe du er klar over selv og velger bevisst, eller om det er noe du gjør fordi det er sånn du er "skrudd sammen". På samme måte er menn selektert for å gjøre og velge ting kvinner finner attraktivt, selv om det ikke alltid er en bevisst avgjørelse fra vår side. 

Igjen, dette er noe menn liker å tro. Selvsagt kan en kvinn pynte seg for å gjøre seg fin for menn, men sånn i det daglige er det faktisk snakk om å prøve å se velstelt og velkledd ut, uten at det ligger noen seksuelle motiver bak. Det er helt sant.

Anonymkode: 35503...c71

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Igjen, dette er noe menn liker å tro. Selvsagt kan en kvinn pynte seg for å gjøre seg fin for menn, men sånn i det daglige er det faktisk snakk om å prøve å se velstelt og velkledd ut, uten at det ligger noen seksuelle motiver bak. Det er helt sant.

Anonymkode: 35503...c71

Det virker ikke som du forstod innlegget. Les igjen og spør om det fortsatt er uklart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, herzeleid skrev:

Jeg tror kanskje en må skille nivåer her. En av de viktigste grunnene til at du ønsker å "føle deg fin" er antagelig at det tiltrekker menn, uavhengig av om dette er noe du er klar over selv og velger bevisst, eller om det er noe du gjør fordi det er sånn du er "skrudd sammen". På samme måte er menn selektert for å gjøre og velge ting kvinner finner attraktivt, selv om det ikke alltid er en bevisst avgjørelse fra vår side. 

Nei.Jeg ha ingen intresse av å tiltrekke meg menn. Ikke underbevist en gang.Dette er en ting jeg har diskutert gjennom mange år og tenkt igjennom. Så har ikke med noe annet å gjøre enn at jeg våkner og føler meg fin og god tvers igjennom. Da fikser jeg også opp det utvendige, selv om jeg skal være inne hele dagen. 

Men har forstått at mange menn VIL at vi skal ordne oss for de, at de skal føle seg viktige og dermed klarer de ikke innse at mange ikke bryr seg døiten om å fikse seg opp for at de skal ha noe å se på.

Anonymkode: 78e90...bae

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, herzeleid said:

Det virker ikke som du forstod innlegget. Les igjen og spør om det fortsatt er uklart :)

Jeg forsto hva du skrev. Jeg prøver igjen:

Jeg har passert overgangsalderen, og har mistet de seksuelle behovene. Likevel pynter jeg meg. Dette for å prøve å ikke se direkte sjuskete ut. Det finnes ingen seksuelle motiver whatsoever.

Anonymkode: 35503...c71

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er «sjekket opp»? Om du mener blir høflig bedt med på date, så nei. Om du mener tafser på av fremmede på bussen, så ja. 

Anonymkode: c10ad...dce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...