Gå til innhold

Blir kvinner virkelig sjekka opp overalt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, AnonymBruker said:

H*n mener vel det er vanskelig å tro at disse mennene gjør det fordi de vil krenke, skrenke eller ydmyke deg. Hvis de oppriktig tror de er sjarmerende er det sikkert også ubehagelig, men det er ikke trakassering.

Anonymkode: fedc7...34f

Akkurat som det ikke er overgrep om en 50-åring har samleie med en femåring, og han tror hen liker det.

Anonymkode: 35503...c71

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aldri skjedd hos fsstlegen. Men ja, er ukentlig på offentlige plasser. Selv etter jeg ble 40.

Anonymkode: 78e90...bae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg har aldri sagt at jeg ikke har anmeldt, har jeg?

Jeg prøvde å gjøre det en periode, men jeg har behov for å ha et liv utenom. Jeg har ikke mulighet til å bruke store deler av min våkne tid nede på politikammeret og det har jo heller ingen hensikt. Det skjer jo ingenting. 

Anonymkode: fed50...85b

Jeg tror du overdriver problemene dine. At du er så plaget at du ikke kunne ha et liv utenom politistasjonen fordi du ble så trakassert av fremmede menn at du ikke kunne ha et liv utenom. Nei det tror jeg rett og slett ikke på. 

 

Anonymkode: ef467...8cd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Mange som har dager hvor de pynter seg hjemme, uten å gå ut noen steder. F.eks spabehandling, og andre ting. Dager hvor man bare liker å føle seg fin, for seg selv.

Men man gjør det ikke for noen andre enn seg selv, så skjønner ikke logikken din her.

ja, det kan være at det gjøres av vane og for å føle seg vel. det er likevel et epi-fenomen av den faktiske grunnen som er å signalisere ulike biologiske markører ovenfor andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke særlig pen, så jeg har opplevd å bli sjekket opp 1 gang i mitt liv (snart 40 år nå). Det var på gata i "Syden".

Hadde kanskje vært mer om jeg hadde bodd i Oslo eller andre innvandrertunge områder.

Anonymkode: 3ee91...e64

99.9% av de som gjør tilnærminger til meg er etniske nordmenn.

Anonymkode: 78e90...bae

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever dette ca 1 gang per måned. Blitt sjekket opp på flyplassen, på gaten, på t-banen osv. Får høre ulike ting som at jeg er søt, om jeg er singel og lurer på hvilket land jeg kommer fra. 
Det er fint at kjæresten ikke er av den sjalue typen. 

Anonymkode: 1770c...b9b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat som det ikke er overgrep om en 50-åring har samleie med en femåring, og han tror hen liker det.

Anonymkode: 35503...c71

Nå er det ikke det vi diskuterer her. Er det så håpløst umulig å holde seg til saken? Vi diskuterer ikke seksuelle overgrep og en femåring er absolutt ikke en kvinne. 

Anonymkode: ef467...8cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det virker jo som det er temmelig utbredt da, og at det stort sett oppfattes negativt / som trakassering. Ante virkelig ikke at det var et så stort problem i Norge

Anonymkode: 6ba4c...8a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange som har dager hvor de pynter seg hjemme, uten å gå ut noen steder. F.eks spabehandling, og andre ting. Dager hvor man bare liker å føle seg fin, for seg selv.

Men man gjør det ikke for noen andre enn seg selv, så skjønner ikke logikken din her.

Anonymkode: 4b3c7...8a8

Jeg har ingen tro på at kvinner flest pynter seg for seg selv. Det er bare tøv. 

Kvinner flest pynter seg for de menneskene man møter i i samfunnet. 

Anonymkode: ef467...8cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Så det virker jo som det er temmelig utbredt da, og at det stort sett oppfattes negativt / som trakassering. Ante virkelig ikke at det var et så stort problem i Norge

Anonymkode: 6ba4c...8a6

Det er ikke et stort problem for brorparten av befolkningen, fordi disse ikke er attraktive kvinner mellom 15 og 25 som bor i Oslo. Men for sistnevnte er det et problem.

Anonymkode: 35503...c71

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det oppleves definitivt som trakassering når en gammal, feit og illeluktende fyr setter seg ved siden av deg (som er tenåring) og tar deg på låret. Anmeldelse har liten hensikt, men det kan være lurt å gjøre anskrik der i bussen.

Anonymkode: 35503...c71

Men dersom en ung, tynn og kjekk fyr som luktet godt hadde gjort akkurat det samme ville det vært greit? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så det virker jo som det er temmelig utbredt da, og at det stort sett oppfattes negativt / som trakassering. Ante virkelig ikke at det var et så stort problem i Norge

Anonymkode: 6ba4c...8a6

Det er ikke noe spesielt med Norge som liksom gjør at folk er mindre styrt sånne ting.

 

 

Anonymkode: 4b3c7...8a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Traktor said:

Men dersom en ung, tynn og kjekk fyr som luktet godt hadde gjort akkurat det samme ville det vært greit? 

I alle fall ikke like ille.

Anonymkode: 35503...c71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir ikke sjekka opp med mindre jeg går på byen

Anonymkode: 535f6...5ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Traktor skrev:

Men dersom en ung, tynn og kjekk fyr som luktet godt hadde gjort akkurat det samme ville det vært greit? 

Jesus christ, er jo ikke det hun sier... Men klart det gjør nok noe med psyken til unge som føler seg utnyttet av eldre. De skal liksom passe på de, ikke forgripe seg! De burde vite bedre 👿 Er det ikke samme folka som kommer med ''respekter oss eldre'' dritet sitt?

Anonymkode: 4b3c7...8a8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir i grunn sjekket opp litt over alt. Er student i starten av 20årene da,  så regner med det vil dabbe av litt med årene. Har opplevd det en håndfull ganger på bussen, på skolen "selvfølgelig" (er jo der jeg oppholder meg mest), skjer veldig ofte på butikken hvor jeg arbeider, hadde aldri forventet det på forhånd. Før det jobbet jeg i bar, og der får man jo høre litt av hvert (koselig med de som er nesten edru og inviterer på middag, litt mindre hyggelig med de som er fulle og sleive i kjeften). På en av jobbene mine la faktisk en av sjefene mine an på meg også, og han sender meg fremdeles ei melding en gang i blandt noen år etterpå. Har skjedd når jeg har vært kunde på butikk også, men det er bare noen få ganger. Det har skjedd på kurs, det har skjedd når jeg bare har vært ute og gått en tur. Det skjer relativt ofte.

Jeg tror ikke jeg er ekstremt vakker, ganske gjennomsnittlig. Men både samboeren min og enkelte venninner har en teori om at det er fordi jeg er så åpen av meg. Har lett for å smile og si hei til fremmede, og særlig på jobb så prøver jeg jo så godt jeg kan å være tilgjengelig og hyggelig (har faktisk ett par faste kunder som bruker å spørre meg når jeg skal på jobb neste gang, så de får lagt handelen sin til det tidspunktet jeg jobber på).

Synes stort sett det er veldig hyggelig jeg da. De fleste respekterer jo at jeg har samboer, og jeg tar det jo som ett kompliment. Har hendt når jeg blir sjekket opp i kassa at jeg tenker at det der hadde funket som bare det hvis jeg var singel, så håper de ikke slutter å tørre å gjøre det med en annen jente de liker, fordi det kan absolutt føre noen vei. Ble forsåvidt sjekket opp av samboeren min for første gang på parkeringsplassen utenfor en butikk for 6år siden også. 

Setter mye mer pris på å bli sjekket opp på ett tilfeldig sted når vi begge to er edru, enn å bli sjekket opp på byen.

Endret av heipådegsann
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg blir ikke sjekka opp overalt hele tiden, sånn at jeg aldri har fått gå i fred. Men de gangene jeg har blitt sjekka opp har det skjedd på gata, på kiwi, på jobb, på cafe osv. Jeg er aldri ute «på byen», fester ikke osv, flørter ikke. Men sjekkes opp likevel.

Anonymkode: 8551a...51d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror du overdriver problemene dine. At du er så plaget at du ikke kunne ha et liv utenom politistasjonen fordi du ble så trakassert av fremmede menn at du ikke kunne ha et liv utenom. Nei det tror jeg rett og slett ikke på. 

 

Anonymkode: ef467...8cd

Du får tro hva du vil, det kan vi alle gjøre. Personlig tror jeg du er såpass dårlig til å å høre etter hva kvinner sier at du går fullstendig glipp av hva som foregår rundt deg i samfunnet. Jeg er virkelig ikke den eneste som har opplevd det slik og jeg er ikke den eneste som er verbal på det. 

Så får du bare prise deg lykkelig for at du er mann. Du skjønner ikke selv hvor priviligert du er. 

Anonymkode: fed50...85b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er igrunn et litt artig paradoks vi har; Noen klager på at de får "uønsket oppmerksomhet" fra menn, og mener at det å si hei til og bli kjent med mennesker på t-banen er "ikke greit". Så ser en samtidig at det ofte klages på at norske menn er for lite frempå, tar for lite initiativ og kontakt utenfor de typiske "kjøttmarket" arenaene. Det får meg til å tenke at det er noen få som ødelegger for resten, både blant kvinner og menn. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheCatLady
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ingen tro på at kvinner flest pynter seg for seg selv. Det er bare tøv. 

Kvinner flest pynter seg for de menneskene man møter i i samfunnet. 

Anonymkode: ef467...8cd

Jo, man gjør jo det også. Det er ingen logikk i at man ikke gjør det for seg selv heller forresten. 

Når jeg tar på meg klær jeg synes er fine, sminker meg litt og ordner håret så stiger jo selvtilliten. Det å gå rundt i joggebukse og se uflidd ut er ikke noe jeg liker, men jeg pynter meg jo også for at andre skal synes jeg er fin. 

Så det er ikke enten eller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...