Gå til innhold

Har det rett å slett ikke bra for tiden!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Alt er galt og feil. Skikkelig deppa. Gråter mye og mest lyst å sove. 

Går i dårlig økonomi, lite venner og ikke kontakt med familie. Dater en jeg føler ikke er interessert nok og. 

Føler ikke det er en eneste ting som går min vei. Er det mulig å snu og evt tips og råd? 

 

Anonymkode: 1dc4e...8ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er absolutt mulig å snu - men søk hjelp! Start hos fastlegen din.

Det blir bedre, selvom det ikke føles sånn nå.

Anonymkode: 18c5f...e4a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alt er galt og feil. Skikkelig deppa. Gråter mye og mest lyst å sove. 

Går i dårlig økonomi, lite venner og ikke kontakt med familie. Dater en jeg føler ikke er interessert nok og. 

Føler ikke det er en eneste ting som går min vei. Er det mulig å snu og evt tips og råd? 

 

Anonymkode: 1dc4e...8ed

Jeg har det akkurat som deg. Og de få vennene jeg har er opptatt med mann og barn. Har prøvd både hey girl og hey vina, men når alt kommer til alt er folk ikke så interessert i å bli kjent.

Anonymkode: 43025...bd5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alt er galt og feil. Skikkelig deppa. Gråter mye og mest lyst å sove. 

Går i dårlig økonomi, lite venner og ikke kontakt med familie. Dater en jeg føler ikke er interessert nok og. 

Føler ikke det er en eneste ting som går min vei. Er det mulig å snu og evt tips og råd? 

 

Anonymkode: 1dc4e...8ed

Kjenner meg mye igjen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Det er absolutt mulig å snu - men søk hjelp! Start hos fastlegen din.

Det blir bedre, selvom det ikke føles sånn nå.

Anonymkode: 18c5f...e4a

Er ikke så mye hjelp i fastlegen om det er økonomien som er problemet. Det blir bare enda en utgift.

Ta tak i økonomien først. Du kan føle deg så bra du bare vil, men hvis du ikke har råd til ting, er det ganske håpløst å gjøre noe med den sosiale situasjonen.

Anonymkode: c79ca...779

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, synes verden stort sett er dritt... Blir irritert når folk sier ''ikke fokuser på det negative'' men verden er stort sett negativ, beklager at jeg ikke vil bare dekke foran øynene å ikke se ting for de er liksom?

Anonymkode: d1c9e...ace

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det verste er økonomien synes jeg. Det å ikke kunne gjøre ting dom kino, ut å spise, bytur osv. Eller kjøpe plagg vi trenger. Ja, prøver å gjøre ting som er gratis eller billig ihvertfall. Som tur og film på TV/Netflix. 

Anonymkode: 1dc4e...8ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Netflix bør du droppe abnonenent på, når du har dårlig økonomi! Da låner du heller filmer gratis på biblioteket, forutsatt at du har muligheten til å spille av en DVD-spiller. 

Anonymkode: c3375...0e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.11.2019 den 8.10, AnonymBruker skrev:

Det er absolutt mulig å snu - men søk hjelp! Start hos fastlegen din.

Det blir bedre, selvom det ikke føles sånn nå.

Anonymkode: 18c5f...e4a

Trenger ikke hjelp av fastlegen for det ts skreiv, livet går opp og ned for alle så dette kan snu når som helst tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Made4u skrev:

Trenger ikke hjelp av fastlegen for det ts skreiv, livet går opp og ned for alle så dette kan snu når som helst tenker jeg.

Å gå til fastlegen er et veldig godt forslag, nettopp for å finne ut om TS er deprimert eller om hun "bare" har en dårlig periode. Uansett om det er snakk om en dårlig periode, kan belastningene hun nevner utvikle seg til depresjon dersom hun ikke får hjelp til å gjøre noe med det. Legen vil nok uansett starte med å sende henne på et kurs i mestring av belastning, der hun kan jobbe med seg selv og tankemønstrene sine, og lære å ta tak i det hun kan endre, og leve med det hun ikke kan endre.
Å få hjelp av fastlegen handler ikke bare om å få medisinsk hjelp, det handler også om forebygging så man ikke utvikler psykiske problemer som depresjon og angst. Leger kan for eksempel gi samtaleterapi.

At livet går opp og ned er helt normalt, men når det utvikler seg til at alt blir mørkt og trist hele tiden trenger man hjelp til å komme seg ut av det verste mørket. Jeg har vært der selv og vet veldig godt forskjell på "noen dårlige dager" og depresjon. Sistnevnte er noe helt annet enn at det går opp og ned her i livet.

Anonymkode: f40c8...e48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Netflix bør du droppe abnonenent på, når du har dårlig økonomi! Da låner du heller filmer gratis på biblioteket, forutsatt at du har muligheten til å spille av en DVD-spiller. 

Anonymkode: c3375...0e4

Ser den, men har ikke bibliotek i nærhet og har en datter som et tenåring som jeg ønsker skal få ha den goden selvom dårlig økonomi. Skikkelig vanskelig situasjon. 

Anonymkode: 1dc4e...8ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Å gå til fastlegen er et veldig godt forslag, nettopp for å finne ut om TS er deprimert eller om hun "bare" har en dårlig periode. Uansett om det er snakk om en dårlig periode, kan belastningene hun nevner utvikle seg til depresjon dersom hun ikke får hjelp til å gjøre noe med det. Legen vil nok uansett starte med å sende henne på et kurs i mestring av belastning, der hun kan jobbe med seg selv og tankemønstrene sine, og lære å ta tak i det hun kan endre, og leve med det hun ikke kan endre.
Å få hjelp av fastlegen handler ikke bare om å få medisinsk hjelp, det handler også om forebygging så man ikke utvikler psykiske problemer som depresjon og angst. Leger kan for eksempel gi samtaleterapi.

At livet går opp og ned er helt normalt, men når det utvikler seg til at alt blir mørkt og trist hele tiden trenger man hjelp til å komme seg ut av det verste mørket. Jeg har vært der selv og vet veldig godt forskjell på "noen dårlige dager" og depresjon. Sistnevnte er noe helt annet enn at det går opp og ned her i livet.

Anonymkode: f40c8...e48

Takk for svar. 

Skjønte ikke hva fastlege kunne bidra med. Setter pris på at du forklarte litt der. Kanskje jeg burde benyttet meg av det, men dette koster vel penger som er det som er aller verst. Har ikke penger og skylder penger. 

Anonymkode: 1dc4e...8ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du i jobb? - spør kun fordi det er mulig at mine forslag ikke passer for en i full jobb. 

Har du litt peiling på data? Det finnes en hel del en kan tjene ekstra penger på. Oversettelser, rettskrivning, feil-sjekk for manualer til alt av dippedutter. 

Eller er du god på å strikke/hekle/sy? Om ikke på e-Bay, Facebook og Etsy - så finnes det kanskje en julebasar nær deg, eller spørre om å sette opp en bod på senteret i noen dager? 

Det går an å begynne å kjøpe/selge ting på nett også. 

Og du kan sitte barnevakt for andres barn også, ha de hjemme hos deg selv. f. eks

Jeg skal begynne å sjekke slike muligheter selv, jeg har det enda mer komplisert så må vente til ting er mer på plass. Men jeg syr litt hele tiden så det begynner å bli et lite utvalg nå, i hvert fall på den kanten. 

 

Anonymkode: a8d1d...c76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...