Gå til innhold

Utested i Sarpsborg slipper ikke inn menn over 30 år.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ønsker mennesker 30+ å henge på et utested med dem under 20 når det finnes X antall utesteder for folk over 20 år? Og i tillegg, det finnes utesteder som setter nedre grense på både 23, 26 og 30 år for å komme inn, så hvorfor er det greit, men det er feil å ha en øvre grense?

Ingen over 30 gidder dra på sted med de under 20. Der serveres det ikke sprit. Det er også ulovlig å ha annen aldersgrense enn 18 og 20. De forstår vel du også hvorfor man må ha. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 minutter siden, megda skrev:

Når ble sannsynligheten for å være en idiot høyere så raskt man runder 30? Om man tenker på utviklingen av hjernen, så burde det jo være motsatt. Er det ikke mer sannsynlig at prosentandelen av de som klår på kvinner generelt sett er idioter? Virker merkelig å utestenge menn eksklusivt fra slike utesteder. Finnes det ikke andre metoder for å straffe disse mennene?

Forskjellen ligger nok i hovedsak i at de unge klåfingrede i større grad får positiv respons enn de eldre. 

Endret av herzeleid
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ønsker mennesker 30+ å henge på et utested med dem under 20 når det finnes X antall utesteder for folk over 20 år?

Ikke mennesker. Mannfolk.

Og det sier vel seg selv? Sjansen for sex med yngre damer. Guffent nok.

Selv er jeg 40 og kunne ikke brydd meg om at det finnes utesteder med en øvre grense på 30. Finnes nok av andre utesteder og jeg tenker det bare er positivt at yngre damer får et sted med folk i sitt aldersjikt. Så får mannfolka over 30 tåle at de må se etter damer sin egen alder eller oppover.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet er om dette vil gå rundt økonomisk da. Det er jo voksne menn som bruker penger på byen.

Anonymkode: 0fc74...2c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg har tolket feil, men nå tolket jeg det slik at det gjaldt alle over 30, og ikke bare menn over 30. Jeg ser ikke noe problemer med det, og jeg hadde ikke hatt noe interesse av å gå på et sted med bare ungdommer siden jeg er ferdig med ungdomsårene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, herzeleid said:

Forskjellen ligger nok i hovedsak i at de unge klåfingrede i større grad får positiv respons enn de eldre. 

Jeg tror nok også det. Det har nok større betydning hvor attraktive kvinnene synes mennene er enn hvordan mennene oppfører seg. Er du en uattraktiv mann har du ikke lov til å sjekke damer uansett hvilken alder du har.

Anonymkode: 6f0c1...843

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det står ingenting i artikkelen at dette gjelder bare menn, kan like så godt gjelde for halvgamle, småfeite gauper som tror de er like attraktive som da de var i 20 årene og mener at de har sjanse hos ungguttene. 

Anonymkode: 2cec8...b1e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, T-Rex skrev:

Tiltaket blir vel erklært ulovlig. Så innehaveren får ansette meg. Jeg kan legge an på gubbene over 30, i stor stil. Da skygger de banen ganske raskt, tror jeg.

Er lovlig og det finnes andre steder i landet og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er grunner til at noen ser seg nødt til å innføre øvre aldersgrense; her et lite utvalg fra SSB sine tall så kan dere se selv. Det er helt klart at mange "godt voksne" trenger å skjerpe seg, og samme hva enkelte hevder så er ikke kvinnene i nærheten like ille:

1029841633_Screenshot_2019-11-092019-10-23-Copy.thumb.png.bb856aef3a2888a6c50da76d833b5f13.png

Click tohttps://www.ssb.no/lovbrudde#relatert-tabell-5

Quote

Vi middelaldrende bør også føle medansvar for elendigheten, fordi vi ofte er utydelige og unnvikende når våre aldersbrødre oppfører seg som ravende idioter.

https://www.bt.no/btmeninger/kommentar/i/zLGrpr/gubbeveldets-tilstand

Anonymkode: e404f...780

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje det er grunner til at noen ser seg nødt til å innføre øvre aldersgrense; her et lite utvalg fra SSB sine tall så kan dere se selv. Det er helt klart at mange "godt voksne" trenger å skjerpe seg, og samme hva enkelte hevder så er ikke kvinnene i nærheten like ille:

1029841633_Screenshot_2019-11-092019-10-23-Copy.thumb.png.bb856aef3a2888a6c50da76d833b5f13.png

Click tohttps://www.ssb.no/lovbrudde#relatert-tabell-5

https://www.bt.no/btmeninger/kommentar/i/zLGrpr/gubbeveldets-tilstand

Anonymkode: e404f...780

Hva mener du statistikken viser?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke en mann over 30. Jeg er en 30 år gammel kvinne, da. Hadde ikke brydd meg om de åpnet en slik bar i min by. Jeg drar på steder med 20-årsgrense uansett, og jeg har faste steder jeg drar hvor jeg trives. Det er også ganske sjeldent at jeg drar ut. 

Anonymkode: aab00...11b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheCatLady
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er mere skremmende å bli tafset på av noen som er mye eldre enn noen på egen alder. Det er vanskeligere å si ifra når det er eldre voksne menn, de er mere truende enn overkåte tenåringer og unggutter. 

Anonymkode: 1b24f...003

Dette tror jeg er en faktor som gjør det mer ubehagelig enn når det er jevnaldrende. 

Da jeg var 18 år kom det menn på rundt 50 bort og de tok ikke et nei for et nei og la gjerne armen rundt meg og holdt meg igjen. Det var veldig ubehagelig husker jeg for jeg var veldig usikker og måten de snakket til meg fikk meg til å føle meg som et stykke kjøtt. De så ikke på meg som et menneske, men som et seksuelt objekt eller det var slik jeg følte meg. 

Om jevnaldrende ble innpåslitne så var det mer irriterende, men de presset seg ikke på sånn som de eldre mennene gjorde. 

Nå mener jeg ikke at jevngamle menn ikke kan være idioter, men det er nok en ubalanse i maktforhold som gjør at det blir ubehagelig. Noe jeg tror mange menn ikke forstår. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er selvfølgelig diskriminering og ikke greit. Samtidig tror jeg nok at det er noen gamle griser som er ubehagelige.  Jeg får spørre neste gang jeg er ute her i Oslo om det er greit at jeg som mann over 30 kan komme inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle mine venninner har også blitt snakket til av menn over 30 på utesteder.

Oj så forferdelig.

Her om dagen snakket en kvinne på over 30 til meg. Og det til og med uten å ha fått mitt samtykke først! Burde jeg anmelde forholdet til politiet?

Anonymkode: 9339c...5b0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj. Jeg er en mann på 50 . Ble snakket til av ei jente på rundt 20 år forrige gang jeg var på Egon. Bør jeg anmelde? Veldig ekkelt å bli snakket til av unge jenter.  Er bare ute etter pengene mine 

Anonymkode: 643e5...a7e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det ekkelt å bli snakket til av en mann over 30 også selv om han ikke sjekker en opp? Eller er det slik at kvinner tror at alle menn som snakker til de vil opp i trusa deres? Hyggelig, sosial prat uten sjekking eksisterer ikke mellom motsatte kjønn på tvers av 30 års grensen?

Anonymkode: 6f0c1...843

Vel.. De fleste kvinner har erfaring med at menn som snakker til dem vil det ja. Hva tror du skjer hvit en gutt og jente snakker sammen og hun vil dra hjem til seg selv (alene)? Blir garantert kalt luremus....av samme mann som villebaresnakkelitt....

Før kunne man flørte uten at det betydde noe. Det gjorde de på 50-tallet(som mange menn drømmer seg til)og da tør seff kvinner å flørte tilbake. Men nå....hvis du flørter tilbake= skylder sex. Snakker med han=skylder sex.

Anonymkode: eb00d...012

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel like vanskelig å vite når du kan snakke til noen uten at du har noen som helst intensjon om sjekking. Er du en mann på 40-50 år så bør du ikke snakke til kvinner under 30 i byen og spesielt ikke på utesteder. På steder som The Well er spesielt forbudt. Hvis det derimot er på en DNT-hytte i Jotunheimen er det helt greit. Det er også oftere greiere hvis du har med kona. Men en fordel med å bli eldre er at når du blir 70-80 år så får du igjen lov til å snakke med menn og kvinner i alle aldere.

Det er vel kanskje ikke så rart. Kvinner i 20-30 års alderen er veldig sex-fokuserte og opptatt av å finne en partner. Alle menn de møter blir derfor vurdert i forhold til det. De er også opptatt av sin verdi på kjønnsmarkedet og oppfatter seg selv først og fremst som et kjønnsobjekt. De har litt problem med å forstå at det faktisk finnes menn som vil snakke med de og som ikke er interessert i å ligge med de. Når de blir eldre og tryggere på seg selv forstår de at de har en verdi utover det å være et sexobjekt.

Anonymkode: 6f0c1...843

De anser seg som det fordi det er slik de blir behandlet...når man vet at ens person ikke betyr noe og kun utseende så skal det litt til for å tenke at menn tenker på oss på en bra måte. De fleste tenker jo på oss som et hull og som noe som skal gjøre livet hans komfortabelt.

Kvinner derimot tenker på hele han og bryr seg om han-som person.

Kanskje menn skulle prøvd det? Så hadde de kanskje ikke følt de fikk en kald skulder hele tiden??

Anonymkode: eb00d...012

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, megda skrev:

Når ble sannsynligheten for å være en idiot høyere så raskt man runder 30? Om man tenker på utviklingen av hjernen, så burde det jo være motsatt. Er det ikke mer sannsynlig at prosentandelen av de som klår på kvinner generelt sett er idioter? Virker merkelig å utestenge menn eksklusivt fra slike utesteder. Finnes det ikke andre metoder for å straffe disse mennene?

Hvilke metoder?

Vi har prøvd å snakke i media. Der blir vi hysjet på og kalt hysteriske.

Vi har prøvd å fortelle vår side av saken: igjen blir vi bedt om å holde kjeft og tåle at menn "bare snakker"....

Jeg er over 30 og bryr meg ikke om et sånt tiltak. Synes det er bra for det er noe veldig spesielt at eldre menn MÅ henge på steder for folk 18+...som regel er det få over 25 på sånne steder. Og at folk reagerer sånn synes jeg også er merkelig. Men de som reagerer føler seg vel truffet kanskje?

Anonymkode: eb00d...012

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kalkulator
På 8.11.2019 den 23.55, AnonymBruker skrev:

Håper de setter 30 års grense på å komme inn ett sted å. Så vi slipper ekle unggutter som sikler og tafser. 

Anonymkode: 421e9...1ed

😂 Veldig god ide! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det behov for dette? Dette er vel sånt som vil gjevne seg ut av seg selv! 

Anonymkode: 5812f...b22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...