Gå til innhold

Utested i Sarpsborg slipper ikke inn menn over 30 år.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest TheCatLady

Jeg er usikker på om dette er rett tiltak for jeg liker ikke helt det å utelukke noen, men kanskje dette utestedet opplevde dette som et problem? 

Selv tenker jeg at det er noe i dette for jeg har aldri opplevd slike ting fra unge menn. Nå ikke jeg under 30 lenger, men da jeg var rundt 18-20 så var det å bli klådd på og generelt upassende oppførsel noe jeg og venninner opplevde fra menn i 40-50-års alderen. Dette gjelder selvfølgelig ikke alle, men det er påfallende at det er menn i den aldersgruppen som ikke greier å oppføre seg rundt unge kvinner. 

Det var heller ikke de attraktive mennene som gjorde slike ting, så det er et eller annet som skjer der, men de ødelegger jo for menn 30+ som klarer å oppføre seg. Det er synd at fåtallet skal ødelegge for andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er vel like vanskelig å vite når du kan snakke til noen uten at du har noen som helst intensjon om sjekking. Er du en mann på 40-50 år så bør du ikke snakke til kvinner under 30 i byen og spesielt ikke på utesteder. På steder som The Well er spesielt forbudt. Hvis det derimot er på en DNT-hytte i Jotunheimen er det helt greit. Det er også oftere greiere hvis du har med kona. Men en fordel med å bli eldre er at når du blir 70-80 år så får du igjen lov til å snakke med menn og kvinner i alle aldere.

Det er vel kanskje ikke så rart. Kvinner i 20-30 års alderen er veldig sex-fokuserte og opptatt av å finne en partner. Alle menn de møter blir derfor vurdert i forhold til det. De er også opptatt av sin verdi på kjønnsmarkedet og oppfatter seg selv først og fremst som et kjønnsobjekt. De har litt problem med å forstå at det faktisk finnes menn som vil snakke med de og som ikke er interessert i å ligge med de. Når de blir eldre og tryggere på seg selv forstår de at de har en verdi utover det å være et sexobjekt.

Anonymkode: 6f0c1...843

Nei, de har tvert imot erfart at menn ikke er interessert i kvinner som mennesker.

Anonymkode: 6e061...7c2

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det ekkelt å bli snakket til av en mann over 30 også selv om han ikke sjekker en opp? Eller er det slik at kvinner tror at alle menn som snakker til de vil opp i trusa deres? Hyggelig, sosial prat uten sjekking eksisterer ikke mellom motsatte kjønn på tvers av 30 års grensen?

Anonymkode: 6f0c1...843

Vil påstå at menn som snakker til kvinner på et utested stort sett er interessert i å komme i buksa deres. Spesielt eldre menn som snakker med unge kvinner. 

Anonymkode: 5efe2...ee7

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er vel like vanskelig å vite når du kan snakke til noen uten at du har noen som helst intensjon om sjekking. Er du en mann på 40-50 år så bør du ikke snakke til kvinner under 30 i byen og spesielt ikke på utesteder. På steder som The Well er spesielt forbudt. Hvis det derimot er på en DNT-hytte i Jotunheimen er det helt greit. Det er også oftere greiere hvis du har med kona. Men en fordel med å bli eldre er at når du blir 70-80 år så får du igjen lov til å snakke med menn og kvinner i alle aldere.

Det er vel kanskje ikke så rart.De har litt problem med å forstå at det faktisk finnes menn som vil snakke med de og som ikke er interessert i å ligge med de. Kvinner i 20-30 års alderen er veldig sex-fokuserte og opptatt av å finne en partner. Alle menn de møter blir derfor vurdert i forhold til det. De er også opptatt av sin verdi på kjønnsmarkedet og oppfatter seg selv først og fremst som et kjønnsobjekt. Når de blir eldre og tryggere på seg selv forstår de at de har en verdi utover det å være et sexobjekt.

Anonymkode: 6f0c1...843

I alle dager. Hvem er du som er "ekspert" på kvinner? 

Anonymkode: 09bb8...e79

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda bra utestedet ikke opplevde utenlandske menn som et problem, I guess?

Anonymkode: 44885...d1c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steder med 18-årsgrense er som regel fulle av kun 18-åringer fordi de ikke kommer inn noe annet sted. Tenk på de som er 30+ og frivillig drar på slike steder. Æsj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, pokijh said:

Steder med 18-årsgrense er som regel fulle av kun 18-åringer fordi de ikke kommer inn noe annet sted. Tenk på de som er 30+ og frivillig drar på slike steder. Æsj

Det er akkurat det.

Anonymkode: 6e061...7c2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og noen kamerater skal melde de for diskrimminering til uken. Av prinsipp. Fordi vi kan. 

Anonymkode: 7234d...33a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, de har tvert imot erfart at menn ikke er interessert i kvinner som mennesker.

Anonymkode: 6e061...7c2

Du mener slle menn som snakker med kvinner er slik og på jakt etter sex?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke problemet. De kan vel finne seg et eget utested liksom? Hvorfor må de være akkurat der??

 

En må jo lure på motivene på de som føler seg ''støtt''....

Anonymkode: 81489...15b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi går på barer for homofile, vi, for å komme unna alle de gamle grisene på utestedene her vi bor. Så jeg er veldig positiv til dette. Gutter på vår egen alder er som oftest for sjenerte, for veloppdragen eller for fulle til å plage oss. De eldre derimot! Det går ikke en bytur uten at noen av oss blir klådd på, så da går vi heller dit de foretrekker menn.

Og for dere som mener vi går glipp av noen erfarne mannfolk, tror dere virkelig at vi går på byen for å finne oss en mann? Vi er jo der for å ha det gøy, ikke for å bli pult!

Anonymkode: 238fd...471

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg og noen kamerater skal melde de for diskrimminering til uken. Av prinsipp. Fordi vi kan. 

Anonymkode: 7234d...33a

Hvordan er det egentlig med ungdomsklubber, om det fremdeles finnes. Kan hvem som helst hevde å være en ungdom med rett til adgang?

Anonymkode: 6e061...7c2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, pokijh skrev:

Steder med 18-årsgrense er som regel fulle av kun 18-åringer fordi de ikke kommer inn noe annet sted. Tenk på de som er 30+ og frivillig drar på slike steder. Æsj

Dette. En slik grense går bare utover voksne mennesker som liker å henge med dem som akkurat har blitt myndig og fortsatt går på videregående. 

Da jeg var under 20 satt utestedet der de fleste under 20 dro, en øvre grense på 30 år (for både menn og kvinner). Utestedet var 1 av 3 hvor folk under 20 kunne gå, og når den øvre grensen kom, dro "alle" under 20 dit, for da kunne en endelig ha det kjekt ute med venner uten at noen på alder med foreldrene våre begynte å klå (ja, folk i 40- og 50-årene gikk også her..).

Hvorfor ønsker mennesker 30+ å henge på et utested med dem under 20 når det finnes X antall utesteder for folk over 20 år? Og i tillegg, det finnes utesteder som setter nedre grense på både 23, 26 og 30 år for å komme inn, så hvorfor er det greit, men det er feil å ha en øvre grense?

Anonymkode: ff3f7...0d0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er mere skremmende å bli tafset på av noen som er mye eldre enn noen på egen alder. Det er vanskeligere å si ifra når det er eldre voksne menn, de er mere truende enn overkåte tenåringer og unggutter. 

Anonymkode: 1b24f...003

Dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes dette sitatet var ganske morsomt: 

Sitat

– Jeg håper de har forståelse for at dette skal være et trygt og godt sted for ungdommen å være. Det blir ikke noe moro for dem om det kommer en på 60 år, sier Marberg.

Jeg tror de fleste ungdommer klarer å ha det "moro" selv om det er en på 60 til stede :P 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eldre menn oppfører seg ikke. Har opplevd mange fulle gamliser som skal slå ut håret en fredagskveld og «sjekke ut kvinnene.» Alle mine venninner har også blitt snakket til av menn over 30 på utesteder. Og de har forsøt og sjekke dem opp og har vært ekle.

Anonymkode: 7e891...1ee

Hvilket hår:-)?

Anonymkode: 0b0e2...3bc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ble sannsynligheten for å være en idiot høyere så raskt man runder 30? Om man tenker på utviklingen av hjernen, så burde det jo være motsatt. Er det ikke mer sannsynlig at prosentandelen av de som klår på kvinner generelt sett er idioter? Virker merkelig å utestenge menn eksklusivt fra slike utesteder. Finnes det ikke andre metoder for å straffe disse mennene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette utestedet kan risikere å måtte stenge dørene. De med best økonomi er jo folk på 30 +. De som yngre er jo gjerne studenter eller de i etableringsfasen,  de kvier seg til å bruke masse penger på byn (selvfølgelig noen unntak) er jo mange menn i 20 åra som også er tafsete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...