Gå til innhold

Når kan barn ha vanlig (størrelse) dyne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har akkurat kjøpt en voksenseng til 2,5 åringen vår. Vi så ikke helt poenget med å kjøpe en juniorseng, når vi kan kjøpe en vanlig enkeltseng med sengehest. Overgangen har gått fint, men dyna hans ser jo liten og stusselig ut i den store sengen. I tillegg er den ikke spesielt varm. Det er sånn liten og lett barnedyne som jeg inntar er leget slik på grunn av krybbedødfaren? Kan man kjøpe en vanlig varm voksen dyne til en 2,5 åring, eller er det risky? 

Anonymkode: a0c87...12b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilken dyne har han? Det finnes 4 standarder og juniorsmdyne bør vel være mer enn bra nok?

Anonymkode: d03d0...67f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel sjelden 2- 3 åringer dør i krybbedød? Jeg tenker at hvis barnet er stort nok til å ligge i vanlig seng, er h*n også stor nok til å ha dyne som passer til senga. 

Anonymkode: 4ce30...5bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min på 15 mnd bruker vanlig voksendyne.. 

Storebror brukte juniorene til han var 3, men det var fordi det var så varmt der vi bodde før. I kalde nord trengs varme 

Anonymkode: a71dc...c5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skiftet til alle her den vinteren rett etter at de hadde fylt 2 (høstbarn). Rett og slett fordi de mindre dynene nesten forsvant i stor seng (alle hadde vanlig seng da) og det fort ble kaldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da barna var ca. 1,5 år fikk de voksendyne i juniorseng (større enn sprinkelseng). 

Anonymkode: 2e502...ffd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da barna var ca. 1,5 år fikk de voksendyne i juniorseng (større enn sprinkelseng). 

Anonymkode: 2e502...ffd

Er ikke voksendynene for lange for juniorseng? Hvordan går det? Vi vurderer det samme her.

Anonymkode: 972de...a63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm min snart 5-åring bruker juniordyne fortsatt. Den er jo 140 cm lang om jeg ikke husker feil. Kanskje på tide å bytte nå da? Hun sover forøvrig i vanlig seng..

Anonymkode: 43303...b45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke voksendynene for lange for juniorseng? Hvordan går det? Vi vurderer det samme her.

Anonymkode: 972de...a63

Nei, det er de ikke

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok at det går fint mtp sikkerhet 👍 Jeg har en som blir 3 år i januar. Kjøpte nylig voksendyne, men hun ville visst ikke ha den. Bruker fortsatt juniordyne 

Anonymkode: 81e3f...89d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har brukt juniordyne frem til 6 år, fikk den fordi jeg syntes voksendyne ble så stor i juniorseng for en treåring, da ble det for mye dyne og lite barn syntes jeg. Når hun ble seks etterspurte hun større dyne så da fikk hun det. Juniorseng kommer til å bli brukt et par år til

Anonymkode: 3543c...06e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...