Gå til innhold

"Jul i Blodfjell" sesong 2 adventskalender


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg klarer ikke bli fenget av denne serien enda. Da han fyren lå på gulvet og broren kom med skrutrekkeren måtte jeg skru av... 🤮

Skal gi det ett par episoder til. Jeg elsket første sesong, så hadde gledet meg til denne, men klarer virkelig ikke finne en positiv ting å si foreløpig. 

Anonymkode: 28c01...f8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et spørsmål: Er Marius og hun jenta han spiller med, søsken? Jeg mener at de virket mer som et kjærestepar, eller er det bare meg?

Anonymkode: 7b8a5...c9a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler!

Slutten på episode 5:

Spoiler

Inspirert av en scene i Hodejegerne? Noen som har sett både episode 5 og Hodejegerne, som vet hvilken scene jeg mener?

 

Anonymkode: 7b8a5...c9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er type "sinnstilstandhumor", noe som betyr at man må syntes sinnstilstanden bak oppførselen/ karakteren er morsom for å være underholdt. Om man kun ser på spøkene uten å oppfatte karakterene bak spøkene, så er nok serien ganske så tam og kan få dårlige karakterer. Jeg syntes det gjør det relativt bra. Jeg ler meg ikke skakk ihjel, men der er noen morsomme øyeblikk, så jeg ville nok gitt serien et hakk over snittet. Om dette er nøyaktig den type humor man liker, så er det nok en sterk sekser. 

Anonymkode: d92fe...6c1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Et spørsmål: Er Marius og hun jenta han spiller med, søsken? Jeg mener at de virket mer som et kjærestepar, eller er det bare meg?

Anonymkode: 7b8a5...c9a

Blei litt usikker jeg også. Innbilte meg at de var søsken. 

Anonymkode: b3dd5...184

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blei litt usikker jeg også. Innbilte meg at de var søsken. 

Anonymkode: b3dd5...184

De er søsken ja.......luksus å følge med litt 😂

Anonymkode: 869e6...692

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Guri meg så tragisk norsk underholdning har blitt 😫🙈 

Anonymkode: 31095...f39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.12.2019 den 15.30, AnonymBruker skrev:

Et spørsmål: Er Marius og hun jenta han spiller med, søsken? Jeg mener at de virket mer som et kjærestepar, eller er det bare meg?

Anonymkode: 7b8a5...c9a

De skal nok forestille søsken ja. Men det er jo meningen at det skal være creepy 🤣

Anonymkode: df20e...476

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.12.2019 den 15.50, AnonymBruker skrev:

Spoiler!

Slutten på episode 5:

  Vis skjult innhold

Inspirert av en scene i Hodejegerne? Noen som har sett både episode 5 og Hodejegerne, som vet hvilken scene jeg mener?

Anonymkode: 7b8a5...c9a

Ganske tydelig inspirert der ja :laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toffens teknolager :laugh: Et grep som så langt får denne sesongen til å virke litt mindre spennende er at i sesong 1 ble nesten alle episodene avsluttet med at noen ble drept, mens nå kommer rulleteksten plutselig bare ut av ingenting...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Nevian skrev:

Toffens teknolager :laugh: Et grep som så langt får denne sesongen til å virke litt mindre spennende er at i sesong 1 ble nesten alle episodene avsluttet med at noen ble drept, mens nå kommer rulleteksten plutselig bare ut av ingenting...

Enig! 

Anonymkode: 7b8a5...c9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sesong 2 er bra. Ikke fantastisk hittil, men helt allright 🙂 Det jeg savner er å bry meg mer om karakterene. Jeg liker at selve oppskriften er litt annerledes (ikke ett drap hver dag), men jeg skulle ønske at episodene var 5 min lenger for å få mer tid til å bry meg om karakterene.

Forøvrig tror jeg bildet de bruker til å etterforske, med den bortkomne piken i vinduet, er en feilaktig representasjon av virkeligheten. Svein tok to bilder inntil hverandre da han fremkalte bilder, og jeg tror ansiktet hennes svertet av fra ett bilde til ett annet.

Anonymkode: 95100...20b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 3.12.2019 den 20.33, AnonymBruker skrev:

 Finn Stålesen= Ståle Finnsnes.... den arrogante etterforskeren som fremsto meget dårlig i serien "hvem drepte Birgitte Tengs". Tatt på kornet. 

Anonymkode: 6e74a...d14

Ståle Finsal 😊

Anonymkode: 17d33...97e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror denne sesongen er inspirert av "Menn som hater kvinner", mye som minner om den filmen. Jente som forsvinner sporløst fra en øy, familiekonfliktene +++ Så jeg tipper at Sofia fortsatt lever. 

Anonymkode: 17d33...97e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror denne sesongen er inspirert av "Menn som hater kvinner", mye som minner om den filmen. Jente som forsvinner sporløst fra en øy, familiekonfliktene +++ Så jeg tipper at Sofia fortsatt lever. 

Anonymkode: 17d33...97e

Jeg har tenkt akkurat det samme, at Sofia fortsatt er i live.......

Spoiler

I slutten av dagens episode får vi se et glimt av en blond jente.......samt at det er mye snakk om at hun løp til blodskogen.

Ps. Scorpio......fantastisk hehe 

 

Anonymkode: 869e6...692

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 4.12.2019 den 15.50, AnonymBruker skrev:

Spoiler!

Slutten på episode 5:

  Skjul innhold

Inspirert av en scene i Hodejegerne? Noen som har sett både episode 5 og Hodejegerne, som vet hvilken scene jeg mener?

 

Anonymkode: 7b8a5...c9a

Hvorfor stiller du spørsmål om noe så opplagt? Det var da helt åpenbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror denne sesongen er inspirert av "Menn som hater kvinner", mye som minner om den filmen. Jente som forsvinner sporløst fra en øy, familiekonfliktene +++ Så jeg tipper at Sofia fortsatt lever. 

Anonymkode: 17d33...97e

Hvorfor er det så mange som «tror» noe som er like opplagt som at 2+2=4? Skjønner ikke greia.

Ja, de har latt seg inspirere av «Menn som hater kvinner», i tillegg til likhetene du nevner så er det også en hacker som driver og tar seg inn på PCen til folk, slik Lisbeth Salander var ekspert til. De legger ikke akkurat skjul på at det er en slags parodi på dette, så ingen grunn til å bare «tro» det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Irja skrev:

Synes denne sesongen er bedre enn den første. Jon Øigarden er helt rå her.

Ja, egentlig. I første sesong ble episodene langt mer låst til at en person skulle dø hver gang. Ikke så veldig spennende i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har sett episode 8 allerede? Jeg lo meg i hjel..😂 

Anonymkode: 7b8a5...c9a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...