Gå til innhold

Kan noen anbefale en hudkrem for sensitiv blandingshud?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg gir snart opp! Jeg har sensitiv hud som fort blir irritert, og sliter nå som det blir kaldt i lufta. Huden blir rød og tørr i kinnene. Samtidig er jeg plaget med fet og uren hud rundt munn og hake. Jeg har prøvd ulike merker og serier uten hell. I fjor kjøpte jeg dermalogica-produkter for nærmere 4000 kroner uten bedring..... Gode tips mottas med takk!

Anonymkode: 03ac6...3e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sliter selv med sensitiv hud og har brukt flerfoldige tusen på hudpleie opp gjennom årene, så kjenner til frustrasjonen. For et par år siden byttet jeg over til koreansk hudpleie og er generelt veldig fornøyd med det. Bruker nå Make p:rem Safe me. Relief moisture cream 12. Gir mye fukt og inneholder ikke silikon. Prøvd andre kremer, men faller alltid tilbake til denne på vinterstid. Tror dog ikke du får tak i den i butikk, så må kjøpes på nett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, antonie skrev:

Jeg sliter selv med sensitiv hud og har brukt flerfoldige tusen på hudpleie opp gjennom årene, så kjenner til frustrasjonen. For et par år siden byttet jeg over til koreansk hudpleie og er generelt veldig fornøyd med det. Bruker nå Make p:rem Safe me. Relief moisture cream 12. Gir mye fukt og inneholder ikke silikon. Prøvd andre kremer, men faller alltid tilbake til denne på vinterstid. Tror dog ikke du får tak i den i butikk, så må kjøpes på nett. 

Tusen takk for tips!

Anonymkode: 03ac6...3e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt samme type hud og sverger til Linda Johansens produkter - gold serum og trøffelkremen på natt. TLC-dagkrem. Huden min ser mye bedre ut etter bare tre mnd med bruk.

Anonymkode: 497dc...60a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fornøyd med Paulas Choice Calm-serien for ekstra sensitiv hud. Bruker fuktighetskremen for kombi-fet hud på dagtid og samme krem for normal-tørr hud på kvelden for å få mer fukt. Det fine med disse er at de finnes i mindre størrelser også slik at man kan teste de før man bruker flerfoldige hundre på produkter som man muligens ikke tåler. Jeg kjøper mine på Skincity, og legger ved linkene under: 

https://skincity.no/no/calm-redness-relief-nighttime-moisturizer-normal-to-oily-skin
https://skincity.no/no/calm-restoring-moisturizer-normal-to-dry

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vanskelig hud.

mild rosacea, sensitiv samtidig som den er veldig fet i t-sonen.

jeg ble anbefalt a-cream fra apoteket for 2 år siden og har holdt med til den siden! Nå om vinteren kjøper jeg litt serum/olje i tillegg:) 

Anonymkode: e34ff...378

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, gohege said:

Jeg er fornøyd med Paulas Choice Calm-serien for ekstra sensitiv hud. Bruker fuktighetskremen for kombi-fet hud på dagtid og samme krem for normal-tørr hud på kvelden for å få mer fukt. Det fine med disse er at de finnes i mindre størrelser også slik at man kan teste de før man bruker flerfoldige hundre på produkter som man muligens ikke tåler. Jeg kjøper mine på Skincity, og legger ved linkene under: 

https://skincity.no/no/calm-redness-relief-nighttime-moisturizer-normal-to-oily-skin
https://skincity.no/no/calm-restoring-moisturizer-normal-to-dry

Siterer denne. Calm-serien er virkelig god. Generelt er Paulas Choice et utmerket merke, de skyr unna fargestoff, parfyme og annen dritt man ikke trenger på huden. De unngår alltid irriterende stoffer, som typisk andre merker later som er bra, som feks tea tree olje, essential oils, witch hazel og sitrus. Huff stakkars huden min før jeg leste meg opp på hudpleie.

Hvis jeg var deg TS ville jeg gått inn på Skincity sine nettsider, tatt en hudtest under merket Paulas Choice. Ta den lange hudtesten med flest spørsmål, og legg ved bilde av usminket hud (frivillig med bilde). Jeg fikk strålende hjelp og handlet inn prøve på alle produktene jeg ble anbefalt, og alle utenom et produkt passet med utrolig bra. Og da sparte jeg penger på å teste ut først.

Utrolig fornøyd og huden min kjennes bra og ser bra ut. Herlig å ikke svi og renne i øynene pga produkt med parfyme og tull.

Anonymkode: 760e8...f32

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...