Gå til innhold

Er så drittlei av å se månen - kan den forsvinne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 8.11.2019 den 18.53, AnonymBruker skrev:

ok den er altså ikke helt meningsløs? Tenkte ikke over at det du skrev her. vanskelig å si akkurat hvorfor jeg mener den bare kan forsvinne, jeg liker den bare ikke. Men har det blitt forsket på om vi bare kan skyte den vekk eller ødelegge den? Eller dytte vekk i verdensrommet. jeg irriterer meg over at ting bare er der uten at vi skal ha noe å si om det. Så jeg mener det er ikke logisk at den bare er der hele tiden. men forstår jo at forskere ikke går og tenker på dette som jeg har irritert meg litt over. Så jeg må vel bare aksptere at den bare skal være der. Men greit å få ut litt av det jeg tenker på synes jeg.

Anonymkode: 17c2e...b15

Er det dette du ønsker deg? Neste gang du ser opp på månen bør du være glad den er der. Eller bare la være å se på den. Trodde alle visste at månen er viktig for vårt liv på jorda.

 

Anonymkode: d791d...cb2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ByeByeLove
On 11/8/2019 at 10:20 PM, AnonymBruker said:

Her kan du lese hvordan jorda hadde vært uten månen. https://forskning.no/geofag-universet-spor-en-forsker/spor-en-forsker-hva-hadde-vi-gjort-uten-manen/733165

Jeg er ikke enig med meg selv om du troller, er ung eller dum.

Anonymkode: 6cfa0...fa3

Det lurer jeg på flere ganger hver gang jeg er innom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.11.2019 den 1.42, Sirkelen skrev:

Dette var en seriøst lunofob tråd 😉

Månen skal være glad den ikke er på KG.

Si ikke det.

https://forum.kvinneguiden.no/search/?&q=luna&type=core_members&joinedDate=any&group[4]=1&group[26]=1&group[37]=1&group[24]=1&group[5]=1&group[38]=1&group[36]=1&group[6]=1&group[3]=1&group[15]=1&group[40]=1&group[39]=1&group[1]=1

 

Anonymkode: 04521...7ab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sirkelen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎08‎.‎11‎.‎2019 den 16.57, AnonymBruker skrev:

Månen forsvinner til slutt. Men ikke hold pusten. Den beveger seg lenger fra jorda med hele 4 cm i året 😛

 

 

Anonymkode: 14934...c66

Samtidig bremser Jordas rotasjon, litt og litt, så døgnet blir lengre. Systemet vil vel ETTERHVERT [1] ende opp i en stabil tilstand hvor Jordas døgnlengde og Månens omløpsperiode er like (med Månen mye fjernere enn i dag, og følgelig en periode på en god del mer enn dagens). Da vil Månen bare være synlig fra den ene siden av Jorda, så den som evt. lever på Jorda da [2] kan flytte til motsatt side for å slippe å se den.

[1] Så vidt jeg kan huske, kommer dette neppe til å skje i praksis siden det vil ta lengre tid enn de fem milliarder år eller deromkring som Sola vil bruke på å forlate hovedserien, svelle opp, og sannsynligvis ødelegge de indre planetene. Er dog noen år siden jeg drev og leste meg opp på disse greiene.

[2] Kakkerlakker, bakterier, eller noe.

Endret av Leifr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Sirkelen skrev:

Det er noen ting man ikke får gjort noe med, som skatter, døden ... og Månen 🌕

Og Kg-troll 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkelen
1 minutt siden, Rumle skrev:

Og Kg-troll 😊

Det også 😊 De får kanskje lage seg en gardin i vinduet sitt i trollhulen, så de slipper alt måneskinnet om natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På ‎12‎.‎11‎.‎2019 den 15.02, Kvelertak skrev:

Månen forsvinner ikke. I så fall ramler den ned på jorda og det vil du vel ikke?😬

Ville vel kreve mer energi å forstyrre banen så mye at klodene kolliderte, enn å få Månen ut av banen og vekk.

(Uansett EN DEL størrelsesordener mer energi enn vi mennesker har rådd over så langt i vår historie.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor føler dere at dere må forsvare månen da? men er jo ingen av dere som kan forklare hvorfor den bare må være her. Så det er ikke bare jeg som ikke har forklart hvorfor den bare skal forsvinne. Eller, jeg har sagt hvorfor jeg ikke vil ha den her. Dere har jo bare sagt at den er god å ha og at det bare skal være sånn at den skal være her for alltid. Er bare ikke logisk at den bare er der. Hater når enkelte ting bare er der uten at noen har bestemt noe som helst om det. Aaarg. 

Anonymkode: 17c2e...b15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...