Gå til innhold

Er det feil av meg mener at deg er barnets og fars samvær


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

har nylig hørt at barnets far ønsker og ta med seg en familiemedlem til samvær med tilsyn hos familievernet. kall meg ond frekk osv. Men i avtalen skal vi liksom ikke treffes med verandres foreldre.

men er ikke det meiningen at far og barnet skal få et godt forhold? vi begynte dette samværet for 1 måned siden, vi går til dette for at de vil se/vurdere hvordan far og barn fungerer sammen. 

Og føler av og til at far, Megler presser med og få foreldrene hans i dette, eg blander ikke mine foreldre i dette pga jeg som er mor. 

Anonymkode: 4b574...811

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvem er dette familiemedlemmet da og hvilket forhold har vedkommende til barnet? Jeg skjønner godt dersom det er farmor som savner barnebarnet sitt. 

Anonymkode: d4204...aad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? 
Prøver du å hindre barnefaren i å ta med barnet for å møte sine egne besteforeldre? BARNETS egne besteforeldre altså.

Det er mulig jeg tar feil nå, at jeg ikke skjønner det du spurte om. Spør bare for å oppklare det.

Anonymkode: 69b41...5be

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, meg over her.

Jeg forstår ikke helt hva som er greia her. Kanskje du kan utdype litt?

Anonymkode: 69b41...5be

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Beklager, meg over her.

Jeg forstår ikke helt hva som er greia her. Kanskje du kan utdype litt?

Anonymkode: 69b41...5be

Meg og faren har hatt mye konflikt og besteforeldre vil ikke ha noe som helst og gjør med meg og truet med pålegg elns med samvær i retten, og snakker ganske stygt om meg.. så pga av dette synes de det va bedre at jeg og han ikke skulle treffe på hverandres foreldre, har vært aleine hele graviteten uten noe spørsmål både fra far eller besteforelder hvordan det går eller om jeg trenger noe.. og de bryr seg mer om bilder på sosiale medier en selve barnet

Anonymkode: 4b574...811

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mulig jeg misforstår men ønsker du ikke at barnet skal møte sine besteforeldre, tanter og onkler? Har du en god grunn for å mene det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Meg og faren har hatt mye konflikt og besteforeldre vil ikke ha noe som helst og gjør med meg og truet med pålegg elns med samvær i retten, og snakker ganske stygt om meg.. så pga av dette synes de det va bedre at jeg og han ikke skulle treffe på hverandres foreldre, har vært aleine hele graviteten uten noe spørsmål både fra far eller besteforelder hvordan det går eller om jeg trenger noe.. og de bryr seg mer om bilder på sosiale medier en selve barnet

Anonymkode: 4b574...811

Er det akkurat i overleveringen? Eller er det du som er tilstede når far har samvær?

Anonymkode: d4204...aad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, solmåneogstjerner skrev:

Mulig jeg misforstår men ønsker du ikke at barnet skal møte sine besteforeldre, tanter og onkler? Har du en god grunn for å mene det? 

ja det er familien og han er faren men tror fleste andre hadde sikkert følt det samme når du ikke kjenner faren eller hans familie og bare gi barnet så lite til dem

Anonymkode: 4b574...811

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er det akkurat i overleveringen? Eller er det du som er tilstede når far har samvær?

Anonymkode: d4204...aad

jeg og en person fra familievern

Anonymkode: 4b574...811

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ja det er familien og han er faren men tror fleste andre hadde sikkert følt det samme når du ikke kjenner faren eller hans familie og bare gi barnet så lite til dem

Anonymkode: 4b574...811

Så han er ikke sammen med barnet under samvær? 

Hvis det er slik at han bruker barnevakt hele tiden så skjønner jeg deg. Men litt må være greit, og om han er der sammen med dem så bør det ihvertfall være gode grunner til å nekte. Stort sett er det bra for barn å være sammen med familie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, solmåneogstjerner skrev:

Så han er ikke sammen med barnet under samvær? 

Hvis det er slik at han bruker barnevakt hele tiden så skjønner jeg deg. Men litt må være greit, og om han er der sammen med dem så bør det ihvertfall være gode grunner til å nekte. Stort sett er det bra for barn å være sammen med familie. 

Da far har kommet med sin mor/far har det bare vert de som holder barnet og er oppe barnet hele tia, mens far sitter der, jeg må jo nesten se at far er en god omsorgsperson så jeg kan føle meg mer trygg vis hun skal være der med han alene engang

Anonymkode: 4b574...811

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da far har kommet med sin mor/far har det bare vert de som holder barnet og er oppe barnet hele tia, mens far sitter der, jeg må jo nesten se at far er en god omsorgsperson så jeg kan føle meg mer trygg vis hun skal være der med han alene engang

Anonymkode: 4b574...811

Aha.. så samvær foregår med deg, en barnevernsperson, faren og hans foreldre? 

Jeg forstår at han synes situasjonen er vanskelig når han blir overvåket slik. 

Men kan du ikke bare si det da? At han må kunne være med barnet alene også av og til? Men å nekte besteforeldre blir litt for dumt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, solmåneogstjerner skrev:

Aha.. så samvær foregår med deg, en barnevernsperson, faren og hans foreldre? 

Jeg forstår at han synes situasjonen er vanskelig når han blir overvåket slik. 

Men kan du ikke bare si det da? At han må kunne være med barnet alene også av og til? Men å nekte besteforeldre blir litt for dumt. 

dette var før men nå er det bare meg og tilsyns person, så er ganske greit så får se hvordan barn og far fungerer i samspill

Anonymkode: 4b574...811

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

dette var før men nå er det bare meg og tilsyns person, så er ganske greit så får se hvordan barn og far fungerer i samspill

Anonymkode: 4b574...811

Ok, men hvis det er slik at du faktisk kan være med å bestemme dette, hvorfor ikke en mellomting? Noen ganger alene med får og noen ganger med flere tilstede. Må vel kunne gå det. Du bør ikke være så vrang her selv om de har vært frekke med deg før. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Lama_Drama

Da synes jeg godt besteforeldrene kan være med en sjeldent gang, men ikke hver gang. Kan dere bli enige om at de er med hver tredje gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vanskelig å forstå hva du egentlig mener  men jeg oppfatter det sånn at hele poenget med samvær med tilsyn er at i dette tilfellet skal far observeres for å se om han har et tilfredstillende samspill med barnet. Når han kommer dragende med slekt og venner så er hele poenget borte.

Hvorfor kan ikke barnevernet si i fra  til far om dette hvis det er viktig?? 

Anonymkode: bae89...d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...