Gå til innhold

Nytt kjøleskap, eller nytt kjøkken..?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjøp nytt kombiskap, type forholdsvis rimelig, og selg det når dere fornyer kjøkkenet. Relativt nye kombiskap er veldig lettsolgte, om dere aksepterer å selge billig (halv pris av nypris). I forhold til kostnaden av nytt kjøkken er dette en pølse i slaktetida.

Anonymkode: a0a4e...649

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Kjøp nytt kombiskap, type forholdsvis rimelig, og selg det når dere fornyer kjøkkenet. Relativt nye kombiskap er veldig lettsolgte, om dere aksepterer å selge billig (halv pris av nypris). I forhold til kostnaden av nytt kjøkken er dette en pølse i slaktetida.

Anonymkode: a0a4e...649

Legger til at det er utrolig surt å eventuelt oppleve at det "nye" kjøleskapet også gir seg, om dere kjøper brukt. Jeg hadde ofret litt ekstra penger på den tryggheten man får med et nytt kombiskap med garanti.

Anonymkode: a0a4e...649

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Så du tok det bare for gitt at TS hadde tenkt å lure folk? Hyggelig. 

Anonymkode: 406b7...eef

Nestemann som henter kjøleskapet kan selge det videre. 

Anonymkode: add9f...f80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Blondie65 said:

Jeg anbefaler IKKE integrerte kjøleskap. De har mye mindre volum (det er bare å gå å se på ditt eget kjøleskap og se hvor stort volum døren utgjør, hele det volumet mister du.

Jeg anbefaler istedet halvintegrert kjøleskap - at kjøleskapet i full dybde - bygges inn i et høyskap, men har vanlig kjøkeskapdør. Da har du plass til liggende 1,5 brusflasker (noe du ikke får plass til i et integrert).

Ja, jeg er enig at helintegrering er pent, men du mister volum, og jeg har ikke angret på at jeg valgte halvintegrert istedet.

jeg tror dere har veldig utdatert informasjon. Jeg får vanlige 1,5 liter flasker liggende i min integrert kjøleskap. Selvsagt. Og utvalg av integrerte kjøleskap i vanlige butikker nå er ikke mindre enn frittstående. Det er fordi omtrent alle som kjøper nytt kjøkken, velger integrert, det er det som blitt normen nå.

Anonymkode: ae377...dcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Blondie65 skrev:

Jeg anbefaler IKKE integrerte kjøleskap. De har mye mindre volum (det er bare å gå å se på ditt eget kjøleskap og se hvor stort volum døren utgjør, hele det volumet mister du.

Jeg anbefaler istedet halvintegrert kjøleskap - at kjøleskapet i full dybde - bygges inn i et høyskap, men har vanlig kjøkeskapdør. Da har du plass til liggende 1,5 brusflasker (noe du ikke får plass til i et integrert).

Ja, jeg er enig at helintegrering er pent, men du mister volum, og jeg har ikke angret på at jeg valgte halvintegrert istedet.

Jeg er strålende fornøyd med integrert kjøleskap. 

1,5 brusflasker og champagneflasker ligger helt fint. Jeg ukeshandler og har god plass til alt. I jula med fullt hus blir det riktignok litt trangt. 

Anbefaler at man velger 180 høyde, integrert eller ikke. Frysedelen tar latterlig mye plass. Vi har i stedet integrert fryser separat. 

Anonymkode: 1edf7...49c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.11.2019 den 16.48, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde vurdert om integrert kjøleskap er så lurt. Kjøleskap slutter å virke, det oppstår feil, lekkasje osv. Da er integrert kjøleskap lite greit. Mye enklere med et pent frittstående. Så mange stilige kjøleskap nå, at jeg hadde heller brukt penger på et skikkelig kjøleskap og brukt det videre i nytt kjøkken.

Anonymkode: 40898...da0

Skriver under på denne. Mye fine frittstående! Ikke bare slike hvite vanlige. Du får med.display, glassdør, isbitmaskin, i ulike farger....

Og mye enklere om noe skulle skje, bare å dra det fram. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 8.11.2019 den 16.48, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde vurdert om integrert kjøleskap er så lurt. Kjøleskap slutter å virke, det oppstår feil, lekkasje osv. Da er integrert kjøleskap lite greit. Mye enklere med et pent frittstående. Så mange stilige kjøleskap nå, at jeg hadde heller brukt penger på et skikkelig kjøleskap og brukt det videre i nytt kjøkken.

Anonymkode: 40898...da0

Jeg skjønner ikke greia med at alle vil ha integrerte hvitevarer, nettopp pga de feilene som kan oppstå til og med i nye varer (og når det gjelder integrerte kjøleskap/kombiskap, så får de faktisk litt dårlig ventilasjon når de er innebygget..)  Jeg kommer aldri til å velge noe annet enn frittstående.

Tanten min renoverte kjøkkenet sitt for noen få år siden, og valgte integrerte hvitevarer.  Etter syv måneder røk komfyren, og den fikk hun selvfølgelig erstattet uten kostnad. Men benkeplate som måtte fjernes + rørlegger (pga oppvaskkum/ kraner som måtte demonteres kom på en pen sum. og den kostnaden måtte hun ta selv...

Anonymkode: e6fa7...036

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke greia med at alle vil ha integrerte hvitevarer, nettopp pga de feilene som kan oppstå til og med i nye varer (og når det gjelder integrerte kjøleskap/kombiskap, så får de faktisk litt dårlig ventilasjon når de er innebygget..)  Jeg kommer aldri til å velge noe annet enn frittstående.

Tanten min renoverte kjøkkenet sitt for noen få år siden, og valgte integrerte hvitevarer.  Etter syv måneder røk komfyren, og den fikk hun selvfølgelig erstattet uten kostnad. Men benkeplate som måtte fjernes + rørlegger (pga oppvaskkum/ kraner som måtte demonteres kom på en pen sum. og den kostnaden måtte hun ta selv...

Anonymkode: e6fa7...036

Høres rart ut. 

Komfyrene kan selv jeg dra ut, er lagt opp med god tilgang til stikkontakt. 

For oppvaskmaskin og kjøleskap er det bare å vippe av sokkel. Koble av dør. Og så dra ut. 

Ventilasjonen er god, med lufting både i sokkel og på siden. 

Høres ikke ut  som om det kjøkkenet ble helt forskriftsmessig bygd. 

Anonymkode: 1edf7...49c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tanten min renoverte kjøkkenet sitt for noen få år siden, og valgte integrerte hvitevarer.  Etter syv måneder røk komfyren, og den fikk hun selvfølgelig erstattet uten kostnad. Men benkeplate som måtte fjernes + rørlegger (pga oppvaskkum/ kraner som måtte demonteres kom på en pen sum. og den kostnaden måtte hun ta selv...

Anonymkode: e6fa7...036

Hvorfor måtte benkeplate fjernes for å komme til komfyren? Jeg hadde en garantifeil som måtte rettes på min komfyr og da måtte både koketopp og steikeovn løsnes. Det var bare disse som ble involvert, ikke benkeplate eller blandebatteri/vask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er strålende fornøyd med integrert kjøleskap. 

1,5 brusflasker og champagneflasker ligger helt fint. Jeg ukeshandler og har god plass til alt. I jula med fullt hus blir det riktignok litt trangt. 

Anbefaler at man velger 180 høyde, integrert eller ikke. Frysedelen tar latterlig mye plass. Vi har i stedet integrert fryser separat. 

Anonymkode: 1edf7...49c

 

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

jeg tror dere har veldig utdatert informasjon. Jeg får vanlige 1,5 liter flasker liggende i min integrert kjøleskap. Selvsagt. Og utvalg av integrerte kjøleskap i vanlige butikker nå er ikke mindre enn frittstående. Det er fordi omtrent alle som kjøper nytt kjøkken, velger integrert, det er det som blitt normen nå.

Anonymkode: ae377...dcd

Det kan være at jeg har begrenset erfaring. Jeg har brukt et selv (IKEA) og sett flere og det virker lite hensiktsmessig.

Det halvintegrerte jeg har er uten håndtak i front og har istedet grep i siden på dørene. Er veldig fornøyd med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...