Gå til innhold

Sønnen min vil begynne på hest


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, AnonymBruker said:

En uerfaren, nervøs mamma som leier, har ingen mulighet til å avverge en hendelse eller ulykke. Tvert imot! Hun vil antagelig gjøre situasjonen ende verre. Jeg hadde unngått en rideskole som praktiserer på den måten. Ikke rart det skjer ulykker...

Anonymkode: aa426...eb3

Regner med at foreldrene må være en smule hestevante, ser ikke for meg at de slipper til nervøse mammaer til å leie.

Anonymkode: 0ea9c...6b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

En uerfaren, nervøs mamma som leier, har ingen mulighet til å avverge en hendelse eller ulykke. Tvert imot! Hun vil antagelig gjøre situasjonen ende verre. Jeg hadde unngått en rideskole som praktiserer på den måten. Ikke rart det skjer ulykker...

Anonymkode: aa426...eb3

Da må du lete en stund. Dette er så og si ved alle ridesentre rundt om. Og har vært det nå de siste årene. Som foresatt får man opplæring i å være leier av instruktør. Dette er av sikkerhetsmessige årsaker til barnet klarer å styre hesten selv. Rideskolehester er veldig rolige hester. 

Anonymkode: cb871...71f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

På de aller fleste ridesenterene i Oslo og omegn er det påkrevde at foresatte stiller som leier for eget barn, så lenge barnet er på nybegynnernivå. Altså frem til barnet mestrer å skritte, trave og stoppe hesten selv. Dette gjøres av sikkerthetsmessige årsaker, da det har vært flere stygge rideulykker de siste årene. Dette sjekkes enkelt opp på hjemmesidene til hvert ridesenter. Det krever mye av foreldrene i starten, så går det sin gang. Vi har vært igjennom det. Ridning er ikke noe dyrere enn andre aktiviteter plusser man sammen treningsavgift på fotball, klubbavgift, fotballutstyr, cuper, bortekamper osv. 

Anonymkode: cb871...71f

Det høres ikke spesielt sikkert ut! En mor/far uten peiling på hest har da null mulighet til å avverge en ulykke.

Da jeg gikk på rideskole for cirka hundre år siden brukte de noen av de mange hestejentene som hang rundt i stallene til å leie hestene på nybegynnerkurs. Det burde ikke være spesielt vanskelig å oppdrive slike i dag heller... En mor/far som er uvant med hest er i alle fall null verd som sikkerhetsforsikring.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da må du lete en stund. Dette er så og si ved alle ridesentre rundt om. Og har vært det nå de siste årene. Som foresatt får man opplæring i å være leier av instruktør. Dette er av sikkerhetsmessige årsaker til barnet klarer å styre hesten selv. Rideskolehester er veldig rolige hester. 

Anonymkode: cb871...71f

Det vil si at den "sikkerheten" med foreldre egentlig ikke er noe vits i i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonymus Notarius skrev:

Det høres ikke spesielt sikkert ut! En mor/far uten peiling på hest har da null mulighet til å avverge en ulykke.

Da jeg gikk på rideskole for cirka hundre år siden brukte de noen av de mange hestejentene som hang rundt i stallene til å leie hestene på nybegynnerkurs. Det burde ikke være spesielt vanskelig å oppdrive slike i dag heller... En mor/far som er uvant med hest er i alle fall null verd som sikkerhetsforsikring.

Enig, høres veldig rart ut at en person uten hestekunskap skal forhindre ulykker. 

Anonymkode: ef89f...15b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonymus Notarius skrev:

Det høres ikke spesielt sikkert ut! En mor/far uten peiling på hest har da null mulighet til å avverge en ulykke.

Da jeg gikk på rideskole for cirka hundre år siden brukte de noen av de mange hestejentene som hang rundt i stallene til å leie hestene på nybegynnerkurs. Det burde ikke være spesielt vanskelig å oppdrive slike i dag heller... En mor/far som er uvant med hest er i alle fall null verd som sikkerhetsforsikring.

Vi bruker stalljentene våre til det i dag også, og tror ikke det er vanlig at foreldrene må leie barna. De gangene barn er usikre og ønsker at mor eller far følger, så går de ved siden av uten å ha noe ansvar. Da er det fortsatt en av "våre" som leier. Noen av jentene får betalt pr time, men de fleste bidrar mot å få lov til og ri gratis. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...