Gå til innhold

Er det noen andre her som ikke liker Friends?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 11/8/2019 at 1:57 PM, smalls said:

Jeg vet mange elsker Friends, men jeg har aldri likt serien. Synes bare ikke det er morsomt og da gidder jeg ikke å kaste bort tid på å se på. Prøvd å se noen episoder men nei

How i met your mother er enda verre. 🤦‍♀️ Finnes ikke morsomt for meg

Vet ikke hvordan det er nå om dagen siden jeg ikke har tv lenger, men før var det en masse intetsigende og dørgende kjedelige komedier på tv ala how i met your mother.

Anonymkode: ff04b...583

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 8.11.2019 den 12.36, AnonymBruker skrev:

Jeg elsker Janice ihvertfall 😁 liker Phoebe og tvillingsøsteren Ursula godt også, og Chandler er morsom. Men allikevel synes jeg serien er utdatert nå. De ler og gjør narr av så mye som egentlig ikke er greit. Blant annet homofile, lesbiske og transpersoner. Synes ikke det er morsomt. 

Anonymkode: b026a...67d

Elsket øyeblikket når Chandler hadde valget mellom å bli værende i New York med Janice eller bli med første fly til Jemen og valgte sistnevnte😆 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, DavinaWin skrev:

Elsket øyeblikket når Chandler hadde valget mellom å bli værende i New York med Janice eller bli med første fly til Jemen og valgte sistnevnte😆 

«😳 Yemen. I’m going to Yemen 😳😳» 

Anonymkode: 1688e...88d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.11.2019 den 15.39, AnonymBruker skrev:

Haha! Jeg likte det aldri da det gikk på tv2, og jeg liker det fortsatt ikke, selv med nostalgiske 90-talls briller. Du har helt rett i forutsigbar, teit humor. Hverken fugl eller fisk, liksom. Ikke tullete og tøysete, men heller ikke intelligent og skarp humor.

Anonymkode: 2b992...756

Teit humor?? For deg ja, men det betyr ikke at humoren er teit... Vi liker forskjellig.... Synes du folk er teit hvis de liker en annen bil enn deg? Liker å reise et annet sted på ferie enn deg? For ikke å glemme hvor lite intelligent man må være for å like noe annet enn deg..?!? 

Anonymkode: c6e59...bd2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var fan da jeg var tenåring ja, kjøpte til og med cd'en da den kom ut. Men det var jo på nittitallet da. Helt ok å se en episode nå også sikkert, men har nesten ikke hatt tv på 20år så det skjer ikke så ofte -mer når det står på tv'n venterom eller lignende og da er det jo greit å se på det. Har hendt jeg har vært innom gamle klipp på youtube, compilation av Phoebe for eksempel, var moro å se sammendraget av livet hennes, hun som hadde gjort så mye rart.

Anonymkode: 29021...286

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg liker.heller ikkje friends. Hater det ikkje. Bare ikkje spesielt interessert i det. Hater derimot latterboks. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"friends" gikk vel i flere sesonger, og det blir fremdeles sendt repriser.  

Dette tyder vel på at iallefall en del seere har interesse av fremdeles følge med på dette opplegget. Ellers ville vel ikke TV-kanalene fortsatt å sende disse tingene hele tiden.                    

Anonymkode: dfa17...92c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler at dere som sier "det er ikke morsomt" har misforstått noe.... Humor er ikke hovedappelken til Friends, det er varmen og vennskapet mellom hovedpersonene. Det ligger i tittelen :) Dette er den trofaste, varme vennegjengen vi "alle" ønsker oss. Tror den appellerer til flokkdyret i oss. Her er mennesker som aldri svikter deg eller forsvinner...

Husk at forløperen til Friends på mange måter var Seinfeld. Seinfeld var på mange måter en ren komiserie, med ganske sarkastisk og stikkende humor. De fire hovedpersonene (Kramer, Elaine, George og Jerry) var ganske egoistiske og ikke så nådige mot hverandre heller. Dette var jo Jerry Seinfelds skråblikk på livet, i samme stil som hans standup. Jeg likte serien veldig godt, men det fristet aldri å ha en sånn vennekrets liksom....

Så når Friends kom, med yngre mennesker og et helt annet fokus på å bygge opp rollene, ikke bare bruke dem til å statuere komiske poenger, var det som en ny verden :)

Serier som Beverly Hills 90...whatever og spinoffen Melrose Place hadde også unge vennegjenger, men var mer klassisk såpe med kjedelige intriger og masse "slemme" folk. 

Anonymkode: 75318...28b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Føler at dere som sier "det er ikke morsomt" har misforstått noe.... Humor er ikke hovedappelken til Friends, det er varmen og vennskapet mellom hovedpersonene. Det ligger i tittelen :) Dette er den trofaste, varme vennegjengen vi "alle" ønsker oss. Tror den appellerer til flokkdyret i oss. Her er mennesker som aldri svikter deg eller forsvinner...

Husk at forløperen til Friends på mange måter var Seinfeld. Seinfeld var på mange måter en ren komiserie, med ganske sarkastisk og stikkende humor. De fire hovedpersonene (Kramer, Elaine, George og Jerry) var ganske egoistiske og ikke så nådige mot hverandre heller. Dette var jo Jerry Seinfelds skråblikk på livet, i samme stil som hans standup. Jeg likte serien veldig godt, men det fristet aldri å ha en sånn vennekrets liksom....

Så når Friends kom, med yngre mennesker og et helt annet fokus på å bygge opp rollene, ikke bare bruke dem til å statuere komiske poenger, var det som en ny verden :)

Serier som Beverly Hills 90...whatever og spinoffen Melrose Place hadde også unge vennegjenger, men var mer klassisk såpe med kjedelige intriger og masse "slemme" folk. 

Anonymkode: 75318...28b

Helt enig! 🙏🏼❤️ Takk for at du satte ord på hvorfor jeg aldri helt klarte å like Seinfeld så godt. Den mangler den varmen son Friends hadde, karakterutviklingen, en ordentlig storyline på en måte. Vi ble så godt kjent med karakterene liksom. Det var noe jeg savnet med Seinfeld, det var som om karakterene der kun var der for å være morsomme. 

Anonymkode: 1688e...88d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke min humor og veldig forutsigbart. Har sett noe opp i gjennom, men laaangt i fra alt, så kan kanskje ikke uttale meg?

Så en halv episode om en stor brun stol. Skjønte ikke hva som var så gøy med alt styret rundt den... litt masete?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er helt ok. Pleier å se på innimellom dersom jeg ikke har noe å gjøre, og det ikke går noe annet som interesserer meg mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Føler at dere som sier "det er ikke morsomt" har misforstått noe.... Humor er ikke hovedappelken til Friends, det er varmen og vennskapet mellom hovedpersonene. Det ligger i tittelen :) Dette er den trofaste, varme vennegjengen vi "alle" ønsker oss. Tror den appellerer til flokkdyret i oss. Her er mennesker som aldri svikter deg eller forsvinner...

Husk at forløperen til Friends på mange måter var Seinfeld. Seinfeld var på mange måter en ren komiserie, med ganske sarkastisk og stikkende humor. De fire hovedpersonene (Kramer, Elaine, George og Jerry) var ganske egoistiske og ikke så nådige mot hverandre heller. Dette var jo Jerry Seinfelds skråblikk på livet, i samme stil som hans standup. Jeg likte serien veldig godt, men det fristet aldri å ha en sånn vennekrets liksom....

Så når Friends kom, med yngre mennesker og et helt annet fokus på å bygge opp rollene, ikke bare bruke dem til å statuere komiske poenger, var det som en ny verden :)

Serier som Beverly Hills 90...whatever og spinoffen Melrose Place hadde også unge vennegjenger, men var mer klassisk såpe med kjedelige intriger og masse "slemme" folk. 

Anonymkode: 75318...28b

Hvis ikke humoren er sentral i Friends så er det jo enda verre. Det legges opp til ufattelig dårlige punchlines, dumme situasjoner og cringe feiluttalelser. Når du da i tillegg får en fake latterboks i bakgrumnen som forteller deg at det du så var latterverdig, da blir det for mye for oss som ikke deler humoren.

Man går veldig lei av at ting er så krampaktig. For meg blir det det samme som å se på dårlig stand up. Spiller ingen rolle om komikeren er del av en duo der det underliggende er at de er venner. Så lenge det bare køddes om bæsj, tiss og promp så er det ikke gøy å høre på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig! 🙏🏼❤️ Takk for at du satte ord på hvorfor jeg aldri helt klarte å like Seinfeld så godt. Den mangler den varmen son Friends hadde, karakterutviklingen, en ordentlig storyline på en måte. Vi ble så godt kjent med karakterene liksom. Det var noe jeg savnet med Seinfeld, det var som om karakterene der kun var der for å være morsomme. 

Anonymkode: 1688e...88d

«Varmen» var den store svakheten til Friends. Og til de fleste andre sitcoms. Seinfeld var unntaket, null moral overhodet, herlig befriende. Teit moral gjør ikke storylines mer «ordentlig», bare mer politisk korrekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gammel nok til å ha sett det da det gikk på tv. Syntes vel egentlig bare Chandler var morsom.

Anonymkode: 3d2af...291

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, Djækklåsst skrev:

«Varmen» var den store svakheten til Friends. Og til de fleste andre sitcoms. Seinfeld var unntaket, null moral overhodet, herlig befriende. Teit moral gjør ikke storylines mer «ordentlig», bare mer politisk korrekt.

«PoLiTiSk kOrReKt» - fader så lei jeg er av det ordet 🙄😒 Nei Friends er ikke «politisk korrekt». Hadde de vært «politisk korrekte» så hadde serien hatt et bredere spekter hva gjelder etnisitet, religion og legning. Blant vennene. F.eks at Phoebe hadde vært lesbisk og ateist, Monica og Ross hadde vært latino og Ross homofil, Joey kunne vært asiater og hindu, Chandler - afrikansk og muslim, Rachel - jøde. Men nei, alle er hvite. Hadde serien blitt lagd i dag hadde den sikkert fått mye tyn - nettopp fordi den IKKE er «politisk korrekt». 

Anonymkode: 1688e...88d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

«PoLiTiSk kOrReKt» - fader så lei jeg er av det ordet 🙄😒 Nei Friends er ikke «politisk korrekt». Hadde de vært «politisk korrekte» så hadde serien hatt et bredere spekter hva gjelder etnisitet, religion og legning. Blant vennene. F.eks at Phoebe hadde vært lesbisk og ateist, Monica og Ross hadde vært latino og Ross homofil, Joey kunne vært asiater og hindu, Chandler - afrikansk og muslim, Rachel - jøde. Men nei, alle er hvite. Hadde serien blitt lagd i dag hadde den sikkert fått mye tyn - nettopp fordi den IKKE er «politisk korrekt». 

Anonymkode: 1688e...88d

Monica og Ross er jødiske. :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

«PoLiTiSk kOrReKt» - fader så lei jeg er av det ordet 🙄😒 Nei Friends er ikke «politisk korrekt». Hadde de vært «politisk korrekte» så hadde serien hatt et bredere spekter hva gjelder etnisitet, religion og legning. Blant vennene. F.eks at Phoebe hadde vært lesbisk og ateist, Monica og Ross hadde vært latino og Ross homofil, Joey kunne vært asiater og hindu, Chandler - afrikansk og muslim, Rachel - jøde. Men nei, alle er hvite. Hadde serien blitt lagd i dag hadde den sikkert fått mye tyn - nettopp fordi den IKKE er «politisk korrekt». 

Anonymkode: 1688e...88d

Den var «politisk korrekt» ut fra 1994-standard, ikke 2019-standard.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

«PoLiTiSk kOrReKt» - fader så lei jeg er av det ordet 🙄😒 Nei Friends er ikke «politisk korrekt». Hadde de vært «politisk korrekte» så hadde serien hatt et bredere spekter hva gjelder etnisitet, religion og legning. Blant vennene. F.eks at Phoebe hadde vært lesbisk og ateist, Monica og Ross hadde vært latino og Ross homofil, Joey kunne vært asiater og hindu, Chandler - afrikansk og muslim, Rachel - jøde. Men nei, alle er hvite. Hadde serien blitt lagd i dag hadde den sikkert fått mye tyn - nettopp fordi den IKKE er «politisk korrekt». 

Anonymkode: 1688e...88d

Ooh, men ser du, da den ble laget var det politisk korrekt med all-white crew, det var ‘ingen’ som tenkte på alternativet. ‘Rase’blanding var fortsatt tabu. Det var først i den siste sesongen at Ross fikk en farget kjæreste, blant annet. Så det tok noen år fra oppstart.

Anonymkode: c4279...569

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...