Jump to content
Sign in to follow this  
SoWhat?

Hvorfor ligger det en tråd ute om Toten-saken her?

Recommended Posts

SoWhat?

Hvorfor står denne tråden? Den har ingen hensikt overhodet. Det er ingenting å diskutere eller drøfte her, og det er en familie som bør slippe å se andres "meninger" om denne saken på nett. Jeg er ikke for sensur på noen måte, men det er ting som ikke har på dette forumet å gjøre. Ser ikke at saken blir diskutert eller snakket om noen andre steder. Uansett er det helt meningsløst å ha en slik tråd stående. Skuffende da Kg faktisk bruker å være restriktive mht hva som skal og kan diskuteres. Det kommer innlegg i den tråden som gjør alt bare verre. Håper hele tråden blir slettet. 

Fortsetter under...

Nomaden

.

Edited by Nomaden

Kajsax

Hvorfor lagde du nettopp en ny tråd om saken dersom du mener første tråden ikle burde vært her inne? 

Bing1

Hvordan er denne saken annerledes enn eks. Angelica eller A.E.H? Dette blir for dumt. 

fusetufs

Dette er vel den snilleste tråden på nett ang denne saken, ikke sett noen navngitte her, andre steder er alt ute.

Tenk på den stakkars gutten, burde ikke hans skjebne komme ut? Burde kommet ut for lengst.

libbloom
1 hour ago, SoWhat? said:

Hvorfor står denne tråden? Den har ingen hensikt overhodet. Det er ingenting å diskutere eller drøfte her, og det er en familie som bør slippe å se andres "meninger" om denne saken på nett. Jeg er ikke for sensur på noen måte, men det er ting som ikke har på dette forumet å gjøre. Ser ikke at saken blir diskutert eller snakket om noen andre steder. Uansett er det helt meningsløst å ha en slik tråd stående. Skuffende da Kg faktisk bruker å være restriktive mht hva som skal og kan diskuteres. Det kommer innlegg i den tråden som gjør alt bare verre. Håper hele tråden blir slettet. 

Hvorfor starter du en ny diskusjonstråd om et emne du ikke vil diskturere når du kunne skrevet et innlegg i den andre tråden?

Annonse

Elaine Marley

Hei :)

Vi mener at det må være lov å diskutere aktuelle saker i media og selv om vi skjønner at denne saken er opprørende for mange så blir tråden strengt moderert og blir lest gjennom hver dag. Brukerne er også flinke til å rapportere inn regelbrudd.

Denne tråden er ryddet for spekulasjoner.

Elaine Marley, mod.

SoWhat?
1 minutt siden, Elaine Marley skrev:

Hei :)

Vi mener at det må være lov å diskutere aktuelle saker i media og selv om vi skjønner at denne saken er opprørende for mange så blir tråden strengt moderert og blir lest gjennom hver dag. Brukerne er også flinke til å rapportere inn regelbrudd.

Denne tråden er ryddet for spekulasjoner.

Elaine Marley, mod.

Takk for svar. Jeg tenker bare at med så få opolysninger, så kommer spekulasjoner og usakligheter og ganske drøye ting. Det er en veldig spesiell sak som jeg ikke syns har noe på forumet å gjøre akkurat nå. At det vil komme opp ved rettsak osv er noe annet. Men nå er det faktisk ingenting å si om denne saken annet enn det alle er enige om. At den er dypt rystende og tragisk, og det trengs ingen tråd for å uttrykke det mener jeg. Men dere tar jo avgjørelsene, så må bare akseptere det. 

Horten Market

Hvorfor blir faktaopplysninger i tråden slettet som "spekulasjoner"? Når adoptivsønnen faktisk er adoptert, så er det ikke spekulasjon å nevne dette. Når adoptivfaren ha tilstått seksuelle overgrep, er det ikke spekulasjon å diskutere legningen.

Elaine Marley
2 minutter siden, Horten Market skrev:

Hvorfor blir faktaopplysninger i tråden slettet som "spekulasjoner"? Når adoptivsønnen faktisk er adoptert, så er det ikke spekulasjon å nevne dette. Når adoptivfaren ha tilstått seksuelle overgrep, er det ikke spekulasjon å diskutere legningen.

Det er brukernes ansvar å legge ved kilder på slike ting og dette er ganske grove ting. Det er ikke greit å anta at dette er ting som stemmer.

Elaine Marley, mod.

Horten Market

Hva mener du er grovt, at sønnen var adoptert? Det er den eneste nye opplysningen. Det seksuelle overgrepet er opplyst fra politiet for lenge siden, og omtalt i pressen.

Sakdebatt
1 time siden, Elaine Marley skrev:

Det er brukernes ansvar å legge ved kilder på slike ting og dette er ganske grove ting. Det er ikke greit å anta at dette er ting som stemmer.

Elaine Marley, mod.

Dette er en opplysning som er kommet frem fra media. Det er å være forutinntatt å slette relevante informasjonsinnlegg. Jeg håper at dette er noe dere tenker over ved moderering av tråder. Jeg har til gode å se at dere sletter relevante informasjonsinnlegg i tråder som omhandler lignende saker som omhandler misbruk i biologisk familie. Håper at Admin/moderator teamet tar dette til seg uten at undertegnede skal få urettmessig kritikk for dette. Omsorgssvikt er like alvorlig og traumatisk uansett hvem som utsetter barn og unge for det. 

Elaine Marley

Som sagt så er det brukernes ansvar å legge ved kilder på slike ting og om faren i denne saken har denne legningen er ikke noe som er kommet frem i media. Så derfor valgte jeg å rydde dette da det regnes som å spekulere i årsakssammenhenger man ikke kjenner til og at dette regnes for å være til skade.

Jeg beklager om dette oppfattes som strengt.

Elaine Marley, mod.

Annonse

Sakdebatt
8 timer siden, Elaine Marley skrev:

Som sagt så er det brukernes ansvar å legge ved kilder på slike ting og om faren i denne saken har denne legningen er ikke noe som er kommet frem i media. Så derfor valgte jeg å rydde dette da det regnes som å spekulere i årsakssammenhenger man ikke kjenner til og at dette regnes for å være til skade.

Jeg beklager om dette oppfattes som strengt.

Elaine Marley, mod.

Her: https://www.utrop.no/nyheter/innenriks/195042/

Her har det kommet frem at det er adoptivfar. Viser til tidligere innlegg hvor man ikke sletter informasjonsinnlegg når det er snakk om biologisk familie. Hvorfor skal det da gjøres forskjell når det er snakk om fosterfamilie og adoptivfamilier? Alle er vel like mye verdt. 

Edited by Sakdebatt

Elaine Marley
39 minutter siden, Sakdebatt skrev:

Her: https://www.utrop.no/nyheter/innenriks/195042/

Her har det kommet frem at det er adoptivfar. Viser til tidligere innlegg hvor man ikke sletter informasjonsinnlegg når det er snakk om biologisk familie. Hvorfor skal det da gjøres forskjell når det er snakk om fosterfamilie og adoptivfamilier? Alle er vel like mye verdt. 

Ja, beklager at akkurat det ble fjernet. Det er ikke alt vi klarer å følge med på, rett og slett, men takk for at du sier fra :)

Elaine Marley, mod.

Venomoth
På 6.11.2019 den 18.00, SoWhat? skrev:

Saken blir diskutert og snakket om blant annet på VG forum, på svenske forumer og andre arenaer. Den blir diskutert og snakket om overalt ettersom det er en spesielt tragisk sak i det lille landet vårt, og omfatter et tabulagt tema, altså seksuelle overgrep mot barn. At du vil tie ihjel noe er greit. Du gir saken oppmerksomhet selv. Familien sitter neppe på KG og leser om dette, de har nok andre ting å tenke på nå. Syns det er spesielt av deg å anta at det første pårørende i en stygg sak gjør er å henvende seg til internett. Bare fordi noe er tilgjengelig på nettet betyr ikke det at man burde lese det, se det, bry seg om det. 

SoWhat?
3 minutter siden, Venomoth skrev:

Saken blir diskutert og snakket om blant annet på VG forum, på svenske forumer og andre arenaer. Den blir diskutert og snakket om overalt ettersom det er en spesielt tragisk sak i det lille landet vårt, og omfatter et tabulagt tema, altså seksuelle overgrep mot barn. At du vil tie ihjel noe er greit. Du gir saken oppmerksomhet selv. Familien sitter neppe på KG og leser om dette, de har nok andre ting å tenke på nå. Syns det er spesielt av deg å anta at det første pårørende i en stygg sak gjør er å henvende seg til internett. Bare fordi noe er tilgjengelig på nettet betyr ikke det at man burde lese det, se det, bry seg om det. 

Dette var og er ikke noe jeg vil diskutere, og jeg stilte spørsmål her til moderatorer. Fordi jeg syns det kom drøye innlegg i tråden. 

Nå har jeg fått svar her, så da lar jeg det bli med det. Saken diskuteres mer nå etter nye opplysninger ja. Ville jeg diskutert saken, så hadde jeg skrevet noe om det på et annet underforum. 

Guest
Svar på dette emnet

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Vi setter stor pris på at du deltar i debatten. Unngå brukerangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Husk at du selv er ansvarlig for alt du skriver på nett. Takk for at du bidrar! Her finner du reglene.

Sign in to follow this  

Artikler fra forsiden

• Create New...