Jump to content
AnonymBruker

Jeg veier for mye, men ser ikke tjukk ut?

Recommended Posts

AnonymBruker

I dag veide jeg meg, 73 kg på mine 168 cm. Ble helt satt ut, og litt kvalm av meg selv, fordi 73 høres helt forjævlig mye ut.

Jeg ser da ikke så stor ut som 73 kg høres ut som? Jeg har flat mage, små pupper (75 b), tydelig midje, ikke unormalt store overarmer. Bruker small i overdeler. Har imidlertid brede hofter, litt fett på rumpa og lårene, men heller ikke urovekkende mye (slik jeg ser det). Bruker small eller medium i bukser.

Er det synet mitt som er forvrengt, og jeg tror jeg er tynnere enn det jeg er, eller kan 73 kg se ulikt ut fra person til person. Jeg er forresten 18 år og trener styrke og utholdenhet ca. 2 ganger i uka

Anonymkode: f9cf1...5ba

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg er 170 og 70kg, og jeg har mage, tjukke overarmer, tjukke lår men ikke brede hofter:\ Har også masse fett på ryggen og store pupper, så ser ut som en stappa pølse i BH, som jeg må ha pga. melonene:( Ryggen og puppa er mye genetisk, så selv da jeg var svært slank(nede på non-og-femti kg) så hadde jeg akkurat samme problemet.

Anyway; drit i tallet på vekta, om du føler deg vel og frisk, så er det ett fett hva vekta sier:)

Anonymkode: 3db7e...2e5

Absurdah
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I dag veide jeg meg, 73 kg på mine 168 cm. Ble helt satt ut, og litt kvalm av meg selv, fordi 73 høres helt forjævlig mye ut.

Jeg ser da ikke så stor ut som 73 kg høres ut som? Jeg har flat mage, små pupper (75 b), tydelig midje, ikke unormalt store overarmer. Bruker small i overdeler. Har imidlertid brede hofter, litt fett på rumpa og lårene, men heller ikke urovekkende mye (slik jeg ser det). Bruker small eller medium i bukser.

Er det synet mitt som er forvrengt, og jeg tror jeg er tynnere enn det jeg er, eller kan 73 kg se ulikt ut fra person til person. Jeg er forresten 18 år og trener styrke og utholdenhet ca. 2 ganger i uka

Har det på samme måte... Mannen min og øvring familie og venner tror ikke på meg, når jeg har sagt hvor mye jeg veier.. Jeg tror det er kraftig benbygging hos meg 😅

AnonymBruker
1 minutt siden, Absurdah skrev:

Har det på samme måte... Mannen min og øvring familie og venner tror ikke på meg, når jeg har sagt hvor mye jeg veier.. Jeg tror det er kraftig benbygging hos meg 😅

Gammel myte.

Anonymkode: 3498a...fb1

Absurdah
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Gammel myte.

Er det egentlig det? Jeg er bred og kraftig, men absolutt ikke tykk.. (litt mage etter 2 barn).

AnonymBruker
Akkurat nå, Absurdah skrev:

Er det egentlig det? Jeg er bred og kraftig, men absolutt ikke tykk.. (litt mage etter 2 barn).

Du får google litt.

Annonse

AnonymBruker

Du har nok en del muskelmasse og det er det som veier.  Det er helt topp! 

Anonymkode: ea09a...264

AnonymBruker

Uff, kanskje jeg bare innbiller meg ting, og jeg egentlig ser bælfeit ut i andres øyne. Har hørt at det med kraftig benbygning bare er en mye, og at muskler egentlig ikke veier mer enn fett. Kunne hatt godt av å gå ned 5-6 kg. Hvordan gjør jeg dette? Hvor mange kcal daglig bør jeg legge meg på?

TS

AnonymBruker

Jeg er ti cm høyere enn deg og veier 83 kilo. Bruker samme størrelser som deg i klær, har slanke armer, tynne bein, liten rumpe og lite mage..veldig synlige kragebein. Rart 😅

Anonymkode: 4bb60...92e

Phavi
3 minutter siden, Absurdah skrev:

Kraftig benbyggning går jo bare på om man er bredere enn andre, ikke at man veier mer/mindre. Riktignok er skjelletet tyngre om man veier mer, men går man ned i vekt minsker det tilsvarende også.

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uff, kanskje jeg bare innbiller meg ting, og jeg egentlig ser bælfeit ut i andres øyne. Har hørt at det med kraftig benbygning bare er en mye, og at muskler egentlig ikke veier mer enn fett. Kunne hatt godt av å gå ned 5-6 kg. Hvordan gjør jeg dette? Hvor mange kcal daglig bør jeg legge meg på?

TS

Muskler veier jo det samme som fett (1 kg fett er det samme som 1 kg muskler), nå tenker du sikkert på volumet. For fett trenger mye større volum i forhold til vekta. Så har du 10 kg overvekt pga muskler ser du mye mindre ut enn om du har 10 kg overvekt pga fett.

AnonymBruker
4 minutter siden, Phavi skrev:

Kraftig benbyggning går jo bare på om man er bredere enn andre, ikke at man veier mer/mindre. Riktignok er skjelletet tyngre om man veier mer, men går man ned i vekt minsker det tilsvarende også.

Muskler veier jo det samme som fett (1 kg fett er det samme som 1 kg muskler), nå tenker du sikkert på volumet. For fett trenger mye større volum i forhold til vekta. Så har du 10 kg overvekt pga muskler ser du mye mindre ut enn om du har 10 kg overvekt pga fett.

Veldig lite. Skjelettet veier totalt mellom 2,5-4,5 kg.

Guest RosaMystica-O-P-N

Det er først som tynn at jeg har blitt i stand til å erkjenne akkurat hvor stor jeg var tidligere. Når jeg kikket meg i speilet den gangen var alt vel og bra, men når jeg nå ser på bilder fra den gangen blir jeg sjokkert.  

Dette trenger selvsagt ikke å gjelde deg, men jeg nevner det bare slik at det kan tas med i beregningen. 

Utover det som hittil er sagt vil jeg bare stresse det som blir sagt av ernæring og kostholdseksperter. Hvis du er moderat overvektig så bør man for helsens skyld sørge for et variert kosthold med mye vitaminer osv, men vektnedgang for personer under BMI 30 er for helsens skyld meningsløst og kan til og med føre til helseplager. 

Er man over BMI 30 bør man forsøke å komme seg under denne grensen av hensyn til hjerte og kar samt en rekke kreftdiagnoser. 

Altså er vektnedgang fra overvektig til normalvektig eller undervektig utelukkende motivert av estetiske hensyn og ikke medisinske.

AnonymBruker

Jeg og min venninne har alltid vært like høye (180) Vi er begge slanke og bruker samme størrelse i klær. Jeg har alltid veid mye mindre enn henne!! Hun er kraftigere bygd og selvom hun ikke trener har hun mer muskler enn meg. Hendene hennes er typ dobbelt så store som mine. Da jeg veide 65 veide hun 75. Så ja, man kan veie mye mer enn andre på samme høyde uten at det ser sånn ut. 

Anonymkode: 1a128...841

Annonse

AnonymBruker

Så lenge du er fornøyd, TS, da trenger du vel ikke tenke på det?

Tatt i betraktning at du trener regelmessig og lever sunt. 😊

Anonymkode: 3359d...c7c

Tamsi

Jeg tror ikke det er tull, selv om ordet "benbygning" er dust. Det må handle om noe annet. Selv kunne jeg i teorien vært ca 15 kilo lettere (1.60 og veier nå 62-63)og fremdeles innenfor normal bmi - men det har jeg forsøkt. Allerede nede på 56 kilo mister jeg mensen, det har skjedd tre ganger så jeg har bare sluttet å veie meg. Går jeg derimot opp 1.5 kilo ligger jeg i kategorien lett overvektig. Jeg bruker S og XS i absolutt alle klær, og ribbeina synes godt om jeg strekker en arm opp. Drit i vekta sier jeg bare. 

Chiubi
23 minutter siden, Absurdah skrev:

En gjennomsnittlig kvinnes skjelett veier ca 2.5 kg. Det er ingen grunn til å tro at ditt skjelett veler 20 kg eller mer. 

AnonymBruker

BMI skalaen virker ikke for alle. Det er jo fakta at når man nærmer seg ytterkantene på f.eks høyde blir utslagene rare. Mr. Universe (kroppsbygger uten et gram fett) har BMI på 42.

En kortvokst må omtrent  veie 25 kg fo å ikke havne utenfor skalaen.

Jeg er mann på 176 cm. Jeg slanket meg ned til 72 og så bare rar ut. Jeg er kraftig bygget med endel muskler fra naturen side. Dvs motstykket til Mick Jagger. Veier ca 88 kg nå og er overvektig på BMI skalaen men har sixpack og er definert.. Vil ikke veie mindre og bryr meg katta om hva skalaen sier.

Anonymkode: b0608...71a

AnonymBruker

Jeg er 170, veier 67 og er helt skrapa. Men trener også mye, så har lite fett. 

Anonymkode: 4b57e...aa3

AnonymBruker

Vel, jeg veier mindre enn deg og er en del høyere. Jeg anser meg selv som lubben. Store pupper, litt mage og rygg fett. Bare antydning til kraveben. Det kan godt være du kler vekten din, men jeg har iallefall begynte å gjøre noe med min. Jeg har forøvrig smal benbygning (men brede skuldrer) som veier 2.8 kg.

Anonymkode: 74061...c49

Majott
11 minutter siden, Chiubi skrev:

En gjennomsnittlig kvinnes skjelett veier ca 2.5 kg. Det er ingen grunn til å tro at ditt skjelett veler 20 kg eller mer. 

Jeg selv er bred over skuldrene, men smal over hoftene. Er 171 høy. Likevel ser jeg undervektig ut når jeg er 70 kilo, og normalvektig ut når jeg er 78 kilo.

Skjelettet veier ikke mer enn vanlig, men det skal jo noe til for å fylle ut dette skjelettet også, og jeg tror det er der det ligger. Det som skal til for å fylle dette skjelettet veier jo mer enn hos oss som er litt storbygde enn hos de som har en smal og sped kropp.

Mange er jo 170 i høyde, og bruker str small. De er smale i kroppen. Det har aldri jeg gjort, jeg har aldri kommet under str 42 i overkropp selv om jeg var undervektig.

Edited by Majott